برگزاری یکصد و شصت و دومین جلسه شورای آموزشی دانشکده پرستاری و مامایی
یکصد و شصت و دومین جلسه شورای آموزشی 21 تیر ماه 1401 با حضور اعضای شورا در سالن شورای دو دانشکده برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی، در ابتدای این جلسه که 21 تیر ماه 1401 در سالن شورای دو دانشکده برگزار شد، دکتر هومن شهسواری معاون آموزشی دانشکده ضمن آرزوی سلامتی برای همه همکاران و دانشجویان در گذر از پیک احتمالی جدید همه گیری کووید 19، اعیاد قربان و غدیر را تبریک گفت و به موضوع اتمام برگزاری آزمون های پایان ترم دانشجویان اشاره و از زحمات دست اندرکاران برگزاری آزمون و استادان دانشکده تشکر و قدردانی کرد.
در ادامه دکتر راضیه معصومی مدیر دفتر پایش و ارزشیابی دانشکده اعلام کرد که ارزشیابی دروس نظری و بالینی و همچنین ارزشیابی نحوه برگزاری امتحانات مربوط به نیمسال دوم سال تحصیلی 1401-1400 انجام شده است و با توجه به بازخوردهای داده شده توسط دانشجویان لازم است تغییرات مؤثری در حوزه نحوه ارائه واحدهای کارآموزی صورت گیرد.
دکتر آسیه درویش نبز ضمن ارائه گزارشی از برگزاری دوره انفورماتیک پرستاری، به روند برقراری ارتباط و جذب اساتید بین الملل پرداخت و به حضور شرکت کنندگان از 35 کشور دنیا و رضایتمندی آنان که به عنوان نقاط قوت این برنامه است اشاره کرد. وی علل موفقیت برنامه را ترکیبی بودن، مبتنی بودن بر نیاز جامعه، قابلیت دسترسی به محتواهای آموزشی برای شرکت کنندگان، استفاده از پلتفرم مناسب ، اطلاع رسانی قوی، ضبط محتوا پیش از ارائه دانست. دکتر درویش ضمن اشاره به دوره پودمانی مقدماتی انفورماتیک پرستاری ، از استادان علاقه مند خواست که در این دوره شرکت کنند.
در ادامه معاون آموزشی بر لزوم نظارت دقیق و پایش کیفیت ارائه دروس نظری و بالینی تأکید کرد و در این راستا ضمن اشاره به نظارت های انجام شده توسط دفتر ارتقای آموزش بالینی و تهیه گزارش تفکیکی برای تمام لاین های کارآموزی، مقرر شد این نتایج در کنار نتایج حاصل از ارزشیابی های انجام شده توسط دفتر پایش مورد بررسی قرار گرفته و با یک برنامه منسجم، جدی و دقیق به این موضوع ورود شود تا حد امکان مشکلات موجود مرتفع شده و کیفیت ارائه واحدهای بالینی ارتقا یابد.
دکتر شهسواری ضمن تشکر از زحمات دکتر درویش، نقاط قوت برنامه اجرا شده شامل برنامه ریزی دقیق در حوزه بازاریابی و جذب شرکت کننده بین الملل را مورد تاکید قرار داده و از ایشان خواستند که موارد فوق را به عنوان یک تجربه موفق در قالب کارگاهی به اساتید انعکاس دهند.
در این جلسه موضوع مأموریت دانشگاه در حوزه " بیماری های غدد و متابولیسم با محوریت دیابت" اعلامی از طرف معاونت پژوهشی دانشگاه مطرح شد و دکترمهرناز گرانمایه معاون پژوهشی دانشکده با اشاره به این موضوع بر لزوم سوق دادن عناوین پایان نامه ها و پژوهش های انجام گرفته در دانشکده به سمت مأموریت های دانشگاه تأکید کرد.
دکتر شهسواری به مشکلات و مسایل مربوط به بکارگیری دانشجویان ارشد به عنوان TA در برنامه های آموزشی بالینی اشاره کرد و از تمام مدیران گروه و استادان مسئول لاین خواست تا حصول اطمینان از رعایت پوشش حرفه ای، و رعایت مسایل اخلاقی و توانمندی علمی توسط دانشجویان و همکاران آموزش بالینی از واگذاری کارآموزی به آنها به طور جدی خودداری کنند. در این راستا تشکیل کمیته بررسی صلاحیت های عمومی اخلاقی و حرفه ای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پرستاران درگیر در امر آموزش دانشجویان کارشناسی را به اطلاع اعضای شورای آموزش دانشکده رساند.
در این جلسه موضوع تسلط به زبان فارسی و انگلیسی دانشجویان بین الملل مطرح و پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد در ابتدای پذیرش دانشجو، شرط توانمند شدن در زبان فارسی به عنوان پیش شرط آموزش بالینی به دانشجو در طی ترم اول اعلام شود، همچنین پیش از ورود به آموزش بالینی، توانمندی گرفتن شرح حال و برقراری ارتباط با بیمار به زبان فارسی در طی مصاحبه با دانشجوی بین الملل مورد بررسی و تایید قرار گیرد و این توانمندی به عنوان ملاک ورود به فیلد آموزش بالینی و بیمارستان مد نظر قرار گیرد.
همچنین در خصوص شرایط پیشنهادی معاونت بین الملل دانشگاه جهت تدریس، راهنمایی، مشاوره ، بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مقرر شد نظرات گروه را بصورت کتبی اعلام کنند تا به آن معاونت ارسال شود.
ارسال نظر