نشست کار گروه خبرگان گروه های آموزشی برای اجرایی سازی آموزش مبتنی بر توانمندی رشته های پرستاری ومامایی
در راستای ارتقا کیفیت آموزش و حرکت به سوی مدل آموزش مبتنی بر توانمندی، نشست معاون آموزشی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران با مدیران و نمایندگان گروههای آموزشی 17 تیر 1404 در سالن شورای یک دانشکده برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پرستاری و مامایی ، در این نشست که با حضور دکتر سریه پورتقی معاون آموزشی و دکتر زهرا بهبودی مقدم مدیر دفتر توسعه آموزش و مدیران و خبرگان گروههای آموزشی دانشکده برگزار شد، بر لزوم تعریف دقیق توانمندیهای مورد انتظار در هر دو رشته پرستاری و مامایی و تعیین چارچوبهای سنجش و پایش این توانمندیها در طول دوره تحصیل تأکید شد.
دکتر پورتقی بیان کرد: آموزش مبتنی بر توانمندی دیگر یک رویکرد انتخابی نیست، بلکه ضرورتی است که باید بهطور جدی در برنامهریزی آموزشی ما لحاظ شود. انتظار میرود دانشآموختگان، مهارتها و توانمندیهای مشخص و قابل سنجشی را در پایان هر مقطع کسب کرده باشند.
وی افزود: در رشته پرستاری و مامایی، نیاز به شناسایی دقیقتر توانمندی های پایه ای مورد نیاز دانشجویان مانند،ارتباط با همکار، مددجو و ارتباط بین حرفه ای، شایستگی فرهنگی،کار گروهی، اخلاق و ارزش و هویت حرفهای و .... وجود دارد تا در صورت لزوم تغییرات مورد نیاز در کوریکولوم ها نیر اعمال و بر همین اساس، پایش منظم این توانمندیها بصورت روند طولی در طول دوره تحصیل دانشجویان صورت گیرد تا از تربیت نیروی کار شایسته و با صلاحیت در حوزه های پرستاری و مامایی اطمینان حاصل شود. ،
در ادامه، مدیران گروههای آموزشی ضمن ارائه نظرات خود در اجرای آموزش مبتنی بر توانمندی پیشنهاداتی برای تعیین توانمندی های مورد انتظار و شیوه پایش آنها ارائه دادند.
ارسال نظر