• تاریخ انتشار : 1401/04/08 - 22:15
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 7
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

گزارش سفر دکتر رضا نگارنده از دانشگاه International Hellenic یونان

گزارش سفر دکتر رضا نگارنده عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی از دانشگاه International Hellenic یونان چهار شنبه ۸ تیر ماه ۱۴۰۱ با حضور هیئت رئیسه و جمعی از اساتید دانشکده در سالن شورای یک برگزار شد.

گالری تصاویر
به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی در ابتدای این جلسه دکتر آرپی مانوکیان معاون بین الملل دانشکده ضمن خیر مقدم به حاضرین بیان کرد: دانشکده در طی سال های اخیر در برنامه تبادل استاد و دانشجو به طور فعال با دانشگاه هایی چون آلمریا و لئون اسپانیا همکاری داشته است،  بهمن ماه ۱۴۰۰ نیز با حضور دکتر دیمیتریس برنامه اراسموس پلاس با کشور یونان آغاز شد که دکتر نگارنده به عنوان عضو اعزامی از دانشگاه علوم پزشکی تهران برای حضور در دانشگاه International Hellenic یونان معرفی شد.
دکتر مانوکیان تاکید کرد: برنامه اراسموس پلاس فرصت خوبیست که اساتید دانشکده با  مشارکت و تعامل با دانشگاه و مراکز علمی کشور های دیگر و بازدید از ظرفیت های آموزشی، پژوهشی و دستاورد های علمی آنان تجربیات ارزنده ای را برای همکاری های مشترک بین المللی و ارتقا دانش و توانمندی های دانشکده را به همراه اورند.
در ادامه دکتر رضا نگارنده عضو هیئت علمی گروه پرستاری بهداشت جامعه دانشکده پرستاری و مامایی به عنوان عضو اعزامی از دانشگاه علوم پزشکی تهران به یونان به منظور بازدید از ظرفیت های آموزشی پژوهشی و ایجاد فرصت ارتباط و تعامل بین المللی، گزارشی از سفر به دانشگاه International Hellenic را ارائه داد.
وی نگاه اجمالی به موقعیت جغرافیایی، آداب و رسوم ،مذهب و زبان کشور یونان داشت و ضمن معرفی دانشگاه International Hellenic بیان کرد: این دانشگاه دارای ۷ دانشکده می باشد که در دانشکده علوم سلامت  ۵ رشته علوم بیومدیکال، تغذیه، مامایی، پرستاری و فیزیوتراپی دایر است، دانشگاه برای آموزش بالینی دانشجویان پرستاری بیمارستان آموزشی مستقل ندارد اما با ۴ بیمارستان شهر تسالونیکی قرارداد همکاری دارد که بیمارستان ارسطو مهمترین عرصه آموزش بالینی را برای دانشجویان فراهم کرده است.
دکتر نگارنده در طی بازدید از بیمارستان با نحوه آموزش بالینی دانشجویان پرستاری و نحوه سرپرستی کارآموزی ها که توسط اساتید دانشگاه و پرستاران بالینی انجام می گرفت توضیحاتی را ارائه داد و بیان کرد که در این دانشگاه کارآموزی دانشجویان در عرصه بالینی عمدتاً به عهده پرستاران بالینی است که بطور کامل در شرح وظایف آنان قید شده است، در طول هفته هیئت علمی گروه آموزش پرستاری در همکاری با پرستاران بالینی، نظارت و ارزشیابی آموزش بالینی دانشجویان را انجام خواهند داد ، همچنین بیمارستان در حمایت از دانشجویان و پرستاران بالینی آنان را بیمه می کندکه این از نکات مثبت آموزش بالینی می باشد  .
در این سفر با حضور دو تن از اساتید پرستاری از کشور اندونزی و آمریکا که آنها نیز در قالب برنامه اراسموس اعزام شده بودند از قسمت های مختلف دانشگاه از جمله آزمایشگاه نیز بازدید داشتند.
دکتر نگارنده در طی این سفر با christos Savopoulos پروفسور طب داخلی و مدیر دپارتمان طب داخلی و استروک بیمارستان دانشگاهی AHEPA دانشگاه ارسطو دیدار کرد و در مورد وضعیت آموزش علوم پزشکی کشورمان توضیحاتی را ارائه داد که دکتر christos Savopoulos این دیدار را فرصتی برای برقراری تعاملات لازم در خصوص برقراری فعالیت های مشترک به ویژه در زمینه فشار خون بالا و استروک دانست.
دکتر نگارنده با حضور در کلاس درس دانشجویان، نظام عرصه خدمات سلامت کشور  و همچنین برنامه های آموزش پرستاری را به آنها ارائه داد که مورد استفاده دانشجویان قرار گرفت و در آخرین روز این سفر نیز در راستای همکاری آن دانشگاه در مورد نحوه ایجاد همکاری های آتی مذاکراتی صورت گرفت.
دکتر نگارنده فضای هنری بیمارستان، آشنایی و تسلط به زبان انگلیسی قشر دانشگاهی و غیر دانشگاهی، متکی نبودن دانشجو به استاد در عرصه بالین، مشارکت دادن فعال دانشجویان اعزامی از کشور های دیگر را از نقاط مثبت قابل ذکر در این سفر برشمرد.

  • گروه خبری : مدیریت پرستاری
  • کد خبر : 251480
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی