• تاریخ انتشار : 1401/03/01 - 10:32
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 6
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

گزارش سفر به دانشگاه آلمریا و لئون اسپانیا توسط دکتر خاطره سیلانی ودکتر سریه پورتقی

گزارش سفر دکتر خاطره سیلانی و دکتر سریه پورتقی دو عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی به دو دانشگاه در اسپانیا روز یکشنبه ۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ با حضور هیئت رئیسه و جمعی از اساتید در سالن شورای یک برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی دکتر آرپی مانوکیان معاون بین الملل دانشکده ضمن خیر مقدم به حاضرین و گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: نگاهی به گذشته ی واحد بین الملل دانشکده نشان می دهد که با تمام موانع و مشکلات موجود در مسیر بین المللی سازی و پیشرو بودن در مرزهای دانش، ناامیدی در این مسیر معنا ندارد  و با تمام قوا در این مسیر حرکت کردیم و اکنون به نتایج ارزشمندی دست یافته ایم و تبادل استاد و دانشجو یکی از ثمرات نوید بخش این پیشرفت است ، تعاملات شکل گرفته بین دانشگاه های بین المللی را باید در سطح کیفی و کمی گسترده کنیم که در این تبادلات استاد و دانشجو می توانند بعنوان سفیران علمی و فرهنگی کشورمان نقش پررنگی را در سطح دنیا  ایفا کنند .
دکتر خاطره سیلانی و سریه پورتقی دو عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی در قالب اعضای اعزامی از دانشگاه علوم پزشکی تهران به اسپانیا به منظور بازدید از ظرفیت های آموزشی و پژوهشی و ایجاد فرصت ارتباط و تعامل با دانشگاه  و مراکز علمی آن روز یکشنبه 1خرداد ماه ۱۴۰۱ گزارش اجمالی از سفرشان ارائه دادند.
دکتر خاطره سیلانی در گزارش سفر به دانشگاه آلمریا اسپانیا اهداف ازبرگزاری برنامه‌های هفته پرسنل بین المللی UAL را بحث و تبادل نظر درباره ارتباط تعاملات اساتید و کارکنان دانشگاه با دیگر کشورها برشمرد.
وی درباره معرفی دانشگاه آلمریا و پتانسیل گروه های آموزش تخصصی برای پذیرش دانشجو برای بازدید و دوره های کوتاه مدت توضیحات اجمالی را ارائه داد و همچنین درباره بازدید از بخش های ویژه بیمارستان دانشگاهی و مرکز مهارت های بالینی دپارتمان پرستاری و فیزیوتراپی دانشگاه سخن گفت و بازدید از آنها  را موجب کسب تجارب جدید علمی وفناورانه دانست. وی همچنین دانشکده پرستاری و مامایی و ظرفیت ها و توانمندی های حرفه ای و تخصصی آن را به حاضرین در مراسم شناساند و فرصت ایجاد تبادل استاد و دانشجو و تعامل دوطرفه و همکاری های آموزشی و پژوهشی مشترک را مغتنم شمرد.
دکتر سریه پورتقی نیز گزارش اجمالی از سفر خود به دانشگاه لئون اسپانیا ارائه داد و درباره تاریخچه دانشگاه ، گرایش های علمی موجود در دانشگاه و مراکز مهارت های بالینی توضیحاتی را ارائه داد. وی از استقبال تعدادی از شرکت کنندگان در این مراسم برای انجام تحقیقات و طرح های مشترک و تبادل استاد نیز سخن گفت.
دکتر پورتقی همچنین معرفی دستاوردها و ظرفیت های آموزشی و پژوهشی دانشکده در این مراسم را فرصتی برای برقراری تعاملات لازم در خصوص برقراری همکاری های بین اساتید دانشکده پرستاری مامایی تهران و دانشگاه اسپانیا دانست.
دعوت از سخنرانان برجسته در زمینه دیتا ماینینگ و فناوری اطلاعات از نقاط مثبت این برنامه بود که فرصت مناسبی برای توسعه ارتباطات بود و عدم تسلط بسیاری از اساتید اسپانیایی به زبان انگلیسی و مشکل برقراری ارتباط علی رغم تمایل آنها به همکاری از نقاط ضعف این سفر 5 روز از دو دانشگاه اسپانیا بود.

  • گروه خبری : پرستاری سلامت جامعه و سالمندی,پرستاری مراقبت های ویژه,معاونت بین الملل
  • کد خبر : 252818
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی