• تاریخ انتشار : 1401/08/22 - 11:59
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 8
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

نشست صمیمانه ی دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی با مسوولان مرکز استعدادهای درخشان و مرکز پژوهش های علمی دانشجویان دانشگاه

نشست صمیمانه ی دانشجویان مرکز پژوهش های علمی دانشکده پرستاری و مامایی با حضور رئیس و معاونین مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه ، سرپرست مرکز پژوهش های علمی دانشجویان، رئیس دانشکده، معاون پژوهشی و سرپرست مرکز علمی پژوهش های دانشجویی دانشکده برگزار شد.

گالری تصاویر
به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی در ابتدای این نشست که 21 آبان ماه 1401 برگزار شد دکترآرزو راستی سرپرست مرکز علمی پژوهش های دانشجویی دانشکده ضمن خیر مقدم ، هدف از این جلسه را که  اولین بازدید میدانی دکتر مکی آبادی رییس مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه با همراهی مشاورین و معاونین آموزشی و پژوهشی ایشان از دانشکده های دانشگاه است را آشنایی با دانشجویان شورای مرکزی، ارائه ی گزارش عملکرد و بازدید محیطی از فضای فیزیکی مرکز علمی پژوهش های دانشجویی برشمرد.
دکتر راستی ضمن معرفی ساختار مرکز، دبیر و معاونین ، امید افزایی و بسترسازی فعالیت های علمی وپژوهشی دانشجویان را به عنوان یکی از مهمترین رسالت های فرهنگی و علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در شرایط کنونی دانست.
وی بیان کرد آنچه امروز بصورت گزارش حضور مسوولان ارائه می شود فعالیت های زیر ساختی بوده که حاصل تلاش جمعی دانشجویان و حمایت مسوولان دانشکده و دانشگاه است و مرکز رشد فناوری سلامت شعبه ی دانشکده نیز درحال برنامه ریزی در راستای توانمندسازی دانشجویان و همکاران در حوزه های کارآفرینی و پژوهش های محصول محور می باشد که  ابراز امیدواری کرد تا با حمایت های مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه در این زمینه هم بتوان اقدامات موثرتری انجام داد.

در ادامه دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی رئیس دانشکده ضمن قدردانی  از حضور دکتر مکی آبادی و مسولان حوزه ی استعدادهای درخشان دانشگاه،  بیان کرد که این حمایت های همه جانبه می تواند در شکوفایی استعدادهای دانشجویان بیش از پیش موثر واقع شود.  وی از گزارش فعالیت های مرکز دانشکده و از چگونکی ارائه ی منطقی و منسجم گزارش ها توسط دبیر مرکز ابراز خرسندی کرد و حمایت از دانشجویان نخبه و طالب فعالیت های علمی، پژوهشی ، نواورانه و فناورانه را مورد تاکید قرار داد .
دکتر بهادرمکی آبادی رییس مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه از دانشکده ی پرستاری مامایی بعنوان دانشکده ی پیشرو در فعالیت های پژوهشی و فناوری قدر دانی کرد و کسب رتبه ی اول مرکز علمی پژوهش های دانشجویی دانشگاه در دو سال متوالی را مرهون برنامه ریزی و و انسجام فعالیت ها و حضور موثر دانشجویان و حمایت مسوولان دانست.
وی افزود: مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه حمایت از دانشجویان نخبه و علاقمند به فعالیت های علمی، پژوهشی و فناورانه را وظیفه ی خود می داند و با تشریح اقدامات انجام شده در دانشگاه در زمینه ی دیپلم کارآفرینی و درخواست تجهیزات از دانشگاه، ضمن قول مساعدت در برآوردن خواسته های دانشجویان، ابراز امیدواری کرد که بتوان در آینده ی نزدیک حمایت بیشتری از تجهیز سخت افزاری مرکز دانشکده انجام داد.
دکتر فرساد نوری زاده معاون استعدادهای درخشان دانشگاه ضمن تقدیر از فعالیت های جاری دانشکده خواستار تبیین و تبلیغ فرایند عضویت در بنیاد ملی نخبگان به منظور برخورداری از تسهیلات موجود شد و راهکارهای حمایتی در فعالیت های جاری دانشجویی در زمینه های علمی و پژوهشی را شرح داد.
سپس دکتر مریم کرباسی معاون پژوهشی و آموزش مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه برنامه ی پیشنهادی در خصوص افزایش سقف پذیرش تعداد طرح های منتورهای پژوهشی و اعضای فعال مرکز در راستای حمایت های بیشتر از دانشجویان فعال را ارائه داد که مورد تایید و استقبال حاضرین در جلسه قرار گرفت.
دکتر مهرناز گرانمایه بر ضرورت  سرمایه گذاری برای استعدادهای درخشان و دانشجویان مرکز علمی پژوهش های دانشجویی تاکید و اشاره کرد که آنچه امروز شاهد آن هستیم و این درخشش های دانشجویی نتیجه ی حمایت های گذشته و جاری مسوولان دانشکده و دانشگاه است. وی راهکارهای سقف اعتبارات پژوهشی را شرح داد وضمن قدر دانی از همکاری دانشجویان در کارگاه های پژوهشی و برگزاری مسابقات هفته ی پژوهش قول همکاری بیشتر در این زمینه داد.
در ادامه سوگل کیوانپور؛ دبیر مرکزعلمی پژوهش های دانشجویی دانشکده  و دانشجوی کارشناسی مامایی، ضمن قدردانی از حمایت های مسوولان دانشکده ورود 63 نفر به دوره ی  دیپلم پژوهشی دانشکده (TUMS-RD)، ثبت 14 پروپوزال طرح دانشجویی در پژوهشیار، پذیرش 6 خلاصه مقاله و انتخاب دو سخنرانی برتر دربیست و سومین کنگره ی ملی سالیانه و نهمین کنگره بین المللی پژوهش  دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور به میزبانی دانشگاه اردبیل و شرکت بیش از 300 دانشجودر کارگاه های پژوهشی، ثبت اختراع، آموزشی و فرهنگی و ترجمه ی کتاب "نه چندان بدیهی، مقدمه ای بر قانون و راهبردهای ثبت اختراع"  را از مهمترین دستاوردهای این مرکز خواند.
وی با توضیحاتی درخصوص بروز رسانی سخت افزاری و نرم افزاری تجهیزات مرکز ارائه داد وبا ذکر نیازهای این مرکزشامل سیستم های کامل کامپیوتر، ویدوپروژکتور، لب تاپ و سوئیچ 24 کاناله ی شبکه ی اینترنت خواستار حمایت  بیشتر مسوولان دانشگاه درگسترش فعالیت های جاری دانشجویان عضو مرکز شد و همچنین همکاری مرکز با معاونت پژوهشی دانشکده  در برگزاری مسابقه ی هفته ی پژوهش  سال جاری  بصورت فراخوان ایده، طرح و مقالات پژوهشی بصورت "Mini talk"  و فراخوان دیپلم پژوهشی ویژه ی ترم آتی را به عنوان مهمترین برنامه های آینده نام برد.
سپس علیرضا سلمانی دبیر کمیته ی ثبت اختراع ودانشجوی کارشناسی ارشد روانپرستاری دانشکده پیشینه ی شکل گیری کمیته از سال 1398  را توضیح داد و از حمایت های مسوولان دانشکده و دانشگاه در این زمینه قدردانی کرد. وی افزود ثبت 15 اختراع، کارگاه های توانمند سازی دانشجویان وارائه ی مشاوره ثبت اختراع و برگزیده شدن تعداد قابل توجه دانشجویان درمسابقات متعدد داخلی و خارجی و کسب مدالهای متعدد طلا، نقره و برنز در جشنواره های نوآوری ملی و بین المللی، مسابقات بین المللی ثبت ایده و اختراع، اخذ بورسیه ی مجامع بین المللی وعضویت در فدراسیون بین المللی ثبت اختراع بیانگرعملکرد مطلوب کمیته است و ضرورت حمایت از دانشجویان نخبه را صد چندان می کند.
در ادامه این نشست سحر محسنی مسوول هسته های پژوهشی مرکز و دانشجوی کارشناسی ارشد بهداشت جامعه چگونگی شکل گیری هسته های پژوهشی متشکل از دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف را شرح داد و افزود: در حال حاضر 17هسته ی پژوهشی درحیطه ها ی مختلف علمی فعال است و خروجی این هسته ها در بازه ی یکساله  12 طرح پژوهشی در حال اجرا می باشد.
سپس گودرزی، معاون پژوهشی و رستمی قائم مقام مرکز بر ضرورت حمایت از ساختارهای پژوهشی و تامین بودجه ی منتورینگ پژوهشی دانشجویی و افزایش اعتبار بودجه ی طرح های کارآزماییی بالینی تاکید کردند.
در پایان این نشست  بازدید از فضای فیزیکی و امکانات مرکزعلمی پژوهش های دانشجویی دانشکده با همراهی مسوولان و دانشجویان انجام گرفت.

  • گروه خبری : معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 249810
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *