• تاریخ انتشار : 1399/08/17 - 13:36
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه

مراسم خوشامدگویی و معارفه دانشجویان نوورود سال تحصیلی ۹۹- ۱۴۰۰ دانشکده پرستاری و مامایی

مراسم خوشامدگویی و معارفه دانشجویان نوورود سال تحصیلی ۹۹- ۱۴۰۰ دانشکده پرستاری و مامایی روز شنبه ۱۷ آبان ماه ۹۹ به صورت مجازی در اسکای روم برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پرستاری و مامایی، در مراسم خوشامدگویی دانشجویان نوورود پرستاری و مامایی که صبح روز شنبه ۱۷ آبان ماه به صورت مجازی و در محیط اسکای روم برگزار شد‌؛ دکتر حسن برکتی،‌ معاون دانشجویی و فرهنگی دانشکده موفقیت دانشجویان در قبولی دانشگاه علوم پزشکی تهران را تبریک گفت و دانشگاه علوم پزشکی تهران را سمبل و نماد علمی کشور توصیف کرد و ایجاد بستر مناسب و تقبل زحمات فراوان والدین برای موفقیت امروز دانشجویان و ورودشان به معتبرترین دانشگاه کشور را ارج نهاد.
وی گفت: ورود به دانشگاه فصل جدیدی در زندگی شماست که می تواند آینده شما را رقم بزند تا در آینده بتوانید در ابادانی این مرز و بوم سهیم باشید و کلید سلامت مردم جامعه به دست با کفایت شما عزیزان سپرده شود.
معاون دانشجویی و فرهنگی با اشاره به شرایط ایجاد شده در آموزش با توجه به پاندمی کووید ۱۹ گفت: در سال های قبل برنامه های خوب و متفاوتی به صورت حضوری داشتیم و غرفه های کانون های دانشجویی که شما را با کارها و فعالیت هایشان آشنا می کردند. اما امسال به خاطر شرایط موجود مجبور به برقراری ارتباط مجازی با شما هستیم، با این حال کانال همراه پرستاری و مامایی ۹۹ را در شبکه ارتباطی تلگرام داریم و با شما همراه خواهیم بود و هیچ سوال شما را بی جواب نخواهیم گذاشت.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشکده همچنین با معرفی سایت دانشکده به عنوان منبع اصلی اطلاعات؛ بر لزوم توجه دانشجویان به اطلاعات و آیین نامه های آموزشی و دانشجویی تاکید کرد.
وی در ادامه لینک اطلاعیه هدایت تحصیلی و راهنمایی دانشجویان جدیدالورود دانشکده پرستاری و مامایی مخصوص دانشجویان نوورود در اسلایدر سایت دانشکده (اینجا) را معرفی و محتویات و الزامات آن را توضیح داد.

دکتر نیکبخت نصرآبادی: مردم کشورمان بیش از هر زمان دیگری به شما نیاز دارند و به شما افتخار می کنند
دکتر نیکبخت نصرآبادی، رئیس دانشکده پرستاری و مامایی ورود به بزرگ‌ترین و معتبرترین دانشکده پرستاری و مامایی کشور را تبریک گفت و با اشاره به وجود ۲۰۶ دانشکده پرستاری و مامایی در سطح کشور، دانشکده پرستاری و مامایی تهران را بهترین و درجه اول ترین دانشکده پرستاری و مامایی کشور دانست و ورود به آن را شانسی بزرگ قلمداد کرد.
وی خطاب به دانشجویان گفت: باید خدا را برای برخورداری از نعمت سلامتی و نتیجه بخش بودن سال ها تلاشتان در تحصیل و ورود به این دانشکده شکر کنید؛ و قدردان سال های حضور در این دانشکده را باشید و از ظرفیت‌های دانشکده استفاده کنید.
رئیس دانشکده پرستاری و مامایی تهران از اشتغال به تحصیل یک هزار و ۴۶۹ دانشجو در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در هر دو رشته پرستاری و مامایی در این دانشکده خبر داد و از امکان ادامه تحصیل تا مقطع دکتری در هر دو رشته پرستاری و مامایی در دانشکده سخن گفت: در این دانشکده ایستایی معنا ندارد؛ اهداف بلند مدت داشته باشید و برای دستیابی به اهدافتان تلاش و پشتکار داشته باشید.
دکتر نیکبخت همچنین از اشتغال به تحصیل ۶۲ دانشجوی بین الملل از ۱۲ کشور دنیا خبر داد و حضور آنها را فرصتی برای ایجاد مراوده و ارتباط دوستانه و آشناسازی بافرهنگ غنی ایرانی و اسلامی دانست.
وی همچنین از وجود ۶ full Professor یا استاد تمام، ۱۰ دانشیار، ۳۴ استادیار، ۴ مربی و ۲۰ کارشناس هیات آموزشی در ساختار هیات علمی دانشکده پرستاری و مامایی تهران سخن گفت و با اشاره به مقام اول دانشکده در رتبه پژوهشی در کشور برحسب شاخص h index از فاصله قابل توجه اش با سایر دانشکده ها سخن گفت.
این استاد تمام دانشکده پرستاری و مامایی تهران به نامگذاری سال۲۰۲۰  به سال پرستار و ماما از سوی سازمان بهداشت جهانی اشاره و تصریح کرد: شما در سال جهانی پرستار و ماما و درست در سالی به جرگه مدافعان سلامت پیوستید و در جمع پرستاران و ماماها وارد شدید که مردم دنیا و مردم کشورمان بیش از هر زمان دیگری به شما نیاز دارند و به شما افتخار می کنند و شما جایگاه خودتان وحرفه تان را در بین مردم و قلب مردم می بینید. قدر خودتان را بدانید و تلاش کنید تا پرستار و مامای با صلاحیت و خوبی شوید، حضور متعهدانه در دانشکده و جامعه داشته باشید و به رشته و دانشگاه تان افتخار کنید.
دکتر نیکبخت نصرآبادی ورود به دوران دانشجویی را آغاز تجربه استقلال و تمرین مدیریت مشکلات دانست و علاوه بر توصیه به جدیت در کسب و فراگیری دانش، بر عضویت و فعالیت در تشکل ها و فعالیت های فرهنگی و دانشجویی تاکید کرد.
الزام به رعایت پوشش حرفه‌ای، شئونات اخلاقی و مطالعه و رعایت آیین‌نامه‌های پوشش حرفه‌ای در محیط دانشگاه و محیط بالین نیز از دیگر موارد مورد تأکید رئیس دانشکده پرستاری و مامایی بود.
رئیس دانشکده در پایان صحبت هایش از دانشجویان خواست تا هر روز وب سایت دانشکده رصد کرده و ارتباط خودشان با بدنه مدیریت دانشکده حفظ کنند.

تاکید بر همراهی علم و تزکیه
حجت الاسلام و المسلمین شیرعلی پور، رابط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه در دانشکده نیز ضمن تبریک و آرزوی پیروزی و بهروزی به دانشجویان نوورود بر اهمیت علم و دانش در قرآن و احادیث تاکید کرد و گفت: العلم سلطان؛ علم قدرت است‌ و علمی دست بالاتر است که همراه با تزکیه باشد. اگر در کنار علم آموزی تزکیه نباشد فایده ای ندارد.
وی ادامه داد: ورود به دانشگاه یک تحول جدید است؛ و این تحول یک برهه از زندگی است. اگر زندگی یک مسابقه قلمداد شود، ورود به دانشگاه حتما ۵۰۰ متر آخر این مسابقه است. وقتی وارد دانشگاه می شوید حتما باید به پاسخ این سوال که باید چه کار کنم و از کجا باید شروع کنم. افرادی که سراغ علم می روند باید حتما به این سوال پاسخ دهند. نیت باید پاک و قرب الهی باشد؛ قرار است شما به عده ای در آینده خدمت ارائه دهید این خدمت قرار است شما را به خداوند نزدیک کند.

معاون آموزشی دانشکده: عمده ترین نگرانی ما حفظ کیفیت آموزش، ضمن پیشگیری و حفظ سلامت دانشجویان و اساتید است
دکتر هومن شهسواری، معاون آموزشی دانشکده موفقیت در آزمون سراسری و ورود به جمع بزرگ خانواده دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان پرافتخارترین دانشگاه کشور را حاصل چندسال تلاش و پشتکار دانست و این موفقیت را به دانشجویان و خانواده هایشان تبریک گفت و با اشاره به شرایط ایجاد شده برای دانشگاه ها و محدودیت های ایجاد شده بر اثر پاندمی کووید ۱۹ گفت: این اولین باری است که مراسم معارفه به صورت مجازی برای دانشجویان برگزار می شود و عالم مجازی قطعا متفاوت از عالم حضوری است و مسائل زیادی خواهد داشت.
وی خطاب به دانشجویان گفت:  شما نسل مجازی هستید و دارای توانایی ها و پتانسیل بیشتری در عالم مجازی هستید. شما می توانید شرایط تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرده و این دوره را به سلامت طی کنید. مجازی شدن اگر چه به خودی خود منفی نیست؛ اما عوارضی هم خواهد داشت و لازم است هم توانایی و هم فرهنگ مجازی را داشته باشید.
معاون آموزشی دانشکده آموزش حضوری را اولویت دانشکده عنوان کرد و گفت: به محض این که امکانش فراهم شود ما آموزش حضوری را آغاز خواهیم کرد. عمده ترین نگرانی ما در حال حاضر ایجاد شرایطی برای حفظ کیفیت آموزش، ضمن پیشگیری و حفظ سلامت دانشجویان و اساتید است.
وی تصریح کرد: مشکلات آموزشی وجود دارد و ما منکر آن نیستیم؛ اما چیزی که می توانیم تضمین کنیم تلاش برای فراهم کردن بستر لازم برای رشد شکوفایی شما است تا بتوانید با موفقیت این دوره تحصیلی را به پایان برسانید و نقش حرفه ای خود را در جامعه ایفا کنید.
دکتر شهسواری توضیح داد: حدود ۵۰ درصد واحدهای شما بالینی و بیمارستانی است و شما در هر ۴ سال طول تحصیل آموزش در بیمارستان را دارید. اما در حال حاضر با توجه به شرایط کرونا دو سال اول بیشتر مبتنی بر واحدهای تئوری است و دو سال بعدی به صورت بالینی خواهد بود.
معاون آموزشی اطلاعات بیشتر در مورد مباحث‌ آموزشی را به جلسات برنامه ریزی شده با تمرکز بر مسائل آموزشی در ۴ روز متوالی موکول کرد. (اینجا)

دکتر آرزو راستی، سرپرست مرکز پژوهش های دانشجویی دانشکده نیز در ادامه برنامه به معرفی مرکز پژوهش های دانشجویی‌، حیطه های فعالیت‌،‌ کارگروه ها و اعضای آن پرداخت و هدفمندسازی زمینه های پژوهش برای دانشجویان، گسترش نوآوری و کارآفرینی،‌استعدادیابی، نظام مند کردن حضور موثر دانشجویان در مجامع علمی بین المللی و گسترش روابط عمومی و انتشارات را از اهداف کلان این مرکز دانست.
وی همچنین به تفضیل به توضیح فرصت ها و امکانات مرکز پژوهش های دانشجویی،‌کارگاه ها و دوره های آموزشی مرکز پرداخت.  (اینجا)

جنیدی مقدم مسئول بسیج دانشجویی دانشکده نیز از فعالیت کانال همراه با هدف پاسخگویی به سوالات دانشجویان، کاهش استرس و ممانعت از ایجاد حس تنهایی به خاطر عدم حضور در دانشکده خبر داد و گفت: تمام تلاش ما این است که در قالب طرح هادی نیازهای شما در تمام ابعاد زندگی دانشجویی برطرف کنیم. هدایت تحصیلی اولویت ماست اما این گروه به همین منحصر نمی شود و یکی از هدف ما آغاز یک رفاقت با دانشجویان ورودی جدید و همراهی با شما در تمامی زمینه ها است.

  • گروه خبری : معاونت آموزشی
  • کد خبر : 256116
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی