• تاریخ انتشار : 1401/01/22 - 12:44
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

زینب عبدالرحمن، دانش آموخته بین الملل دانشکده :از مهمترین مناسک کشور نیجریه در ماه رمضان تفسیر قرآن و خواندن نمازهای مستحبی به‌صورت جماعت است

دانش آموخته بین‌الملل دانشکده پرستاری و مامایی ، با اشاره به اهمیت ماه رمضان در بین مردم مسلمان نیجریه، گفت: مسلمانان سعی می‌کنند در این ماه مبارک زندگی خود را معنوی‌تر جلوه دهند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، زینب عبدالرحمن، دانشجوی رشته پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه از کشور نیجریه با اشاره به حس دلتنگی خود برای حال و هوای ماه رمضان کشورش در مورد آیین و مراسم سنتی مسلمانان نیجریه در ماه مبارک رمضان گفت: یکی از آداب فرهنگی ما این است که روئت هلال ماه رمضان با شلیک سه تیر به مردم اعلام می‌شود.
وی به اهمیت فراوان این ماه در بین مسلمانان نیجریه اشاره کرد و گفت: در این ماه مردم مهربان‌تر می‌شوند و به یکدیگر کمک می‌کنند و به فقرا طعام می‌دهند و اگر رفتار بدی داشته باشند آن را ترک می‌کند.

زینب عبدالرحمن در مورد رسوم افطاری و تغذیه مردم نیجریه در ماه مبارک گفت: چون مردم با یکدیگر ارتباط دارند، خانواده‌ها افطاری خود را بیرون از منزل و با همسایگان خود هم سفره و با هم افطار می‌کنند، بعضی از مردم هم طبق‏ه هایی را در نزدیکی مساجد قرار می‏ دهند و پس از نماز مغرب، با یکدیگر به تناول افطار مشغول می‏ شوند. همچنین در این ماه معمولاً غذاهای مخصوصی پخته می‌شود و مصرف میوه و مایعات در این ماه بیشتر است.

دانشجوی پرستاری دانشگاه گفت: مسلمانان سعی می‌کنند زندگی خود را معنوی‌تر جلوه دهند. مسلمانان نیم ساعت پس از افطار به مساجد می‌روند و بعد از خواندن ماز یومیه «نماز تراوه» که نمازی مستحبی است را به‌صورت جماعت می‌خوانند. خانم‌ها در این ماه فعالیت بیشتری دارند زیرا علاوه بر انجام فرائض دینی و تفسیر قرآن فرصتی را برای آماده‌کردن غذا صرف می‌کنند.

وی تصریح کرد: به‌منظور تشویق کودکان به روزه‌داری، در پایان این ماه به کودکانی که هنوز روزه به آنها واجب نشده به تعداد روزه‌هایی که روزه گرفته‌اند خانواده‌ها لباس و هدایایی را تهیه می‌کنند و در روز عید فطر به فرزندانشان هدیه می‌دهند .

لینک ویدئو مصاحبه

 

  • گروه خبری : معاونت بین الملل
  • کد خبر : 252865
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی