• تاریخ انتشار : 1401/07/23 - 09:48
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 20
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه

دکتر نیکبخت نصر آبادی: تاکید بر جدیت در کسب دانش همراه با اخلاق مداری و حرفه مندی

مراسم خوشامدگویی و معارفه دانشجویان نو ورود سال تحصیلی 1402 -1401دانشکده پرستاری و مامایی، شنبه 23 مهرماه 1401 با حضور رئیس دانشکده، معاونین، مدیران و اساتید و دانشجویان برگزار شد.

گالری تصاویر 
به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی در ابتدا دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی رئیس دانشکده، ضمن خیر مقدم به دانشجویان نو ورود مقطع کارشناسی ارشد، دکترای پرستاری و مامایی و بهداشت باروری به برترین دانشگاه علوم پزشکی کشور و معتبرترین دانشکده پرستاری و مامایی و رنک اول در بین ۲۰۶ دانشکده پرستاری کشور را تبریک گفت و بیان کرد این دانشکده  با H-Index بالا با اختلاف زیادی از دانشکده های دیگر، نشاندهنده بهره وری و تاثیرگزاری علمی بالای آن است که باید خدا را برای این موهبت موفقیت خود در کسب مدارج عالی شکرگزار باشید و سالهای حضور خود در دانشکده را قدر بدانید و خاضعانه از پدر و مادر خود بابت تمام حمایت هایشان و فراهم کردن امکانات تحصیل تشکر کنید.
وی به ۱۳ گرایش فعال در رشته مامایی و پرستاری در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی اشاره کرد و تاکید کرد: باید از هم اکنون با یک برنامه ریزی مناسب و با هدف گذاری وارد این عرصه تحصیل شوید و با استفاده از اساتید مجرب و ظرفیت های دانشکده به نحو مطلوب در جهت پیشرفت و ترقی گام بردارید و برای دستیابی به اهداف تان تلاش و پشتکار مستمر داشته باشید.
دکتر نیکبخت نصرآبادی تاکید کرد: در دانشکده پرستاری و مامایی ایستایی معنایی ندارد و باید با تلاش و کوشش موانع پیشرو را مرتفع ساخت و در مسیر ارتقا توانمندی های علمی و حرفه ای گام برداشت. دوران تحصیلات تکمیلی دوران سختی است اما با شیرینی عجین شده است که با کسب مهارت های علمی و حرفه ای می توانید برای رسیدن به شایستگی های حرفه‌ای و حضور فعال در جامعه به خوبی ایفای نقش کنید.
رئیس دانشکده با اشاره به اینکه تعلق خاطر و تعصب حرفه ا ی داشتن به دانشگاه و دانشکده یکی از انتظارات حرفه ای ما است، افزود: در کسب دانش و مهارت عملی و حرفه ای جدیت داشته باشید و سعی کنید به سمت فراگیری علم نافع  حرکت کنید، که می توانید یک مشکل را از جامعه کم کنید و با حضور خود اتفاق خوبی را برای نظام سلامت رقم بزنید و در کسب دانش، معرفت و تعهد اخلاقی جدی باشید و با برنامه ریزی درست وارد مرحله اجتهادعلمی شوید و علمی که همراه با اخلاق و تعهد حرفه‌ای نباشد فرجام خوبی نخواهد داشت. همچنین دانشجویان مقاطع ارشد و دکترا باید برای دانشجویان مقاطع پایین تر به عنوان یک الگو در زمینه اخلاق حرفه ای و علمی باشند تا آنان نیز با تاسی گرفتن از شما بتوانند در مسیر درست حرفه ای خود حرکت کنند .
رئیس دانشکده همچنین از تحصیل دانشجویان بین الملل از ۱۲ کشور دنیا در دانشکده گفت و حضور آنها را فرصتی برای ایجاد مراوده و تعاملات دوستانه با آنها و آشنا سازی آنها با فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی دانست که آنان می توانند بعنوان سفیران ما در کشورهای خود ترویج دهنده فرهنگ و اخلاق ایرانی باشند.
وی به مسئله فرزندآوری اشاره کرد و آن را یک مسئله مهم در کشور برشمرد و تصریح کرد: دانشجویان ارشد مامایی و بهداشت باروری می‌توانند به نوبه خود در بهبودی این روند سهیم باشند و با شناسایی شکاف های موجود و تمهیدات و برنامه ریزی های تاثیر گذار با هوشمندی در جهت رفع آن تلاش کنند.
رئیس دانشکده در پایان صحبت‌هایش تاکید کرد که دانشجویان هر روز به سایت دانشکده را مراجعه کرده و با مدیریت دانشکده در ارتباط باشند و هر گونه انتقاد و پیشنهادات خود را با  ما در میان بگذارند.
حجت‌الاسلام مصطفی شیرعلی پور رابط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشکده ضمن تبریک ولادت امام جعفر صادق (ع) و حضرت رسول اکرم(ص) از برگزاری حضوری مراسم معارفه دانشجویان بعد از چند سال وقفه به دلیل پاندمی کرونا ابراز خرسندی کرد و در ادامه بیان کرد: گروهی در تلاشند حلاوت و شیرینی این ایام را به کام دانشجویان تلخ کنند در حالی که دانشجویان باید آگاه باشد و با حرکت در مسیر درست انقلابی و دینی آینده جامعه خود را بسازند.
حجت الاسلام شیر علی پور ضمن اشاره به اهمیت علم و دانش در قرآن و احادیث گفت: پیامبر اکرم صلی الله می فرمایند: العلم راس الخیر کله، و الجهل راس الشر کله،  علم تمام خوبی ها و جهل تمام شرها است که در متن این حدیث معانی مورد تاملی قابل تفسیر است،  علمی خیر معنا می شود که به انسان نفع برساند و در تمام حوزه ها بتوان این علم را تعمیم داد  اگر علم وارد جریانات شود محصول آن چیزی جز خیر نخواهد بود و اگر این رکن مهم در مسیر جریانات و اتفاقات حذف شود نتیجه آن چیزی جز شرنخواهد بود .
دکتر سریه پورتقی سرپرست امور آموزشی و مدیر تحصیلات تکمیلی دانشکده تاکید کرد: هر یک در جامعه و حرفه ی خود نقش های مختلفی بر عهده داریم که باید به نحو احسن ایفای نقش کنیم همچنین دانشجو نیز باید در زمان تحصیل خود تمام وقت در حال کسب دانش و پیشرفت باشند و آن را در اولویت کارهای خود قرار قرار دهد .
وی در ادامه به معرفی دانشکده، گروه های آموزشی، ساختار اصلی واحدهای مختلف معاونت آموزشی و اداره تحصیلات تکمیلی پرداخت و درباره دستورالعمل ها، مشخصات کلی و سرفصل دروس، پایان نامه ها، کوریکولوم های رشته تخصصی و گرایش های مختلف توضیحات لازم را ارائه داد و درباره دفتر توسعه آموزش کمیته دانشجویی، دفتر مشاوره تحصیلی، دفتر پایشو ارزشیابی، ارتقاء آموزش بالینی توضیحات لازم را ارایه داد.
دکتر هومن شهسواری معاون آموزشی دانشکده ورود دانشجویان را به پرافتخارترین دانشگاه تبریک گفت و تاکید کرد: در این دوران تحصیل باید آنگونه تلاش کنید تا برای خود و جامعه مفید واقع گردید، دانشکده  نیز با تمام قوا سعی دارد که برای ارتقا و رشد دانشجویان در حد توان خود و امکانات دانشکده بستری را فراهم کند تا دانشجویان در این دوران بتوانند مسیر رشد و ترقی خود را طی نمایند. باید از این فرصت استفاده کنید و از استعداد و توانایی خود در جهت حرکت در مسیر علمی و پژوهشی قدم بردارید و در این مسیر هدفمند باشید و  دانش علمی و اخلاق حرفه‌ای خود بتوانید نیاز جامعه را رفع کنید.
وی تاکید کرد: وظیفه دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه سنگین تر است آنان حقیقتا به عنوان الگو برای دانشجویان در مقاطع پایین تر هستند،  رفتار و عملکرد و نگاه به مسائل اجتماعی و حرفه ای  آنان می تواند مورد پایش دانشجویان قرار بگیرد که باید برای اعتلای یک الگوی متعهد حرفه ای اهتمام ورزید.
دکتر مهرناز گرانمایه معاون پژوهشی دانشکده ضمن اشاره به جایگاه پژوهش در دانشگاه گفت: یکی از مهمترین ویژگی های مقاطع تحصیلات تکمیلی توان پژوهشی آن است که دانشجویان را در جهت قدرتمند کردن در مسیر تحقیق و پژوهش هدایت می کند و دانشجویان با استفاده از این ظرفیت ها ی پژوهشی میتوانند با تمرین در پژوهش و تحقیق خود را توانمند کنند .
دکتر آرپی مانوکیان معاون بین الملل دانشکده به جایگاه پرستاری در سیستم های رنکینک جهانی پرداخت و گفت: در سال ۲۰۲۰ در طی سه سال متوالی در حوزه پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی تهران توانسته است جایگاه 201 تا 300 را در سیستم رنکینک شانگهای که یک سیستم معتبر جهانی برای طبقه بندی دانشگاه ها است را کسب کند که این افتخار ارزنده ای برای دانشکده محسوب می شود وی همچنین ارتقاء صد پله ای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران را در جایگاه 401 تا 500  نیز جزء افتخارات قابل ذکر بیان کرد.
دکتر مانوکیان با بیان اینکه معاونت بین الملل دانشکده با دو هدف مهمتر در این حوزه فعالیت دارد بیان کرد: توسعه و جذب دانشجویان بین الملل از اهداف مهم این واحد می باشد که بهترین فرصت را برای تعاملات دانشجویان با یکدیگر فراهم می سازد که می توان از این فرصت برای آشنایی با فرهنگ زبان و شناساندن فرهنگ کشور خود در سطح بین المللی استفاده کرد و همچنین تبادلات و تعاملات بین المللی از جمله برنامه اراسموس پلاس و کوتوتل را از اهداف دیگر این معاونت بر شمرد.
دکتر فاطمه حاجی بابایی معاون دانشجویی فرهنگی دانشکده بیان کرد: این معاونت در کنار معاونت آموزشی و پژوهشی برای رشد و توسعه همه جانبه در ابعاد سیاسی، آموزشی، اجتماعی و فرهنگی حرکت می کند که حرکت دانشکده نیز به سمت دانشگاه نسل ۴ است، این تحول فرهنگی اجتماعی دانشکده در سه عرصه اصلی اتفاق می‌افتد تغییر نگرش نسبت به فعالیت اجتماعی، توسعه مهارتی و انجام فعالیت‌های اجتماعی و عمق بخشیدن به ارتباطات با جامعه را می توان نام برد که برای یک مسئولیت پذیری اجتماعی موفق باید در این مسیر به خوبی ایفای نقش کرد.
در ادامه دکتر حاجی بابایی وی در ادامه به توضیح امور رفاهی از جمله استان در خوابگاه پرداخت وام شهریه پرداخت وام ضروری تغذیه و خدمات رفاهی سخن گفت و همچنین از حضور مشاوره روانشناختی در حوزه های مختلف و ارائه خدمات رایگان برای دانشجویان خبر داد.
دکتر آرزو راستی نیز در این مراسم ضمن تشریح فعالیت های مرکز رشد دانشجویی درباره کمیته ثبت اختراع دانشکده نیز توضیحاتی را ارائه داد وی همچنین ازبرگزاری دیپلم پژوهشی برای دانشجویان بعنوان یک فرصت علمی مطلوبی نام برد.

  • گروه خبری : معاونت آموزشی,معاونت دانشجویی فرهنگی
  • کد خبر : 249884
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *