• تاریخ انتشار : 1401/03/08 - 10:11
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 5
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

دکتر مطوری پور، از طراحی نرم‌افزار کاربردی کارآموزی ارتوپدی و اتاق عمل پرستاری خبر داد

دکتر پگاه مطوری پور عضو هیئت‌ علمی پرستاری دانشگاه و همکارانش با طراحی و ارزشیابی نرم‌افزار تسهیلگر آموزش بالینی مجازی، در حیطه محصولات آموزشی موفق به دریافت رتبه برتر دانشگاهی شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر مطوری پور درباره طراحی این نرم‌افزار کاربردی توضیح داد و گفت: اپلیکیشن موبایلی را طراحی کردیم که تسهیل گر آموزش بالینی در کارآموزی‌های گوارش مقطع کارشناسی پرستاری باشد.
وی افزود: این طرح در اوج پاندمی کرونا اجرا شد. باتوجه به اینکه بخشی از روزهای کارآموزی به‌اجبار تقلیل پیداکرده بود باید ساعت‌هایی از کارآموزی را به شکل مجازی برگزار می‌کردیم. ازآنجاکه این خطر وجود داشت که دانشجویان به‌صورت مجازی آموزش کافی و باکیفیتی را دریافت نکنند، اپلیکیشنی را طراحی کردیم که مورد تأیید هیئت‌علمی پرستاری و براساس طرح دوره بالینی گوارش و  منابع معتبر این رشته بود.
وی با اشاره به نتایج مؤثر این برنامه موبایلی که  به‌صورت پایلوت اجرا شد گفت: به‌کارگیری این برنامه ازنظر یادگیری و آموزش بهتر و انگیزه بیشتر در کنار سامانه نوید دانشگاه تأثیر معناداری داشت. درحال حاضر یک‌ترم از اجرای پایلوت آن برای تمامی گروه‌های کارآموزی گوارش می‌گذرد و تاکنون بازخوردهای خوبی را دریافت کردیم.
دکتر مطوری  پور از توسعه این برنامه به سایر کارآموزی‌های  پرستاری خبر داد و گفت: درنظر داریم برای لاین های دیگر کارآموزی، این برنامه را طراحی کنیم. در این راستا برای کارآموزی ارتوپدی و اتاق عمل پرستاری نیز درحال طراحی برنامه هستیم.
این عضو هیئت‌علمی دانشگاه،  افزایش پذیرش تعداد طرح‌های حیطه محصولات آموزشی را خواستار شد و گفت: باتوجه به اینکه علاقه‌مندی و استقبال از حوزه طراحی و تولید تکنولوژی، شبیه‌سازی، اپلیکیشن و وب بیشتر است؛ پیشنهاد می‌دهم  در حوزه محصولات آموزشی به‌جای یک فرایند، دو فرایند را به سطح کشوری وارد کنیم. بهتر است در حوزه‌هایی که استقبال بیشتر است  تعداد طرح‌ها را افزایش دهیم؛ البته اکنون هم در سطح مطلوبی است که قابل‌تقدیر است.
وی در پایان سخنان خود بابیان اینکه چندین سال در این دانشگاه درس خواندم و باتمام وجود به عضو هیئت‌علمی بودن این دانشگاه افتخار می‌کنم افزود: ازآنجاکه با دانشجویان نخبه کشور سروکار داریم  مسئولیتمان بیشتر است و می‌طلبد که مطالعه، مسئولیت‌پذیری و وجدان کاری بیشتری داشته باشیم و امیدوارم این مسئولیت خطیر را به‌خوبی انجام دهیم.
لینک ویدئو مصاحبه

  • گروه خبری : پرستاری داخلی جراحی و علوم پایه
  • کد خبر : 252805
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی