• تاریخ انتشار : 1398/10/09 - 11:06
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

توسعه برنامه های مشترک و بازاریابی در نشست مشترک شورای بین الملل دانشکده و معاون آموزشی و مدیر توسعه معاونت بین الملل دانشگاه

دکتر معماری، مدیر توسعه معاونت بین الملل دانشگاه شناخت مخاطب را گامی اساسی و مهم در بین المللی سازی و ورود به عرصه رقابت بین المللی دانست.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی؛ جلسه شورای بین الملل دانشکده با موضوع برنامه مشترک و بازاریابی روز یکشنبه 8 دی ماه با حضور دکتر ضیایی معاون آموزشی پردیس بین الملل دانشگاه، دکتر معماری، مدیر توسعه معاونت بین الملل و دکتر شریعت، دکتر میرزایی و یزدانی کارشناسان توسعه معاونت بین الملل دانشگاه، هیات رئیسه دانشکده، رابطین بین الملل گروه ها و مدیران گروه های آموزشی برگزار شد.
دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی، رئیس دانشکده ضمن تبریک میلاد حضرت مسیح و فرارسیدن سال نوی میلادی؛ هدف از برگزاری این جلسه را بازاریابی و توسعه برنامه مشترک با نگاه ویژه به پرستاری و مامایی عنوان کرد.
وی با تقدیر از خدمات دکتر شعبانی در حوزه معاونت بین الملل از انتصاب دکتر معماری ابراز خرسندی کرد و این جلسه را فرصتی برای شناخت سیاست های جدید دانشگاه در حوزه بازاریابی دانست.
دکتر نیکبخت با یادآوری با اشاره به آغاز بین المللی سازی دانشکده از 2011/11/11 با پذیرش سه دانشجو از کشور عراق؛ گفت: تلاش ما این بوده که دانش آموختگان بین المللی ما سفرای خوبی برای ما در کشورهایشان باشند.
وی همچنین برای رشد متوازن در تمامی زمینه ها خواستار پشتیانی دانشگاه از برنامه های دانشکده شد و از تلاش های بسیار زیاد اما بی حاصل دانشکده برای ارتباط با کردستان عراق و افغانستان و .. ابراز تاسف کرد و گفت: ما کارشناسی ارشد مامایی را اختصاصا برای دانشگاه هاولر کردستان طراحی کردیم و زمان زیادی برای آن گذاشتیم اما نتیجه نداشت.
رئیس دانشکده پرستاری و مامایی تهران با اشاره به کیفیت بالای آموزش در دانشگاه علوم پزشکی تهران از جذب دانش آموختگان این دانشگاه در کشورهای توسعه یافته سخن گفت و اظهار داشت: دانش آموختگان ما همه برای ادامه تحصیل به کشورهای مطرح جهان می روند و این نشان دهنده کیفیت بالای آموزش در دانشگاه ماست. اما متاسفانه ما برای آموزش و جذب دانشجویان خارجی تمرکزمان تنها روی کشورهای فقیر است.
دکتر خاطره سیلانی، معاون بین الملل دانشکده نیز در ادامه توضیح اجمالی و آمارگونه از وضعیت بین المللی سازی دانشکده پرستاری و مامایی ارائه داد و دانش آموختگان بین الملل دانشکده را بالغ بر 23 نفر به تفکیک 6 نفر دوره دکتری، 16 نفر دوره کارشناسی ارشد و  یک نفر دوره کارشناسی دانست.
معاون بین الملل دانشکده دانشجویان بین الملل درحال تحصیل را نیز 27 نفر دوره کارشناسی،  17 نفر دوره کارشناسی ارشد و 8 نفر دوره دکتری عنوان کرد و از پذیرش تعداد زیادی دانشجوی جدید خبر داد.
معاون بین الملل دانشکده در ادامه درخواست 20 دانشجوی لبنانی برای گذراندن دوره کارشناسی ارشد در گروه های 5 نفره در چهار گروه آموزشی کودکان و مراقبت ویژه نوزادان، مراقبت ویژه بزرگسالان، بهداشت و پرستاری داخلی جراحی را طرح و در خصوص نحوه برگزاری دوره و نیازمندی های آن صحبت کرد.
دکتر معماری، با اشاره به فعالیت دانشکده پرستاری و مامایی در عرصه بین المللی سازی به این دانشکده دست مریزاد گفت و تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران در عرصه داخلی ثابت شده، بی رقیب و انتخاب اول کشور است و این موقعیت در عرصه ملی علی رغم تمام سودهایش یک نگرانی را هم ایجاد می کند؛ این که نیاز به تغییر را ایجاد نمی کند. خروج از این فضای امن و ورود به فضای رقابت و پرعرضه بین المللی یک چالش است.
وی تاکید کرد: باید قواعد بازار را بشناسیم؛ اگر نشناسیم سود حداقلی و ناپایدار خواهد بود.
مدیر توسعه معاونت بین الملل دانشگاه شناخت مخاطب را گامی اساسی و مهم در بین المللی سازی و ورود به عرصه رقابت بین المللی دانست و بر شناخت مکان بازار تاکید کرد.
دکتر معماری شناخت مطالبه مخاطبان و شناخت توانمندی های دانشگاه را نیز از گام های بعدی این فرایند دانست و گفت: بازارسنجی پرستاری و مامایی در منطقه باید انجام شود و مطالبه ها و توانمندی های ما نیز باید مشخص شود. باید مجموعه ارزشی مورد نظر دانشکده در این حوزه شناخته شود.
وی همچنین بر انجام ارزیابی و مراقبت از دانش آموختگان بین المللی دانشکده برای بررسی میزان تعلق خاطر آنها به دانشکده و احتمال پیشنهاد دانشکده برای تحصیل به دیگران تاکید کرد و موفقیت در جذب دانشجویان بین الملل را نیازمند تبلیغات درست و گسترده دانست.
دکتر معماری با نقد مدل فعلی اختصاص اسکالرشیپ به دانشجویان خارجی گفت: مدل ما در اختصاص اسکالرشیپ سنتی است؛ در کشورهای دیگر دانشجویان علاوه بر اقدام برای پذیرش در رشته  به صورت جداگانه برای دریافت اسکالرشیپ اقدام و رقابت می کنند.
دکتر وحید ضیائی، معاون آموزشی پردیس بین الملل دانشگاه نیز از تدوین دستورالعمل در مورد دوره های مشترک خبر داد و اجرای آن را منوط به تصویب شورای دانشگاه دانست.
وی گفت: می توانیم دوره های برنامه های آموزشی مشترک با دانشگاه های همکار در کشورهای دیگر را تعریف کرده و قسمتی از آموزش دانشجویان را تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی تهران به آنها محول کنیم.
دکتر ضیائی افزود: قسمت هایی از آموزش تئوری قابلیت تبدیل شدن به محتوای الکترونیک را دارند که از این امکان باید بهره مند شد.
وی در خصوص ارتباط با دانشگاه لبنان و انتخاب شرکای آموزشی و محیط های آموزشی انجام یک بازدید از لبنان را پیشنهاد داد.
معاون آموزشی پردیس بین الملل همچنین با اشاره به شعار سال 2020 سازمان بهداشت جهانی به نام پرستار و ماما؛ امسال را فرصتی مناسب برای بین المللی سازی در رشته های پرستاری و مامایی دانست.

 

تاریخ : 1398/10/09

  • گروه خبری : معاونت بین الملل
  • کد خبر : 257175
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی