• تاریخ انتشار : 1401/10/12 - 10:46
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 9
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

تاکید بر شناخت نیازها و اقتضائات مخاطبان برای اثربخش بودن رویدادهای فرهنگی در هم اندیشی مدیران فرهنگی دانشگاه

جلسه هم اندیشی مدیران فرهنگی واحدهای دانشگاه با حضور معاون و مدیر دانشجویی فرهنگی دانشگاه و رابطین دانشکده ها و بیمارستان ها یکشنبه 11 دی ماه 1401به میربانی دانشکده پرستاری و مامایی برگزار شد.

گالری تصاویر
به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی، در ابتدای این نشست که با حضور دکتر مهدی ابراهیمی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه، مدیران فرهنگی ستاد دانشگاه آن حوزه، هیئت رئیسه، اساتید و اعضای شورای فرهنگی دانشکده پرستاری و مامایی و رابطین دانشکده ها و بیمارستان ها در سالن شورای یک دانشکده برگزار شد، دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی رئیس دانشکده ضمن تسلیت سالروز شهادت سردار سلیمانی و خیر مقدم به حاضرین، برگزاری این نشست ها را با هدف بیان تجربه های مشترک و هم افزایی درباره فرصت های پیش روی دانشگاه در عرصه‌های فرهنگی ضروری دانست و بیان کرد: این فرصت ها توانایی رویارویی با چالش‌ها را تقویت می کند و افق‌های رو به پیشرفت در حوزه امور فرهنگی را به همراه دارد.
رئیس دانشکده با تاکید بر اهمیت نقش مسائل فرهنگی دانشگاه گفت: رویدادهای فرهنگی در سطح دانشگاه نیاز به یک نگاه خلاقانه دارد که بتوان با یک آسیب شناسی صحیح و سیاست گذاری و تصمیم های اثرگذار در پیشبرد اهداف فرهنگی دانشگاه قدم برداشت، وی با بیان یک مثال از کمرنگ شدن برخی از اتفاقات فرهنگی در سطح دانشکده این بخش از سخنان خود را ادامه داد و گفت :  برگزاری مراسم پرفیض زیارت عاشورا برای چندین سال متمادی است که در دانشکده برگزار می شود اما استقبال پرشوری از این رویداد فرهنگی مذهبی نشده است که این رخداد می تواند بدلیل عدم آسیب شناسی و ارائه راهکارهای موثر برای با شکوه برگزار شدن این رویداد فرهنگی باشد.
وی اذعان داشت: برای رفع موانع و توسعه پیشرفت در امور فرهنگی، باید از تجربیات، دیدگاه‌ها و راهکارهای اثرگذار صاحب نظران به‌عنوان یک خط مشی برای جریان سازی مباحث فرهنگی در راستای پیشرفت و تعالی این امور استفاده کرد. وی همچنین در تکمیل این بخش از سخنان خود گفت: با وجود اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان بی شمار در دانشگاه لازم است که نیازها و مداخلات فرهنگی در هر یک از سطوح علمی با ظرافت رصد شود و با سیاستگذاری موثر این مسئله با نگاهی تیزبینانه راهبری شود.
در ادامه دکتر ابراهیمی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه ضمن ابراز خرسندی از حضور در این دانشکده، از مشارکت و پویایی اعضای فعال این خانواده در حوزه فرهنگی قدردانی کرد. وی  به رشادت ها و فداکاری های مثال زدنی سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: باید مجاهدت های این غیور مردان را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم و برای خدمت رسانی به آحاد جامعه از هیچ تلاشی دریغ نورزیم تا شرمنده جانفشانی ها و ایثار شهدا نشویم.
وی در ادامه با اشاره به برخی علل کم اثر بخش بودن رویدادهای فرهنگی در سطح دانشگاه گفت: باید در جستجوی علل موانع پیشرفت های فرهنگی اهتمام ورزید و برای ارتقای سطح این امور راهکارهای موثری را ارائه داد تا در مسیر اعتلای اهداف فرهنگی سازمان بتوان حرکت های موثر و رو به جلو داشت.
دکتر ابراهیمی با تاکید بر تشکیل کرسی های آزاد اندیشی در حوزه فرهنگی در سطح دانشگاه گفت:  این نشست ها می تواند با بیان دیدگاه ها و ارائه پیشنهادات در ایجاد، تقویت و نهادینه‌سازی تعامل گفتمانی موثر در محیط دانشگاهی برای رشد و پیشرفت رویدادهای فرهنگی تاثیر گذار باشد.
در این نشست دکتر مطهری نیا مدیر دانشجویی فرهنگی دانشگاه نیز بیان کرد: در فضای کار فرهنگی باید مخاطب، نیازها و اقتضائات آن را به خوبی شناخت و با ایجاد انگیزه و بستر سازی مناسب با ظرافت در اجرایی شدن کار فرهنگی پیش رفت و اگر این شناخت اتفاق نیفتد نتایج مطلوبی از آن رویداد فرهنگی حاصل نخواهد شد. برای به ثمر نشستن یک رویداد  فرهنگی مطالعه و پژوهش هدفمند باید از ارکان اصلی آن رویداد باشد، زمانی که درآمیختگی علم و عمل در رویدادهای فرهنگی همسو نباشند رسیدن به اهداف تعالی را خدشه دار خواهد کرد.
وی در ادامه به تفاوت میان نسل ها اشاره کرد و گفت: این شکاف جدی نسل ها یک معضل بزرگ جهانی است و باید با جدیت بیشتری ابزار و امکانات نسل جدید را شناخت و از رویدادهای فرهنگی تاثیر گزار برای مدیریت این مساله استفاده کرد و با جریان‌سازی یک ارتباط و گفتمان موثر این شکاف بین نسل ها را کوچکتر کرد زیرا نمی توان تفاوت ها را ازبین برد بلکه با به رسمیت شناختن تفاوت ها از طریق آموزش می‌توان خطر این شکاف بین نسلی را کاهش داد.
در ادامه این نشست دکتر فاطمه حاجی بابایی معاون دانشجویی فرهنگی دانشکده گزارش اجمالی از گزارش عملکرد این معاونت ارایه و به اهم فعالیت های فرهنگی دانشکده اشاره کرد. 
در پایان جلسه مدیران و رابطین فرهنگی دانشکده ها و بیمارستان ها به بیان دیدگاه ها و تجارب خود پرداختند و برای پویایی در حوزه فرهنگی دانشگاه راهکارهایی را ارائه دادند.

  • گروه خبری : حوزه ریاست ,معاونت دانشجویی فرهنگی
  • کد خبر : 249510
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *