• تاریخ انتشار : 1401/03/28 - 23:24
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بررسی رخداد و افق های بین المللی دانشکده پرستاری و مامایی در دیدار مدیر روابط بین الملل دانشگاه با مسئولان دانشکده

جلسه ای با حضور دکتر محمدحسین نکوفر مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه پیرامون بحث و بررسی درباره فعالیت های بین الملل دانشکده و نحوه همکاری با دانشگاه کویینز لند جنوبی استرالیا (USQ) و همچنین نحوه استقرار و توسعه رشته پرستاری انفورماتیک در حوزه بین الملل ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰1 در دفتر ریاست دانشکده برگزار شد.

گالری تصاویر
به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی این جلسه که با حضور دکتر محمد حسین نکوفر مدیر روابط بین الملل دانشگاه، دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی رئیس دانشکده، دکتر هومن شهسواری معاون آموزشی، دکتر شهرزاد غیاثوندیان معاون اداری مالی، دکتر آرپی مانوکیان معاون بین الملل و دکتر آسیه درویش مسئول واحد انفورماتیک دانشکده 28 خرداد ماه 1401۰ در دفتر ریاست دانشکده برگزار شد، در ابتدا دکتر آرپی مانوکیان ضمن خیر مقدم با بیان اهداف برگزاری این نشست که بحث و بررسی در زمینه همکاری با دانشگاه کویینزجنوبی استرالیا (USQ) و همچنین رفع ابهامات در اجرایی کردن رشته پرستاری انفورماتیک است، جلسه آغاز شد.
دکتر نکوفر ضمن ابراز خرسندی از ظرفیت و فعالیت های دانشکده در همکاری و مشارکت در برنامه های بین المللی سازی دانشگاه، گزارشی از فرایند مکاتبه همکاری با بیش از ۱۰۰۰ دانشگاه از سر تا سر دنیا جهت اجرای برنامه مشارکت آموزشی با دانشگاه علوم پزشکی تهران ارائه داد و بیان کردکه یکی از این دانشگاه ها، دانشگاه کوئینز لند جنوبی استرالیا بود که استقبال خوبی را از این همکاری نشان داده است که درصدد آن برآمدیم که در رشته مورد نظر آنان رشته همکاری آموزشی مشترک را ایجاد کنیم، وی در ادامه به جزییات چگونگی جذب و همکاری اساتید و کوریکولوم آموزشی در این حوزه نکاتی را بیان کرد.
دکتر نکوفراذعان داشت: جذب دانشجوی بین الملل بصورت مشترک با تلفیق کوریکولوم های هر دو دانشگاه می تواند شروع خوبی را برای بسط دادن همکاری های آموزش بین المللی و اعتبار سنجی دانشگاه بهمراه داشته باشد و همچنین با تصویب رشته های جدید می توان رنکینگ دانشگاه را در بین دانشگاه های دیگر در سطح بالایی نشان داد.
وی همچنین درباره امکان جذب دانشجو رشته های بین الملل از داخل کشور نیز بیان کرد: می توان با طرح این رشته در شورای گسترش دانشگاه های وزارت متبوع، آن را در مسیر قرارگیری رشته های مصوب دانشگاهی پیگیری کرد.
دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه با اشاره به ظرفیت دانشکده در پذیرش مسئولیت مدیریتی و آموزشی رشته های پرستاری گفت: ظرفیت خوبی در همکاری مطلوب با دانشگاه کوئینز لند جنوبی استرالیا را داراست و می تواند با برعهده گرفتن مدیریت کار در مسیر ارتقا توانمندی علمی و حرفه ای دانشگاه گام بردارد.
رئیس دانشکده تاکید کرد: اجرایی سازی یک فرآیند باید به کوتاه ترین  و ساده ترین راه ممکن تسهیل شود تا بتوان این فرایندها را به فرجام مطلوبی محقق ساخت و اراده دانشکده انجام این قبیل پیشنهادات می باشد.
دکتر نیکبخت نصرآبادی گفت: باید بازنویسی کوریکولوم پیشنهادی در کمیته تطبیق آموزشی انجام و امور بسرعت عملیاتی شود.
دکتر آسیه درویش مسئول واحد انفورماتیک دانشکده توضیحات اجمالی درباره دوره مجازی رشته انفورماتیک پرستاری ارائه داد و از جذب دو استاد مطرح بین الملل برای همکاری در این رشته خبر داد و در ادامه درباره ابهامات جذب اساتید و چگونگی و بستر آموزش بحث و تبادل نظر شد.
دکتر شهسواری و دکتر غیاثوندیان معاون آموزشی و مالی اداری دانشکده نیز دیدگاه ها و نظرات خود را در زمینه همکاری مشترک بین دانشگاهی در سطح بین الملل بیان کردند.

  • گروه خبری : معاونت بین الملل
  • کد خبر : 251493
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی