• تاریخ انتشار : 1400/12/04 - 08:54
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

انتصاب دکتر مرضیه حسن پور به عنوان عضو کمیته کشوری مراقبت های تکاملی نوزادان

دکتر سید حامد برکاتی مدیرکل دفتر سلامت جمعیت ،خانواده و مدارس طی ابلاغی دکتر مرضیه حسن پور را به عنوان عضو کمیته کشوری مراقبت های تکاملی نوزادان منصوب کرد.

دکتر سید حامد برکاتی مدیرکل دفتر سلامت جمعیت ،خانواده و مدارس طی ابلاغی دکتر مرضیه حسن پور را به عنوان عضو کمیته کشوری مراقبت های تکاملی نوزادان منصوب کرد. متن ابلاغ به شرح ذیل است:
سرکار خانم دکتر مرضیه حسن پور دکترای تخصصی پرستاری عضو محترم هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران
با سلام و احترام

حدود 10 درصد از 1.5 میلیون نوزادی که سالانه در کشور متولد می شوند را نوزادان‌ نارس تشکیل می‌دهند پیشرفت علم پزشکی و فناوری های نوین موجب افزایش بقای نوزادان نارس شده،  ضمن اینکه خطر عوارض متعدد و تاخیر تکاملی ناشی از تولد زودهنگام این نوزادان را تهدید می‌کند .مطالعات متعدد نشان داده اند که اصلاح شیوه های مراقبتی به نحوی که موجب کاهش استرس و درد و بهبود مراقبت محبت آمیز از نوزاد شود می‌تواند عملکرد عصبی رفتاری و وضعیت تکاملی آنها را بهبود ببخشد در راستای عملیاتی شدن رویکرد مراقبت تکاملی نوزادان بستری و پیوند آن با مراقبت پیگیر آن پس از ترخیص، بنا به دانش و تجارب ارزشمندتان سرکار به مدت دو سال به عنوان عضو کمیته کشوری مراقبت های تکاملی نوزادان منصوب می‌شوید. انتظار می‌رود این کمیته در راستای بهبود وضعیت رشد و تکامل همه جانبه نوزادان گام برداشته و موارد زیر را در دستور کار خویش قرار دهد.
استقرار و نهادینه شدن مراقبت تکاملی اختصاصی و مراقبت آغوشی نوزادان بستری در بخش مراقبت ویژه
ارائه راهکارهای اجرایی برای مراقبت پیگیرانه نوزادان و شیرخواران نیازمند مراقبت ویژه پس از ترخیص
تدوین الگوهای پایش و ارزشیابی رشد و تکامل نوزادان و شیرخواران نیازمند مراقبت ویژه

دکتر سید حامد برکاتی
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس

 
  • گروه خبری : پرستاری کودکان و مراقبت های ویژه نوزادان
  • کد خبر : 253070
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی