• تاریخ انتشار : 1402/03/02 - 11:30
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 23
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

دکتر نیکبخت نصرآبادی : ارتقای آموزش بالینی دانشجویان، راهبرد اصلی دانشکده است

نشست مشترک هیئت رئیسه و مدیران گروه های آموزشی دانشکده با مسئولان لاین های آموزش بالینی و پرستاران منتخب بالین دانشگاه، بمنظور بحث و تبادل نظر درباره چالش ها و مشکلات پیشرو در آموزش بالینی و ارائه راهکارها برای ارتقا کیفیت آموزش بالینی دانشجویان، دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ در سالن شورای یک دانشکده برگزارشد.

گالری تصاویر
به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی، دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی رئیس دانشکده ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها،  به عقبه درخشان دانشکده در تربیت دانش آموختگان متخصص در حرفه پرستاری و مامایی اشاره کرد و گفت: دانشکده تا کنون توانسته  ۱۵ هزار دانش آموخته را با صلاحیت های علمی و حرفه‌ای تربیت کند که حتی برخی از آنان توانسته اند در موقعیت‌های شغلی مطلوب در داخل و خارج از کشور مشغول به ارائه خدمت رسانی باشند، اما در چند سال اخیر شایستگی بالینی دربین دانش آموختگان دچار افت شده است و با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد آموزش دانشجویان را آموزش بالینی تشکیل می دهد لازم است که برای کسب صلاحیت بیشتر فراگیران در مهارت های حرفه ای و تخصصی اهتمام بیشتر ورزید تا دانش آموختگانی شایسته به عنوان افراد شاخص و متخصص در عرصه‌های علمی، اجرایی و حرفه ای خود تحویل جامعه دهیم  تا بتوانند در ارائه خدمات در حوزه حرفه ای خود موثر واقع شوند.
دکتر نیکبخت نصرآبادی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از مشارکت فعالانه همکاران بالینی در آموزش بالین، بیان کرد: ارتقای آموزش بالینی دانشجویان، راهبرد اصلی دانشکده در دوره جدید است که تمام تلاش خود را برای این هدف به کار خواهیم گرفت، همچنین امید آن را داریم که همکاران بالین بیمارستان ها که همیاران اصلی دانشکده در ارتقاء آموزش بالینی دانشجویان پرستاری و مامایی هستند نیز با همکاری و مساعدت هر چه بیشتر خود دانشکده را در مسیر رسیدن به این مهم، همراهی کنند.
دکتر شهزاد پاشایی پور معاون آموزشی دانشکده ضمن قدردانی از تلاش های مسئولان آموزش بالینی دانشجویان،  اذعان داشت: نشست های مداوم دانشکده با مسئولان لاین های آموزش بالینی می تواند فرصتی برای بیان دغدغه‌ها و مشکلات بالین و ارائه راهکارها به منظور رفع چالش ها و جریان‌سازی بهتر آموزش بالینی را فراهم سازد که با تعاملات نزدیک تر بتوان مشکلات پیش رو را مرتفع ساخت و در مسیر ارتقا کیفیت آموزش بالینی پیشرفت کرد تا دانشکده نیز بتواند به رسالت خود که تربیت دانش آموختگانی با توانمندی های تخصصی و حرفه‌ای مطلوب است، دست یابد.
وی در ادامه ضمن نگاه اجمالی به طرح تلفیق آموزش و بالین گفت:  این طرح باعث نزدیک تر شدن حوزه آموزش تئوری با آموزش بالینی شده است که فرصتی را برای کسب صلاحیت های حرفه ای دانشجویان فراهم کرده که بتوانند بعد از فارغ التحصیلی به عنوان افراد متخصص و متبحر در حرفه خود، خدمت رسانی کند.
دکتر پاشایی پور در ادامه از تشکیل شورای آموزش بالینی در آینده نزدیک خبر داد و گفت : این شورا که با حضور همکاران آموزش بالینی و حوزه آموزش دانشکده و با یک برنامه ریزی مدون و منظم تشکیل خواهد شد، می تواند برای هم افزایی کیفیت آموزش بالینی و رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت موثر واقع شود.
در این جلسه دکتر معصومه ایمانی پور مدیر توسعه آموزش دانشکده نیز به برنامه آتی این دفتر در توانمند سازی پرستاران همکار آموزشی و برنامه های مرتبط با ارزشیابی و تمرکز بر نحوه روش های مختلف بالینی اشاره کرد و  مدیران گروه های آموزشی، رئیس اداره آموزش ، مدیر امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده هم نقطه نظرات خود را بیان کردند.
همچنین فاطمه محمدی نژاد مسئول ارتقای آموزش بالینی دانشکده نیز ضمن مروری بر بازخوردهایی که در بازدیدها و بیان نظرات دانشجویان در ترم گذشته داشت، به بیان چالش ها و انتظارات دو طرفه در ارتقای آموزش بالینی  پرداخت و مواردی را در این خصوص را بیان کرد.
در پایان جلسه نیز هر یک از اساتید، همکاران آموزشی بالینی و پرستاران منتخب بالین دانشگاه نیز نقطه نظرات و پیشنهادات خود را برای بهبود کیفیت آموزش بالینی ارائه دادند.
لازم بذکر است که همکاران مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) ، سینا، امیر اعلم، رازی، بهارلو و شریعتی نیز در این نشست حضور داشتند.

  • گروه خبری : حوزه ریاست
  • کد خبر : 246493
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *