• تاریخ انتشار : 1403/02/12 - 09:07
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 44
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به مناسبت روز استاد

دکتر قناعتی: امیدوارم بتوانیم انسان های اثرگذار و مزین به بال علم و تقوا تربیت کنیم

دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در پیام تصویری روز استاد به اعضای هیئت علمی و فعالان عرصه آموزش گفت: امیدوارم بتوانیم انسان های اثرگذار و مزین به بال علم و تقوا تربیت کنیم.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، در پیام تصویری رئیس دانشگاه آمده است:
به عنوان شاگرد دانشگاه علوم پزشکی تهران، روز استاد را به همکاران عزیز، اعضای هیئت علمی و فعالان عرصه آموزش تبریک عرض می کنم.
بر جایگاه رفیع معلم در سخنان حکیمانه بزرگان کشورمان همچون  دکتر شریعتی تاکید شده است که «اگر کسی بتواند معلم خوبی باشد خیانت کرده اگر به کار خوب دیگری بپردازد. چراکه معلمی مقام پیغمبر و تعلیم، مقام خدایی دارد» برخورداری از چنین جایگاهی مسئولیت بزرگی است که امیدوارم با سربلندی آن را به سرانجام برسانیم.
در کشور اسلامی ما، افزون بر تحصیل علم، فراگیری اخلاق و انسانیت و عمل به آن، تکلیف شده است و انتقال این آموزه ها رسالت بزرگی است که با روش صحیح و به کارگیری آن، به دیگران محقق می شود.
در عصر کنونی، برعهده یکایک ماست که کشور عزیزمان را که میراث انسان های بزرگ از جان گذشته بسیاری است حفظ کنیم و امیدوارم بتوانیم انسان های اثرگذار و مزین به بال علم و تقوا تربیت کنیم. برای تربیت انسان های مسئولیت پذیر راهی جز عبور از  مسیر علم و تقوا نیست و این مهم نیاز به تلاش خستگی ناپذیر و ممارست فراوان و نادیده گرفتن شرایط سخت دارد. باید خود را بدهکار جامعه بدانیم نه طلبکار آن و اینگونه است که می توانیم اثرگذار باشیم و انسان های بزرگ تربیت کنیم.
البته این امر، وظیفه مسئولان دانشگاه را در تامین امکانات رفاهی اعضای هیئت علمی نفی نمی کند و  در حد بضاعت خود برای بهبود وضعیت دریافتی اعضای هیئت علمی تلاش می کنیم. نمونه ای از این اقدامات، افزایش سه تا چهار برابری ضریب کا است به طوری که  از 30 هزار تومان در سال 1390 و 35 هزارتومان در سال 1400، در دولت سیزدهم به 100 هزار تومان رسیده است.
همزمان توجه به معنویت و رضای خدا، باعث می شود با دید بازتر، توان بیشتر و تلاش خستگی ناپذیر خدمت کنیم. فراگیران در این شرایط نیاز به حمایت معنوی اساتید خود دارند و وظیفه ماست که به آنان توجه کنیم. بی توجهی به این امر مهم ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشد که همه ما در آن نقش داریم.
باردیگر روز استاد را تبریک عرض می کنم و برای اعضای هیئت علمی دانشگاه آرزوی توفیق دارم.

  • گروه خبری : حوزه ریاست
  • کد خبر : 264697
حسین اکبریان
تهیه کننده

حسین اکبریان