• تاریخ انتشار : 1402/07/16 - 13:59
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 103
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

جلسه هم اندیشی کمیته علمی هفتمین سمینار سالانه تعهد حرفه ای در نظام سلامت برگزار شد

استاد دکتر محمد علی چراغی در اولین جلسه کمیته علمی هفتمین سمینار تعهدحرفه ای بر تکریم بین حرفه‌ای و پایبندی به تعهدات بین حرفه‌ای تاکید کرد

در اولین جلسه کمیته علمی هفتمین سمینار تعهد حرفه ای در نظام سلامت که در روز شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ برگزار شد دکتر محمدعلی چراغی استاد دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران با شعر:

در درون سینه شرحت داده ایم

شرح اندر سینه ات بنهاده ایم

 

در نگر در شرح دل در اندرون

تا نیاید طعنه‌ی لاتبصرون

 

سخنان خود را آغاز کرد و گفت: ما باید مانند استاد بهادری تعهد حرفه ای و اخلاق را رفتار خود سازیم.

استاد بهادری رییس فقید دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه اخلاق را رفتار خود ساخته بود. ایشان تعهد حرفه‌ای را رفتار خود ساخته بود. باین معنا که اخلاق و تعهد حرفه‌ای ا در رفتار خود تجلی داده بود. ما هم باید همین سیاق را در پیش گیریم و اخلاق و تعهد حرفه‌ای را رفتار خود سازیم.

دکتر چراغی در ادامه برای موضوع سمینار عنوان "احترام و حمایت بین حرفه ای با موضوعیت حق تکریم بین حرفه ای" را پیشنهاد داد و گفت: ما جامعه وسیعی در عرصه بالین در بیمارستان و در جامعه بهداشت داریم که آشنایی زیادی با هم ندارند و ایماژ آینه درستی از هم ندارند اما در واقع هر کدام از این اعضا در قبال همدیگر حقوق و تکالیفی دارند که باید هرچه بیشتر از آن آگاهی یابند و از آن مهمتر آنکه باید به آن پایبند باشند. متاسفانه گاهی این عدم آگاهی و عدم پایبندی موجبات ضرر و زیان زیادی را فراهم می کند و این عدم آگاهی باعث مغفول ماندن اصول رفتار با بیماران خواهد شد.

دکتر چراغی در ادامه اضافه کرد پیدا کردن موضوع اخلاق حرفه ای در بخش اعتبار بخشی بیمارستان جای کار فراوان دارد و باید در طول سال به صورت ممیزی و در بخش اعتبار بخشی مبحث تعهد و اخلاق حرفه ای اضافه شود و امیدواریم شاهد تعهد حرفه ای، بین حرفه ای، درون حرفه ای و گیرندگان خدمت در ارکان نظام سلامت باشیم.

  • گروه خبری : مدیریت پرستاری,معاونت دانشجویی فرهنگی
  • کد خبر : 248192
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *