• تاریخ انتشار : 1402/09/01 - 14:35
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 104
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

در حاشیه بیست و یکمین همایش پرستاری کودکان

برگزاری رویداد بازی و نقاشی برای کودکان بستری در مرکز طبی کودکان

به همت گروه پرستاری کودکان و مراقبت های ویژه نوزادان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران، رویداد بازی و نقاشی برای کودکان بستری در مرکز طبی کودکان 27 آبان ماه 1402 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پرستاری و مامایی، بیست و یکمین همایش پرستاری کودکان که به مدت 4 روز از 25 تا 28 آبان ماه 1402در مرکز طبی کودکان برگزار شد، گروه پرستاری کودکان و مراقبت های ویژه نوزادان دانشکده در سومین روز این همایش اقدام به برگزاری رویداد بازی و نقاشی برای کودکان بستری در این مرکز کرد که مشارکت برای عموم نیز آزاد بود.

 دانشجویان گروه 67 بهمراه اعضا گروه پرستاری کودکان و مراقبت های ویژه نوزادان دانشکده طبق برنامه ریزی های انجام شده کار تزیین و آماده سازی فضا از قبیل دیوارها ، آماده سازی محیط ، چیدمان میز و صندلی ها و بنر و ... را انجام دادند. مهیا کردن ابزار نقاشی و رنگ آمیزی برای کودکان در این رویداد از دیگر اقدامات انجام شده بود، پخش موسیقی کودکانه باعث ایجاد فضایی شادی بخش برای کودکان و خانواده هایشان شد.

برای افزایش کیفیت این رویداد، مسئولیت کارها بین افراد گروه تقسیم شد و هر یک به سهم خود کودکان را در بازی و نقاشی ها همراهی کرد، ذوق و شوق در نگاه و رفتار کودکان کاملا نمایان بود. با گذشت زمان بر تعداد مشارکت کنندگان اضافه می شد.

بعد از ساعتی نقاشی های کودکان به نام آنها و با ثبت تاریخ  به سلیقه کودکان دیوارکوب شد که این اتفاق ضمن زیباتر کردن فضای رویداد باعث ایجاد انگیزه برای مشارکت دیگر مراجعین شد .

شور و نشاط ایجاد شده در این فضا باعث شد که کودکان از ابتدا تا انتهای برنامه مشارکت فعال داشته و والدین نیز علاوه بر همکاری خوب با افراد گروه، در کشیدن نقاشی کودکان خود را همراهی کنند.

والدین با گرفتن عکس و فیلم از این لحظات شادی کودکان شان سعی داشتند که این رویداد خاطره انگیز را در دفتر خاطرات کودکشان به یادگار ثبت کنند.

حضور پر شور  و شادی ایجاد شده در بین کودکان، نشانه ای  بر محقق شدن اهداف گروه و نتیجه بخش بودن این فعالیت در کاهش استرس و کمک به روحیه کودکان بستری در مرکز طبی کودکان و خانواده هایشان بود .

در انتهای برنامه تعداد زیادی نقاشی به یادگار ماندکه در بین این آثار هنری، یک نقاشی با دست خطی کودکانه با این عنوان که "روز پرستار مبارک ، همچنین به بابای خودم که پرستار بود و به آسمان رفت" بیش از همه خودنمایی می کرد و  آن اثر هنری کسی نبود جز  یک فرزند پرستار شهید مدافع سلامت.روح تمام شهدای مدافع سلامت شاد و یادشان گرامی باد.

  • گروه خبری : پرستاری کودکان و مراقبت های ویژه نوزادان,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 252084
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی