متن مورد نظر خود را جستجو کنید
  • تاریخ انتشار : 1400/03/12 - 08:54
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 42
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

جلسه شماره 148 شورای آموزشی و سومین جلسه سال 1400

جلسه شماره 148 و سومین جلسه سال 1400 شورای آموزشی دانشکده 11 خرداد ماه با حضور اعضای شورا به صورت مجازی برگزار شد.


جلسه شماره 148 شورای آموزشی و سومین جلسه سال 1400 ؛ با معارفه دکتر علی کریمی، عضو هیأت علمی جدید گروه آموزشی پرستاری داخلی وجراحی آغاز شد.
دکتر هومن شهسواری، معاون آموزشی دانشکده از حضور وی به عنوان فردی با سابقه و توان بالای اجرایی در بالین در جهت از بین بردن فاصله بین آموزش و بالین و ارتقای ارتباط بین دانشکده و بیمارستان ابراز خرسندی کرد.
در ادامه دکتر معصومه ایمانی پور، مدیر دفتر توسعه آموزش دانشکده گزارشی از روند اجرای شیوه نامه دانشگاهی تدوین طرح دوره ارائه داد و از زحمات اعضای کمیته برنامه ریزی درسی، مدیران گروه، همه اساتید و کارشناس دفتر توسعه آموزش تشکر و قدردانی کرد. 
در ادامه گزارش وضعیت طرح دوره های نیمسال دوم 99 گروه های آموزشی توسط وی ارائه و مقرر شد گزارش برای مدیران گروه ها و اساتید ارسال تا موارد ناکامل تکمیل شود.
در ادامه معاون آموزشی از زحمات ارزشمند مدیر دفتر توسعه و اعضای کمیته برنامه ریزی درسی و همه همکارانی که در تهیه این گزارش همکاری کردند تشکر و قدر دانی کرد. همچنین مقرر شد طرح دوره های انگلیسی مربوط به دانشجویان بین الملل هم توسط مدیران گروه های آموزشی و اعضای کمیته برنامه ریزی درسی نهایتا تا 20 خرداد 1400 جمع آوری و به معاونت بین الملل و دفتر توسعه تحویل داده شود.
در ادامه معاون آموزشی از زحمات فاطمه محمدی نژاد مسئول واحد ارتقای بالینی دانشکده با توجه به شرایط مربوط به دوران پاندمی کرونا تشکرو قدر دانی کرد و توضیحاتی را در خصوص تغییر در نحوه ارائه واحدهای کارورزی عرصه(2) در قالب شیفت های بیمارستانی مبتنی بر دستور العمل تدوین شده و هماهنگی با بیمارستان ها را ارئه داد که در دو نیمسال گذشته به صورت پایلوت اجرا شد و به رضایتمندی ایجاد شده در دانشجویان و مسئولین بیمارستان اشاره کرد.

وی همچنین از زحمات دکتر امینایی استادیار گروه داخلی جراحی در این مورد و تقبل مسئولیت آموزشی این دانشجویان و حضور مثمرثمر وی در این حوزه تشکر و قدردانی کرد. در ادامه دکتر امینایی از اقدامات آموزشی و پژوهشی انجام گرفته برای دانشجویان عرصه (2) تحت نظارت وی و سوپروایزرهای آموزشی بیمارستان ها توضیحاتی را ارائه داد و بیان کرد که تمام مستندات و جزئیات مرتبط به برنامه نیز در اختیار واحد ارتقای آموزش بالینی قرار داده شده است و در صورت نیاز قابل ارائه خواهد بود.
وی در ادامه در خصوص پیگیری های انجام شده در مورد مسایل رفاهی و مشکلات موجود در این زمینه که تا حد زیادی بر طرف شده است نیز توضیحات لازم را ارائه کرد.
در ادامه محمدی نژاد در مورد شیفت های بیمارستانی عرصه (1) نیز توضیحات لازم را ارائه داد.
همچنین  دکترشهرزاد غیاثوندیان مدیر گروه داخلی وجراحی نیز از زحمات دکتر امینایی و محمدی نژاد تشکر و قدردانی کرد و مقررشد در خصوص رفع مشکلات برنامه در گروه برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و در جلسه بعدی  در این خصوص گزارشی را در شورای آموزشی ارائه شود.
 پس از بحث و تبادل نظر در خصوص روند مطرح شده مقرر شد با توجه به منافع بسیار زیادی که اجرای این طرح برای دانشجویان، دانشکده و بیمارستانهای دانشگاه داشته است و اجرای موفق پایلوت این برنامه در نیمسال های آتی نیز 2 واحد از واحدهای عرصه ( 1) و 6 واحد عرصه (2) به صورت آموزش بالینی مبتنی بر ارائه خدمات ارائه شود.
در خصوص برنامه آموزشی اجرا شده مبتنی بر خدمات، دکتر شهسواری از موفقیت در کسب رضایت هیات امنای دانشگاه در پرداخت حق الزحمه دانشجویان به عنوان یکی از مهمترین بسترهای اجرای این برنامه یاد کرد و از حمایت های هیات امنای دانشگاه و معاون آموزشی دانشگاه در این خصوص تقدیر کرد.
 در ادامه دکتر شهسواری از موفقیت دانشکده در واکسیناسیون اساتید و دانشجویان به جهت مواجهه بالای آنها با بیماران کووید، و لزوم این واکسیناسیون برای برگزاری بهینه آموزش بالینی دانشجویان و دانش آموختگی به موقع دانشجویان ابراز خرسندی کرد و ضمن تشکر از زحمات افرادی که این مسیر را هموار کردند گفت: در حال حاضر 82%اساتید ،83%از دانشجویان کارشناسی و  90% دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی  واکسینه شده اند و بنابراین آمادگی کامل برای برگزاری حضوری و کامل دوره های آموزشی ( تئوری و بالینی) در دانشکده وجود دارد.
در ادامه دکتر سریه پورتقی، مدیر امور آموزشی دانشکده در خصوص آغاز فرآیند اعتباربخشی در دوره آموزشی مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی پرستاری توضیحات لازم را ارائه و سنجه ها و استانداردهای مرتبط با حوزه های مختلف دانشکده را توضیح داد و مقرر شد لیست شاخص های مرتبط به هر حوزه به واحدهای مرتبط ارسال شود و نهایت تا 20 خرداد کلیه جداول و مستندات مرتبط توسط مسئولین واحدها به دفتر معاونت آموزشی ارائه شود.
 
در خصوص دستورالعمل وزارتی برگزاری آزمون های دانشکده و روند برگزاری امتحانات توضیحات لازم ارائه شد. در ادامه مسئول برگزاری آزمون های دانشکده مهری شمسی اشاره کرد که بعد از ارسال سئوالات و مدت زمان برگزاری آزمون برای اساتید لازم است،  اساتید بررسی های لازم را انجام دهند و در صورت وجود اختلاف حتما گزارش نمایند. در ادامه معاون آموزشی از زحمات مهری شمسی به عنوان مسئول جدید و فاطمه غنودی به عنوان مسئول سابق آزمون های آنلاین دانشکده در این راستا تشکر و قدردانی کرد.
همچنین در این جلسه از تلاش های دکتر سیلانی و  دکتر عباسی و پیگیری های آنها در جذب منابع مالی برای تهیه تجهیزات مورد نیاز اسکیل لب از محل منابع بین الملل تشکر و قدردانی کرد. 
در این جلسه همچنین به اطلاع اعضا رسانده شد که با حمایت های وزارتی و معاون آموزشی دانشگاه به زودی تجهیزات آموزشی بیشتری برای اسکیل لب تامین می شود، از این رو از اساتید خواسته شد که از امکانات موجود در این واحد در جهت دستیابی به اهداف آموزشی استفاده بهینه کنند.

تمام وقتی اعضای هیأت علمی از موضوعات مطرح شده دیگر بود که توسط معاون آموزشی توضیح داده شد که من بعد تمام وقتی اعضای هیات علمی مبتنی بر سامانه طراحی شده محاسبه خواهد شد و به دلیل این تغییر مجددا قرار دادهای جدید سامانه ای اساتید جهت امضاء ارسال خواهد شد.
در خصوص مدیریت منابع مالی دانشکده در ارتباط با میزان واحدهای حق التدریس در گروه های آموزشی نیز توضیحات لازم ارائه و بر لزوم استفاده از پتانسیل های دانشجویی برای پوشش واحدهای گروه تأکید و بر لحاظ کردن استفاده از این پتانسیل ها در مدیریت منابع و کاهش حق التدریس گروه ها تاکید مجدد شد.

  • گروه خبری : معاونت آموزشی
  • کد خبر : 254962
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده:

سمیه عطایی

تنظیمات پس زمینه