• تاریخ انتشار : 1400/11/13 - 09:13
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 8
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

برگزاری جلسه 157 شورای آموزشی

جلسه شورای آموزشی دانشکده، سه شنبه 12 بهمن ماه 1400 با حضور اعضای شورا در سالن شورای یک دانشکده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی، در ابتدای جلسه دکتر سریه پورتقی مدیر امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده،  ضمن تبریک آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ، از زحمات اساتید و همکاران در طول نیمسال اول سال تحصیلی تقدیرکرد. وی همچنین از زحمات سوسن نوری کرمانشاهی رئیس اداره آموزش و کلیه همکارانی که در برگزاری امتحانات پایان ترم همکاری داشتند قدردانی کرد.
دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی رئیس دانشکده ضمن تبریک آغاز ایام الله دهه فجر، برلزوم رعایت الزامات پوشش حرفه ای توسط کلیه دانشجویان در محیط دانشکده و نظارت معاونت فرهنگی براین موضوع تأکید کرد. وی براجرای برنامه توجیهی در خصوص رعایت الزامات پوشش حرفه ای در بدو ورود و یکسان سازی برخورد تمام اساتید و واحدهای دانشکده با این مورد تأکید کرد. 
در این جلسه اعضای شورا در خصوص نحوه  برگزاری کلاس ها و واحدهای بالینی با توجه به شروع پیک ششم کرونا، نگرانی ها و دغدغه های خود را مطرح کردند و مواردی مانند نحوه مواجهه با دانشجویان مبتلا و دارای علائم بالینی در کلاس های حضوری و کارآموزی ها، احتمال انتقال سویه های جدید بیماری با حضور دانشجویان از شهر های مختلف مطرح شد.
در ادامه ضمن اشاره به ابلاغ مراجع بالادستی در خصوص برگزاری حضوری کلاس های دانشکده، تاکید شد که برنامه ریزی و اجرای کلاس ها به صورت حضوری برنامه ریزی شده است و در صورتی که هر گونه تغییری در این خصوص ایجاد شود به اساتید و دانشجویان اعلام خواهد شد.
همچنین مقرر شد دکتر زهرا عباسی شیوه نامه مواجهه با دانشجویان مبتلا به کرونا را مبتنی بر تغییرات سویه جدید بازبینی و بازنگری کرده و بعد از تأیید نهایی آن، جهت اطلاع اساتید و دانشجویان ابلاغ شود که مبتنی بر آن تصمیم گیری شود.
در ادامه جلسه دکتر فاطمه حاج بابایی معاون دانشجویی فرهنگی در خصوص اهمیت رعایت پوشش حرفه ای( Dress code) در محیط دانشکده توسط اساتید، دانشجویان و کارکنان توضیحاتی را ارائه داد و برنامه های تدوین شده توسط معاونت فرهنگی را به شرح زیر اعلام کرد:
-برگزاری کارگاه آموزشی ضرورت رعایت پوشش حرفه ای برای دانشجویان
- برگزاری جشن ورود به بالین با تأکید بر الزامات ضرورت رعایت پوشش حرفه ای برای دانشجویان ترم 2 به بالا
- اطلاع رسانی به اساتید،CTA   ، TA در خصوص اهمیت تأکید بر رعایت پوشش حرفه ای و استمرار آن در فیلدهای بالینی
- لزوم رعایت این موضوع توسط مراجعین به دانشکده
- لزوم برخورد یکسان با تمام موارد نقض کننده رعایت الزامات توسط تمامی اساتید
وی در ادامه تاکید کرد که مسئولیت نظارت بر این موضوع به عهده معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشکده می باشد.  همچنین مقرر شد شیوه نامه برخورد با مواد نقض الزامات حرفه ای توسط معاونت فرهنگی تهیه و ابلاغ شود.
 دکتر زهرا عباسی سرپرست مرکز مهارت های بالینی دانشکده در خصوص نحوه برگزاری آزمون آسکی توضیحات لازم را ارائه داد. وی به  تأمین ریتر به تعداد لازم توسط اساتید، نظارت بر چیدمان ایستگاه ها و تهیه پرینت مورد نیاز توسط استاد و مسئول لاین، طراحی حداکثر 2 ایستگاه و اطمینان از بررسی تجهیزات اشاره کرد و بر هماهنگی لزوم ارسال سناریوهای نیازمند به بیمار استاندارد شده 6 هفته قبل از آزمون تاکید کرد.
رئیس و مدیر امور آموزشی دانشکده ضمن قدردانی از زحمات دکتر عباسی در حوزه برگزاری کلاس های skill lab و آزمون های آسکی ، خواستار هماهنگی های لازم جهت برگزاری کارگاه تنظیم سناریو و برگزاری آزمون آسکی توسط دفتر توسعه آموزش شدند.
در ادامه این جلسه بر لزوم نظارت مسئولان دروس بر نحوه مدیریت گروه های کلاسی و کارآموزی یک دوره  که به صورت جداگانه حتی توسط مدرسین مختلف اداره می شود و یکسان بودن طرح درس ، نحوه ارائه مطالب و ارزشیابی پایانی در راستای بر قراری عدالت آموزشی تاکید شد..
همچنین موضوع حضور دانشجویان در کلاس های تئوری و کارآموزی بدون انتخاب واحد و صرفا" با هماهنگی استاد مطرح گردید و اشاره شد که این امر  منجر به ایجاد تقاضای نامناسب اخذ واحد خارج از سقف و فارغ التحصیلی خارج از معمول شده است که خلاف قوانین آموزشی می باشد و از مدیران محترم گروه خواسته شد تا به اطلاع اساتید محترم رسانده شود که به هیچ عنوان دانشجویی را خارج از برنامه اعلام شده توسط اداره آموزش و دفتر ارتقای بالین دانشکده نپذیرند و مسیولین این امر به عهده استاد مربوطه خواهد بود.

  • گروه خبری : معاونت آموزشی,معاونت دانشجویی فرهنگی
  • کد خبر : 253080
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی