چهارشنبه 27 تیر 1403
لوگو

دانشکده پرستاری و مامایی

دانشگاه علوم پزشکی تهران

  • تاریخ انتشار : 1403/02/01 - 09:37
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 129
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

اولین جلسه کمیته آموزش مبتنی بر شبیه سازی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران

اولین جلسه کمیته آموزش مبتنی بر شبیه سازی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران 28 فروردین 1403 در سالن شورای یک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پرستاری و مامایی، در ابتدای جلسه دکتر شهزاد پاشایی پور معاون آموزشی دانشکده، سند سیاسی مرکز توسعه و گسترش آموزش مبتنی بر شبیه سازی دانشگاه را مورد تاکید قرار داده و فراهم سازی یک محیط یادگیری فعال و ایمن شبیه سازی شده برای توانمندسازی دانشجویان پرستاری و مامایی در مهارت های عملی و بالینی را ضروری دانست.

دکتر پاشایی پور اظهار داشت: برنامه شبیه سازی علاوه بر جنبه یادگیری در راستای ارزشیابی فراگیران و میزان صلاحیت آنها یک روش مناسب است و به عنوان یک ابزار و راهبرد آموزشی می تواند به کار گرفته شود، آنچه که در حال حاضر اهمیت دارد نیازسنجی گروه های آموزشی و بستر سازی برای ایجاد زیرساخت های لازم به منظور بهره برداری بهینه از امکانات مرکز مهارت های بالینی دانشکده است.

 در ادامه جلسه، اعضای کمیته آموزش مبتنی بر شبیه سازی دانشکده، نظرات خود را ارائه دادند که پیرو جلسه مذکور مقرر شد نیازهای آموزشی  گروه های آموزشی رشته های پرستاری و مامایی به صورت دوره ای انجام و توسط مدیران گروه ها به معاون آموزشی و مسوول مرکز مهارت های بالینی گزارش شود.

هم چنین، گروه های آموزشی دو اولویت اول گروه را مطابق اهداف آموزشی و نیازهای واقعی گروه در راستای تقویت مهارت های بالینی دانشجویان، تعیین کرده و طرح توجیهی مذکور را در جلسه آتی کمیته آموزش مبتنی بر شبیه سازی ارائه کنند. ضمناً با بهره گیری از روش های مختلف کمک آموزشی برای ارتقا مهارت های عملی دانشجویان، فیلم های آموزشی مبتنی بر استانداردهای مراقبتی مربوط به پروسیجرهای مختلف مراقبتی – درمانی توسط گروه های آموزشی رشته های پرستاری و مامایی ارسال شود تا در قالب بانک فیلم های آموزشی در کلاس های مرکز مهارت های بالینی مورد استفاده قرار گیرد.

 امکان بررسی فیلم های آموزشی در همه کلاس های مرکز مهارت های بالینی مورد بحث قرار گرفت و گزینه های نظیر استفاده از نرم افزارهای قابل نصب روی گوشی تلفن همراه نیز در این جلسه مطرح شد.

استفاده بهینه و بهره برداری مناسب از مانکن های هوشمند موجود در مرکز مهارت های بالینی دانشکده از دیگر موارد مطروحه در این جلسه بود  که لازمه آن، آشنایی مکفی اساتید و دانشجویان با نحوه کار با شبیه سازها می باشد. دراین راستا، مقرر شد نمایندگان منتخب گروه های مختلف آموزشی با نظارت مسوول مرکز مهارت های بالینی، مبتنی بر راهنمای مانکن ها، فیلم های آموزشی نحوه کار  با مانکن ها را تهیه کنند و مرکز مهارت های بالینی دانشکده در دسترس اساتید گروه های مختلف آموزشی قرار دهد تا منجر به بهره برداری مطلوب تر از امکانات موجود شود.

  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,معاونت آموزشی
  • کد خبر : 263607
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی