• تاریخ انتشار : 1400/11/03 - 10:05
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 10
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

ارائه ی برنامه ی عملیاتی 4 ساله ی مرکز رشد دانشکده

پنجمین جلسه شورای مرکز رشد فناوری سلامت شعبه دانشکده پرستاری و مامایی تهران با حضور رئیس و معاون مرکز رشد و جمعی از اساتید بصورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی، پنجمین جلسه شورای مرکز رشد فناوری سلامت شعبه دانشکده پرستاری و مامایی تهران با حضور دکترعلیرضا نیکبخت نصرآبادی و دکتر آرزو راستی رئیس ومعاون مرکز رشد و جمعی از اساتید، چهارشنبه 29 دی ماه 1400 بصورت مجازی در اسکایپ برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکترآرزو راستی معاون مرکز رشد ضمن خیر مقدم به حاضرین جلسه، رضا حیدری سورشجانی را به عنوان مدیر اجرایی جدید کمیته ی دانشجویی و دانش آموختگان معرفی و ابراز امیدواری کرد وجود ایشان به عنوان یکی از بهترین دانش آموختگان کارشناسی دانشکده و دانشجوی مقطع دکترا، در ایجاد پویایی بیشتر در فعالیت های دانشجویی مرکز رشد موثر واقع شود.
در ادامه دکتر راستی به ارائه گزارشی از پیگیری های انجام شده در راستای فعالیت های مرکز رشد دانشکده و گزارش جلسه ی برگزار شده با دکتر فرید مجیدی مدیریت توسعه ی توسعه ی فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه پرداخت وی به  مشکلات مطرح شده در جلسه اشاره کرد که فرایند طولانی اخذ گرنت فناوری، عدم حمایت مالی کافی از تولید محصول اولیه (MVP)، ضرورت تغییر در ارزشیابی پژوهشی اعضای هیات علمی (از پژوهش صرف به سمت فناوری)،مشکل ثبت پتنت از ایده های فناورانه قبل از جذب سرمایه ی خارجی برای پروژه های فناورانه، مشکلات راه اندازی سایت مرکز رشد دانشکده، مشکلات تامین بودجه ی pre seed برای ایده ها از مراحل تولید محصول اولیه تا رسیدن به مرحله ی  محصول دانش بنیان،آمادگی دانشکده در برگزاری سلسله رویداد و کارآفرینی و وبینارهای نوآوری و کارآفرینی با حمایت مدیریت محترم توسعه ی توسعه ی فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه ارتباط با صنعت دانشگاه در کل دانشگاه علوم پزشکی تهران، عدم وجود فضای کار اشتراکی برای تیم های استارتاپی و ضرورت حمایت ارتباط با صنعت دانشگاه ازاهم این مشکلات بود و از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه ی مذکور تفاهم نامه ی طراحی زیست بوم نوآوری و کارآفرینی دانشکده و بوت کمپ نوآوری سلامت بود.
دکتر فرید مجیدی مدیریت توسعه ی توسعه ی فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه نیز ضمن  قدردانی از فعالیت های بسیار ارزشمند مرکزرشد دانشکده با حمایت رئیس مرکز رشد و هیئت رئیسه ی دانشکده، جزئیات اخذ گرنت فناوری تا 100 میلیون، وام تا سقف 500 میلیون با 6 ماه تنفس و پرداخت 18 ماه با کارمزد 4-5  درصد از محل صندوق تجهیزات پزشکی را شرح داد و در زمینه ی فضای کار اشتراکی، ابراز امیدواری کرد که ضمن بازدید از فضای دانشکده حمایت های ارتباط با صنعت دانشگاه از فضا سازی در دانشکده انجام شود. همچنین از برگزاری وبینارهای نوآوری و کارآفرینی با محوریت دانشکده استقبال کرد و گفت از دانشکده می تواند از ظرفیتهای مجازی و حضوری و تبلیغات ارتباط با صنعت دانشگاه بهره مند شود.
دکتر راستی پیگیری های  انجام شده با همکاری بنیاد خوارزمی جهت جلب مشارکت بنیاد برکت و سایر موسسات سرمایه گذار به منظور برگزاری اولین رویداد کارآفرینی با محوریت مراقبت در منزل و ایجاد شتاب دهنده تخصصی در این حوزه را شرح داد. وی مراحل تدوین برنامه عملیاتی 4 ساله ی مرکز رشد دانشکده را شرح داد .
وی افزود: این برنامه با همکاری دکتر مهرناز گرانمایه معاون پژوهشی دانشکده تدوین شده و در جلسه ی دانشجویی با حضور مدیر اجرایی کمیته ی دانشجویی و دانش آموختگان و سر گروه های تیم های دانشجویی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است. در ادامه جزئیات برنامه شرح داده شد و اعضای شورا نظرات خود را در مورد برنامه بیان کردند.
دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی رئیس مرکز رشد، ضمن تقدیر از پیگیری های انجام شده در مرکز رشد دانشکده و تدوین برنامه ی عملیاتی خواستار طراحی حرکت واقع بینانه در راستای برنامه عملیاتی 4 ساله ی مرکز رشد دانشکده شد.
دکتر امیر عسگری مدیرعامل بنیاد بین المللی توسعه ی علم و فناوری خوارزمی در مورد ایده پردازی و طراحی یک ساز و کار کسب و کاری توضیحاتی ارائه داد.
وی پیشنهاد کرد جهت ایجاد فضای نوآوری و کارآفرینی لازم است ارتباطات درون دانشکده ای اصلاح و تقویت شود، زیرساخت های دانشکده نسبت به نوآوری اقبال نشان دهد.
دکتر عسگری با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی نوآوری و کارآفرینی در دانشکده، خواستار برگزاری فرهنگ کار ساختاری در راستای نوآوری شد. وی بر ضرورت فرهنگ سازی نوآوری و کارآفرینی در دانشکده تاکید و پیشنهاد کرد ضمن برگزاری نشست های ترویجی در این رابطه، تغییرات اساسی در ارائه ی واحد کارآفرینی دانشکده و زمینه سازی حضور سیاستگذاران حوزه ی فناوری و کارآفرینی جهت نقش آفرینی دانشکده در شبکه ی نوآوری و کارآفرینی کشوری انجام شود و با اشاره به فعالیت های بارز مرکز رشد دانشکده در یکسال گذشته ابراز امیدواری کرد که دانشکده بتواند نقش آفرینی بیشتری در این راستا در دانشگاه ایفا کند.

 
 
  • گروه خبری : حوزه ریاست ,معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 253107
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی