متن مورد نظر خود را جستجو کنید

سرپرست واحد: مهندس مصطفی انصاری، مسئول فناوری اطلاعات

ایمیل : fnm-network@tums.ac.ir

معرفی و شرح وظایف 

واحد فناوری اطلاعات دانشکده در زمینه نگهداری و پشتیبانی سیستم های سخت افزاری، نرم افزاری و شبکه، فعالیت می کند.

مهمترین رئوس وظایف این واحد به شرح زیر است.

تماس با کارشناسان: 

مهندس نیلوفر سامانی پور، کارشناس شبکه (212)

مهندس الهام الماسی، کارشناس رایانه (211)

مهندس سارا هاشمی کارشناس شبکه (210)

 شرح وظایف:

  • دریافت خط مشی و دستورالعمل های لازم از سرپرست مربوطه
  • اقدامات پیشگیرانه حوادث سایبری، مدیریت آسیب پذیری و مخاطرات سایبری
  • تجزیه وتحلیل، طراحی و پیاده سازی شبکه بر اساس نیاز مرکز
  • نگهداری، توسعه و پایش، بک اپ گیری سرورها و شبکه، پایش امنیت
  • تحقیق و برنامه ریزی و استفاده از تکنولوژی های جدید به منظور افزایش کارایی شبکه
  • پیگیری تدوین و بروز رسانی نقشه شبکه و بازدید دوره ای سرور ها
  • بهینه سازی  تجهیزات سخت افزاری و اتصالات شبکه
  • نظارت بر خرید تجهیزات و قطعات کامپیوتری با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب در بازار
  • ارتقا، نصب، نظارت، کنترل، عیب یابی، بروزرسانی سیستم های کامپیوتری دانشکده (سخت افزار و نرم افزار)
  • رسیدگی به امور پشتیبانی سخت افزار و نرم افزار دانشکده
  • تهیه گزارش فعالیت ها، پیشرفت ها و مشکلات به سرپرست مربوطه
  • ارتقای دانش شغلی از طریق شرکت در دوره های آموزشی مربوطه
  • انجام دیگر امور محوله برابر دستور مافوق

رئوس وظایف مربوط به زیر ساخت و شبکه:

  • توسعه زیر ساخت های شبکه
  • بازدید از کلیه سیستمهای رایانه ای موجود در شبکه، عیب یابی و رفع اشکال
  • نگهداری، مدیریت و پشتیبانی از شبکه
  • پشتیبانی و نگهداری شبکه  wifiدانشکده و رفع عیب آن در دانشکده
  • تخصیص انواع سطوح دسترسی کاربران ( اینترنت و پرینت )
  • تحلیل و بررسی انواع سطوح دسترسی کاربران
  • تحلیل در راستای زیر ساخت ها و شبکه
  • عیب یابی دسترسی به اینترنت کاربران
  • تهیه بک آپ دوره ای سرورها
  • بررسی و پیگیری اصلاح شبکه، جایگزینی کابل های فرسوده، و تعویض رک و پچ پنل در صورت نیاز
  • نصب آنتی ویروس تحت شبکه بر سیستم های دانشکده و پایش کارکرد و بروزرسانی
  • مانیتورینگ سخت افزاری و نرم افزاری سرورها
  • ارتقا و بروز رسانی سرورها و نگهداری لاگ سرورها

 رئوس وظایف مربوط به امور سخت افزار و نرم افزار:

  • بروزرسانی شناسنامه سخت افزاری کامپیوترها و تجهیزات مرتبط
  • بازدید دوره ای کامپیوتر ها
  • نصب و نگهداری نرم افزارها و سخت افزارها بر حسب نیاز واحدهای مختلف
  • به روز رسانی نرم افزاری رایانه های دانشکده
  • بررسی و مرتفع نمودن اشکال فنی کامپیوتر و اینترنت کلاس مجازی و پشتیبانی فنی
  • نصب و عیب یابی سیستم عامل رایانه ها
  • اسمبل کردن رایانه های جدید و ارتقای سیستم ها
  • عیب یابی و تعمیر رایانه ها و سیستم های مربوطه
  • پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری کامپیوتر ها
  • ایجاد نام کاربری و دسترسی دانشجویان و کارکنان جدید به اینترنت wifi  و عیب یابی دسترسی
  • ایجاد نام کاربری و دسترسی دانشجویان و کارکنان جدید  به سیستم کامپیوتری و اینترنت
  • حذف نام کاربری و دسترسی دانشجویان قدیم فارغ التحصیل و کارکنان بازنشسته طبق لیست دریافتی

رئوس وظایف مربوط به امور مدیریتی:

  • تدوین برنامه استراتژیک و فرایندهای کاری
  • تنظیم سیاست های لازم در زمینه پشتیبانی و نگهداری سخت افزار، نرم افزار و شبکه بمنظور بهبود امور اجرایی
  • شرکت در جلسات مدیریت فناوری اطلاعات و جلسات مرتبط داخلی
  • مطالعه و ارزیابی مشخصات سخت افزار و نرم افزار به منظور ارتقای سطح کارایی واحد مربوط
  • بکارگیری آخرین یافته های فناوری اطلاعات به منظور ارتقای توانمندی واحد مربوطه
  • تحقیق، مطالعه و ارائه راه حل‌های مناسب، به منظور توسعه و بهبود زیرساخت ها و سیستم‌های شبکه و خدمات واحد
  • دریافت گزارش، پایش مستمر فرآیندهای کاری و انجام اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه مورد نیاز
  • تهیه گزارشات دوره ای و تدوین بانک اطلاعاتی فعالیت ها
 
تنظیمات پس زمینه