نشست صمیمانه رئیس دانشکده پرستاری و مامایی با اعضای هیئت علمی دانشکده
رئیس دانشکده پرستاری و مامایی: دوره دوم مدیریت نیاز به مراقبت بیشتری دارد تا از روتین محوری و عادی انگاری امور اجتناب شود.
گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی، دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی رئیس دانشکده پرستاری و مامایی با اعضای هیئت علمی دانشکده، چهارشنبه ۲۲ دیماه ۱۴۰۰در سالن شورای یک دیدار و گفتگو کرد.
در ابتدای جلسه دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی از برگزاری نشست مجدد و حضوری اعضای هیئت علمی دانشکده با یک وقفه ۲ ساله به دلیل پاندمی کرونا، ابراز خرسندی کرد و گفت: در دوره جدید باید افکارجدید و نوآورانه به سیستم تزریق شود، چون در دوره دوم مدیریتی فعالیت های مدیران به سمت و سوی روتین شدن و عادی انگاری پیش می رود و این مسئله برای یک سیستم پویا که خلاقیت و نوآوری باید جزیی از ارکان رشد و توسعه آن باشد بسیار خطرناک است، لذا از این لحاظ دوره جدید مدیریتی نیاز به مراقبت بیشتری خواهد داشت.
وی افزود: در این دوره باید تلاش کرد تا با جلب مشارکت تمام مجموعه اعم از خدمات، انتظامات، کارکنان، هیئت علمی و آموزشی انگیزه ،شادابی، نوآوری و خلاقیت و حرکت رو به جلو را در سازمان با شتاب بیشتری به جریان انداخت.
دکتر نیکبخت نصرآبادی خاطرنشان کرد: سیاست این دوره جدید نیز در راستای همان سیاست درب های باز در دوره نخست است، انتظار معجزه نداریم اما با تمام قوا و مشارکت همه اجزای دخیل در سازمان، با امید و توکل در جهت پیشرفت امور پیش خواهیم رفت.
وی افزود: این نشست با هدف آسیب شناسی دوره قبل، بیان چالش ها، مشکلات و ارائه پیشنهادات و راهکارها برای مطلوب شدن شرایط و حرکت در مسیر پیشرفت است که با مشارکت و حس مسئولیت پذیری شما می توان در مسیر ساختن آینده ای بهتر با یک هدف متعالی تر از قبل قدم برداشت.
در ادامه دکتر فاطمه رضایت استادیار گروه روان پرستاری گفت: با افزایش تعداد دانشجویان و کمبود تعداد اساتید هیئت علمی، عملا فرصتی برای اساتید برای فعالیت های پژوهشی و فرهنگی باقی نمی ماند و تنها پرداختن به حوزه آموزشی باعث دلزدگی و کاهش علاقه اساتید می شود. وی به چالش ها و مشکلات موجود در شورای پژوهشی گروه روان پرستاری اشاره کرد و توضیحات لازم را در این زمینه بیان کرد.
دکتر اکرم السادات حسینی عضو هیئت علمی گروه پرستاری کودکان و مراقبت های ویژه نوزادان، درباره مسائل و دغدغه های شورای پژوهشی این گروه نیز نکاتی را بیان کرد و گفت: گروه نباید محل اختلاف نظر دانشجو و اساتید باشد و باید برای پیشرفت و حرکت موثر، مشارکت و همفکری های بهینه انجام شود.
دکتر بتول پورابولی دانشیارگروه پرستاری کودکان و مراقبت های ویژه نوزادان گفت: با تلاش و ایجاد راهکارهای هدفمند می توان موانع را مرتفع ساخت و در جهت پیشرفت سازمانی حرکت کرد.
دکترشیما نظری مدیرگروه روان پرستاری دانشکده با اشاره به تعداد اعضای هیئت علمی و دانشجویان مقاطع مختلف در این گرایش و کمبود نیرو گفت: حجم کار در این گروه بسیار سنگین است و اگر همکاری دانشجویان دکتری نبود در روند پیشبرد اهداف آموزشی، گروه دچار نقصان می شد.
دکترخدیجه زارعی عضو هیئت علمی گروه پرستاری کودکان و مراقبت های ویژه نوزادان گفت: در دوران پاندمی کرونا این گروه تلاش مضاعفی داشت و با تمام سختی ها و مشکلات در آموزش همراه دانشجویان بود.
وی با انتقاد به افت واحد های کارآموزی گروه در این دوران اظهار داشت: این دیدگاه کاهنده می تواند بر ارتقای انگیزه اساتید و سطح دانش دانشجویان تاثیر گذار باشد.
دکتر مرضیه حسن پور عضو هیئت علمی گروه پرستاری کودکان و مراقبت های ویژه نوزادان نیز به ضرورت سلامت سنجی دانشجویان تاکید کرد و گفت : مسئله سلامت استاد و دانشجو جز ارکان مهمی است که باید با هم اندیشی و بحث های مشارکتی راهکارهایی برای سلامت سنجی دانشجویان و اساتید در نظر گرفته شود.
دکتر حسن پور تفویض اختیارات اعضای هیئت علمی مبتنی بر شایستگی و متناسب با توانمندی آنها را ضروری دانست.
وی همچنین به چالش های مربوط به فرایندهای آموزشی تحصیلات تکمیلی، مدیریت ارزشیابی دانشجویان و نحوه تعامل مدیریت با اعضای هیئت علمی در حل مشکلات نیز اشاره کرد.
دکترجمال الدین بگجانی مدیرگروه پرستاری کودکان و مراقبت های ویژه نوزادان، ضمن قدردانی از تلاش همه جانبه همکاران در گروه، ابراز امیدواری کرد که بتوان در دوره جدید با تلاشی مضاعف برای پیشبرد اهداف سازمانی حرکتی هدفمند و موثر داشت.
دکتر شهزاد پاشایی پور مدیر گروه بهداشت جامعه و پرستاری سالمندی، ضمن تشکر از حمایت های دانشکده با رویکرد تسهیلگری در فرایند های آموزشی و پژوهشی گفت: دوران سخت کرونا باعث نشد این گروه از نظر مسائل آموزشی عقب بماند و امیدواریم که با همراهی و حمایت های کل مجموعه بتوان پیشرفت های خوبی در زمینه آموزش و پژوهش برداریم.
دکتر لیلا صیادی دانشیار گروه پرستاری داخلی وجراحی و علوم پایه، بیان کرد: این گروه ، بزرگترین گروه آموزشی در گرایش پرستاری است درحالیکه تعداد اعضا هیئت علمی در گروه پاسخگوی این میزان حجم کار آموزشی نمی باشد.
دکتر نسرین رسول زاده استادیار گروه پرستاری داخلی وجراحی و علوم پایه، به کمبود اعضا هیئت علمی در این گروه اشاره کرد و گفت: با توجه به حجم بالای فعالیت ها در گروه، این تعداد هیئت علمی پاسخگوی این حجم کار نیست و اساتید از فشارکار آموزشی زیادی برخوردارند.
وی همچنین تشکیل محیطی برای کاهش فرسودگی روانی کارکنان را ضروری برشمرد و خواستار ایجاد چنین بستری در دانشکده شد.
دکتر سید طاهره میرمولایی مدیر گروه مامایی و بهداشت باروری ضمن اشاره به کمبود تعداد هیئت علمی در این واحد و مشکلات آن، خواستار فراخوان جهت جذب اعضای هیئت علمی جدید شد که بتوانند برای توانمند کردن هرچه بیشتر گروه موثر واقع شده و به خوبی در حوزه مامایی کشور بدرخشند.
فاطمه رحیمی کیان عضو هیئت علمی گروه آموزش مامایی وسلامت باروری ضمن قدردانی از حمایت های مدیر گروه مامایی و عملیاتی بودن دیدگاه این گروه، به کمبود نیروی انسانی در این گروه و حجم بالای کار اشاره کرد و خواستار مرتفع ساختن این مشکل شد.
دکترمریم نکولعل استادیار گروه آموزش مامایی وسلامت باروری، بر ضرورت ارتقاء اعتماد به نفس دانشجویان و اساتید دانشکده تاکید کرد و گفت: متخصصین شایسته پرستاری و مامایی باید توانمندی های خود را به جامعه نشان دهند و خود را به خوبی معرفی کنند. وی همچنین به طولانی بودن فرآیندهای پژوهشی اشاره کرد و خواستار تصحیح و حذف فرآیندهای غیر ضروری این حوزه شد.
دکتر نکولعل با اشاره به اهمیت آموزش های مردمی و بالا بردن سطح آگاهی آنان، خواستار ایجاد بخشی در وب سایت دانشکده برای بارگزاری مطالب آموزشی برای اقشار جامعه شد.
دکتر زهرا عباسی مسئول مرکز مهارت های بالینی دانشکده با اشاره به امکانات و تسهیلات این مرکز بیان کرد: ما توانایی برگزاری دوره های آموزشی در سطح ملی و بین المللی را داریم و نباید این فرصت را از دست داد و برای استفاده بهینه از این ظرفیت راهکارهای مناسبی داریم.
دکتر عباسی اظهار داشت: اعضا هیئت علمی برای فول تایم شدن مجبورند از دروس غیر مرتبط برای تکمیل کردن واحد های آموزشی خود استفاده کنند که این مسئله یک معضل محسوب می شود و باید برای آن راهکاری ارائه داد.
دکتر پریسا صمدی استادیارگروه آموزش مامایی وسلامت باروری، با انتقاد به روند طولانی بودن فرایند ورود به تعهد هیئت علمی خواستار راهکارهایی برای کوتاه تر شدن این فرایند زمانبر شد، وی همچنین به تسهیل فرآیند پایان نامه های محصول محور که از راهبردهای اصلی دانشگاه در دوره جدید می باشد نیز اشاره کرد.
وی همچنین تشکیل نشست ها با دیگر اعضای هیئت علمی گروه های آموزشی را برای اساتید جدید لازم و ضروی دانست تا با مشارکت و آشنایی بیشتر با یکدیگر بتوانند در جهت پیشبرد اهداف دانشکده همراستا شوند و همچنین به فراهم کردن امکاناتی برای سنجش سلامت اعضای گروه ها نیز اشاره کرد.
در این دیدار اعضای هیئت علمی جدید دکتر نسیم امینایی، دکتر پگاه مطوری پور، دکترمعصومه نمازی، دکترمریم مریدی و دکتر مرجان دلخوش به معرفی خود پرداختند و دیگر اعضای هیئت علمی گروه های آموزشی دانشکده نیز درباره مسائل گروه بحث و تبادل نظر کردند و پیشنهادات خود را ارائه دادند.
ارسال به دوستان