شورای پژوهشی دانشکده پرستاری و مامایی
همافزایی پژوهش و ترجمان دانش؛ گامی نوین در ارتقای سلامت جامعه
یازدهمین جلسه شورای پژوهشی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران ۱۴۰۴، سهشنبه 4 آذر ماه به صورت مجازی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ابتدای این جلسه دکتر راضیه معصومی معاون پژوهشی دانشکده با تأکید بر اهمیت همافزایی علمی، بر لزوم ایجاد شبکههای همکاری میان مراکز تحقیقاتی و گروههای آموزشی تأکید کرد و افزود: همکاریهای بینرشتهای زمینه انجام پژوهش با رویکرد حل مسئله را بیش از پیش فراهم می کند و با فعال سازی فرایندهای استقرار ترجمان دانش، پژوهش های انجام شده مسیر کاربردی شدن را پویاتر طی می کنند. لذا همکاری بین رشته ای و ترجمان دانش دو رکن اساسی در مسیر ارتقا کیفیت پژوهش و تأثیرگذاری آن بر سلامت جامعه هستند.
سپس در این جلسه ساختار و شرح وظایف کمیته ترجمان دانش با هدف ترویج و توسعه فرآیندهای استقرار ترجمان دانش تولید شده از پژوهش های دانشکده به تصویب رسید. تشکیل این کمیته در چارچوب برنامه عملیاتی معاونت پژوهشی دانشکده و با رویکرد تقویت پیوند میان پژوهش و عمل صورت گرفته است.
کمیته ترجمان دانش با بهرهگیری از ظرفیت اعضای هیئت علمی، پژوهشگران، کارشناسان و دانشجویان مأموریت دارد تا با شناسایی نیازهای جامعه و نظام سلامت، نتایج پژوهشهای علمی را به زبان قابل درک برای سیاستگذاران، متخصصان و عموم مردم منتشر نماید.
در ادامه، آیین نامه های ابلاغی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه در زمینه همکاری های مشترک میان مراکز تحقیقاتی و گروه های آموزشی مرور شد و درباره رویکرد دانشکده در تعامل با مراکز تحقیقاتی دانشگاه از سوی اعضای شورا بحث و بررسی صورت پذیرفت. سپس ظرفیتها و توانمندیهای مرکز تحقیقات پزشکی ورزشی دانشگاه به عنوان یکی از مراکز تحقیقاتی متقاضی توسعه همکاریهای بینبخشی با گروههای آموزشی دانشکده با برخورداری از 7 گروه آموزشی مشتمل بر اسپاین، تغذیه ورزشی، سلامت و فعالیت فیزیکی، تغییر رفتار، علوم اعصاب، بازتوانی عصبی، بازتوانی ورزشی و کاردیولوژی ورزشی و نیز زیرساختهای تخصصی، نیروی انسانی مجرب و پروژههای پژوهشی متنوع معرفی شد.
در بخش پایانی جلسه، دستور کار اصلی شورا پیگیری شد و تعداد چهار طرح پایاننامهای به تصویب رسید.
ارسال نظر