• تاریخ انتشار : 1402/12/23 - 16:22
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 245
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

مراسم تجلیل و تکریم از خانواده های شهدای دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران

مراسم تجلیل و تکریم از خانواده های شهدای دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور جمعی از اعضای خانواده معزز شهدا برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پرستاری و مامایی، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدا که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و به منظور تکریم خانواده معزز شهدای دانشکده چهارشنبه 23 اسفند 1402 در سالن شورای دو برگزار شد، دکتر شهرزاد غیاثوندیان رئیس دانشکده با اشاره به جایگاه و عظمت ایثار و شهادت بیان کرد: شهید در معنای لغوی فقط از دست دادن حیات مادی نیست بلکه شهید یعنی کسی که الگوست، خداوند متعال الگوی تمام عیار ما مخلوقات در تمام ابعاد و زمینه هاست که در این راستا نیز در قرآن، خداوند خود را به عنوان شهید خطاب می کند. این صفت متعالی به قدری عظمت دارد که خداوند آن را به هرکسی نسبت نمی دهد بلکه هر انسانی  که وجودش، حیاتش و مماتش الگو و سرمشق باشد و عقیدة حق داشته و در مسیر حقیقت گام بر دارد و در همین راه از دنیا رود، در زمرة شهدا قرار می گیرد، و اجر شهدا را می برد.

حضور یادگاران ارزشمند شهدا در جامعه، به ما یادآوری می کند که الگو و سرلوحه قرار دادن شهدا در زندگی، نقشه راهی  برای رسیدن به تعالی است . ما باید امانتدار فضایل و خصیه های ارزشمند آنان  باشیم و با پیروی از منش و رفتار و کردار آنان راه و یاد آنان را زنده نگهداریم.

حجت الاسلام مصطفی شیر علی پور رابط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشکده با اشاره به بیاناتی از سخنان رهبر انقلاب که بزرگداشت یاد شهدا را، درس، انگیزه‌بخش و ادای حق خواندند، گفت: شهدا، انسان هایی از بین بدنه مردم جامعه بودند که با دارا بودن کمالات و خصائل معنوی و متعالی توانستند به فیض عظیم شهادت نائل آیند. درخت تنومند این انقلاب مدیون خون ها و جان های جاودانی است که شهدا برای شکل گیری، تثبیت و پیشرفت این انقلاب و اسلام تقدیم کردند. اکنون حفظ این نظام  و اسلام  وظیفه ماست که بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم و نگذاریم خون شان پایمال شود.

سپس دکتر فاطمه حاجی بابایی معاون دانشجویی فرهنگی هدف از یاد و خاطره شهدا و ایثارگری آنان را زنده نگه داشتن مکتب شهدا و فضایل و صفات ارزنده آنان دانست و گفت: از گذشته تلالو فرهنگ شهادت بر ملت ما پرتو افکنده و همین امر باعث شده که زیر سیطره ظلم دشمن نرویم، امیدواریم که برای حفظ اسلام و انقلاب  این فرهنگ نسل به نسل ادامه یابد.

در این دیدار صمیمانه هر یک از اعضای خانواده شهدا با بیان خاطرات شهید خود این محفل را معنوی تر کردند . در پایان نیز  با اهدای لوح سپاس و هدیه، از صبر و پایداری خانواده های شهدا در حفظ ارزش‌های دینی تقدیر شد.

  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,معاونت دانشجویی فرهنگی
  • کد خبر : 262235
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی