دوشنبه 15 مرداد 1403
لوگو

دانشکده پرستاری و مامایی

دانشگاه علوم پزشکی تهران

  • تاریخ انتشار : 1403/05/15 - 11:15
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 50
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

دیدار مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تهران با خانواده شهیده سوگند آزرمی

ششمین دیدار با خانواده شهدا دانشگاه علوم پزشکی تهران، در قالب برنامه های شنبه های شهدایی با خانواده شهیده سوگند آزرمی دانشجوی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی، این دیدار شنبه 13 مردادماه 1403 از ساعت 17 با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تهران در محل کار خواهر شهیده سوگند آزرمی از شهدای بمباران هوایی هشت سال دفاع مقدس انجام شد.

دکتر مهدی ابراهیمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، با تاکید بر آشنایی نسل جوان و دانشجویان با شهدای دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: برنامه ریزی شد اولین شنبه هرماه به دیدار خانواده های معزز شهدا برویم. به همین مناسبت ششمین دیدار در محضر خانواده شهیده سوگند آزرمی هستیم این دیدارها باعث خیرات و برکات بسیاری در زندگی و کارها خواهد شد. همه ما در این کشور مدیون خون شهدا هستیم.

دکتر احسان مقیمی مسئول امور ایثارگران دانشگاه، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران را ارج نهادن به مقام منزلت و مسیر شهدا دانست و تاکید کرد: روحیه ایثار و شهادت را باید همه یاد بگیریم و در زندگی خود جاری کنیم.
وی افزود: چند سالی است که ما به مناسبت های مختلف به دیدار خانواده شهدا می رویم. شهدا الگوهای بسیار ارزشمند و تاثیرگذاری در کشور هستند. شهدای ما به امام حسین (ع) و شهدای صدر اسلام اقتدا کرده اند و در این راه ایستادند و در دوران کرونا حدودا بیست نفر از پزشکان و کادر درمان ما در راه درمان بیماران به فیض شهادت رسیدند.

دکتر افضل شمسی مدیر امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، با بیان اینکه دیدار با خانواده معظم شهدا کسب فیض و ادای دین به مقام والای شهداست افزود: به سهم خود بابت همه ایثارگری و فداکاری شما خانواده شهدا تشکر کرده و قدردان صبر، بردباری و خویشتن داری شما عزیزان هستیم.
مدیر فرهنگی و اجتماعی گفت: ما به شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان و خانواده های آنان افتخار می کنیم و امیدواریم بتوانیم در مسیر خدمت به مردم و آرمان های امام و انقلاب، ادامه دهنده راه آنان باشیم.
وی افزود، عزت امروز کشور مرهون ایثار و مجاهدت و فداکاری شهدا و ایثارگران و خانواده های آنان است.

دکتر شهرزاد غیاثوندیان رئیس دانشکده پرستاری و مامایی گفت: سوگند جان از دانشجویان سال سوم دانشکده بودند که به فیض شهادت و رستگاری رسید این افرادی که به فیض شهادت نایل می شوند در زندگی روزمره خود الگو هستند، کارهایی می کنند که با دیگران متفاوت است، گویا گلچین می شوند و دارای ویژگی های خاصی هستند.
وی افزود، تعدادی از دانشجویان ما هم اینگونه هستند وقتی با آنها صحبت می کنیم کارهایشان را که نظاره می کنیم گویا شهید زنده هستند و راه ایثار و شهادت همچنان باز است و هرکسی که لیاقتش را داشته باشد به این فیض عظیم می رسد. 

مهندس گلرخ آزرمی خواهر شهید در ادامه بیان کرد: در یک خانواده مذهبی به دنیا آمدم، پدرم در سال 1328 همزمان دو لیسانس از دانشگاه تهران گرفته است. مادرم برادرزاده آیت الله قدوسی است. من فوق لیسانس مهندسی شیمی از دانشگاه منچستر  انگلیس گرفته ام و دوره دکترا می خواندم که انقلاب شد و درسم را نیمه رها کردم و به ایران برگشتم در خرمشهر کارخانه صابون سازی وجود داشت که مدیر آن کارخانه را رها کرده بود، در همین حین از من درخواست کردند مدیریت آنجا را به عهده بگیرم و من به خاطر خدمت به کشور این کار را پذیرفتم و با همسرم از مهر 1358 تا مهر 1359 در آنجا بودیم که در سال 1359 جنگ اتفاق افتاد و تا لحظه سقوط خرمشهر همان جا ماندیم.
من به همراه همسرم در کنار شهید جهان آرا در مقابل دشمن می جنگیدیم یادم هست جوانان چقدر ازخودگذشتگی نشان می دادند مردم حتی با وسایلی مانند بیل و چوب و غیره دفاع می کردند تا شهر سقوط نکند.
تمام خیابان ها پر از خون بود. بعضی از شب ها مانند فیلم صحنه های درگیری جلوی چشمم می آید هنگامی که شهر سقوط کرد ساعت 2 بامداد من و همسرم را به همراه چند خانم دیگر از اهواز به تهران انتقال دادند. بعد از مدتی همسرم برای کمک به مجروحان به اهواز برگشت من هم با خودم فکر کردم همسرم رفته است و من هم باید بروم در آن زمان بچه سوم را باردار بودم.
در ماه آخر بارداری به تهران برگشتیم و در آن شب سوگند شیفت شب در بیمارستان بود اما اصرار داشت که در بیمارستان نماند تا بتواند از بچه های من مراقبت کند.
همان شب پدر و مادرم به همراه دو خواهر همسر و دو فرزندم در خانه ماندند و من هم برای زایمان به بیمارستان رفتم که در همان زمان توانیر بمباران شد و تمام خانواده من به شهادت رسیدند من تا مدتها حال بسیار بدی داشتم  وقتی خانه پدرم را آوار برداری می کردند از من خواستند به عنوان باقیمانده خانواده آنجا باشم من حال مساعدی نداشتم.
در زندگی گاهی اوقات خدا را با تمام وجودم حس می کنم آنجا یک کتابی در گوشه ای دیدم کتاب را باز کردم پاکتی از درونش افتاد وصیت نامه سوگند بود بعد از خواندن وصیت نامه حالم تغییر کرد در وصیتنامه نوشته شده بود که می داند شهید می شود و من را دعوت به صبر و آرامش کرده بود.
بعد از این اتفاق من و فرزندم با یاری خداوند زندگی کردیم.
هم اکنون که 72 سال سن دارم چندین بار به عنوان بانوی نمونه انتخاب شده ام چند کارخانه را بدون متخصص خارجی ساخته و راه اندازی کرده ام و هم اکنون مدیرعامل شرکت روغن نباتی شیراز هستم.

سیمین رنجبران مدیر دفتر پرستاری بیان کرد: این دیدارها خیلی خوب است و  سپاسگزاریم که به ما اجازه دادید شما را از نزدیک ملاقات کنیم و یادآوری آن فضاها و خاطرات ممکن است خاطر شما را مکدر کند اما مانند واکسنی است که باعث یادآوری و ایمنی ما می شود.

توضیح اینکه، دکتر محمد جواد ناطق پور معاون فرهنگی دانشجویی دانشکده بهداشت، دکتر شهزاد پاشایی پور معاون آموزشی دانشکده پرستاری و مامایی، فاطمه حاجی بابایی معاون فرهنگی دانشکده پرستاری و مامایی، مهندس فرشاد میرزایی مدیر امور دانشجویی، حاج حسین علم باز از پیشکسوتان معاونت فرهنگی و دانشجویی، دکتر محمود مطهری نیا استاد دانشگاه، بهاره اکبرزاده سوپروایزر مرکز طبی کودکان، رقیه بابایی سوپروایزر بیمارستان امام خمینی (ره)، لیلا سلیمانی سوپروایزر بیمارستان امیراعلم، فاطمه تنه کار از کارکنان معاونت درمان، معصومه قربان پور، حسین اکبریان، معصومه میرعشق اله، محبوبه محمدی و زهرا مداح رودسری از کارکنان دانشکده پرستاری و مامایی و همچنین پریسا مهدور مسئول بسیج دانشجویی خواهران دانشگاه و تعدادی از دانشجویان نیز در این برنامه حضور داشتند

  • گروه خبری : حوزه ریاست ,معاونت آموزشی
  • کد خبر : 273418
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *