متن مورد نظر خود را جستجو کنید
  • تاریخ انتشار : 1403/07/23 - 12:53
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 298
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه

آیین استقبال از دانشجویان نوورود دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر غیاثوندیان: با وحدت و یکرنگی و به دور از تعصب و تفرقه می توانیم جامعه ای بهتر بسازیم

مراسم معارفه دانشجویان نو ورود مقطع کارشناسی ارشد دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور مسئولان، مدیران و استادان دانشکده، یک شنبه 22 مهر 1403 در سالن استاد دکتر مداح برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پرستاری و مامایی ، در این مراسم دکتر شهرزاد غیاثوندیان رئیس دانشکده موفقیت دانشجویان برای ورود به دانشگاه علوم پزشکی تهران بعنوان دانشگاه مادر در کشور را تبریک گفت و بیان کرد: دانشجویان برتری که وارد بزرگترین و معتبرترین دانشگاه کشور می شوند قطعا از استعداد و توانمندی های ویژه ای برخوردارند که برای دستیابی به اهداف و افق های بلند خود در این مسیر گام برداشته اند و تنها قصد گذراندن و اتمام دوره و اخذ مدرک را ندارندو در این مدت برای فتح قله های موفقیت از هیچ تلاشی مضایقه نمی کنند.

وی تصریح کرد: باحضور در این مجموعه دانشگاهی رسالت شما نیز سنگین‌تر خواهد شد، باید از ظرفیت های دانشکده و راهنمایی و تجارب اساتید در راستای کسب دانش و مهارت حرفه ای خود به نحو مطلوب استفاده کنید تا بتوانید بعنوان  فردی توانمند در جامعه نقش افرینی کنید، از سوی دیگر مسئولیت ما نیز در مقابل پاسخگویی به نیازهای آموزشی ، پژوهشی و تربیتی شما دو چندان خواهد بود که امیدواریم به یاری خداوند بتوانیم توشه ای از دانسته ها و تجارب علمی و تخصصی خود را در اختیارتان قرار دهیم و در ارتقا دانش و رشد تربیتی شما موثر واقع شویم.

دکتر غیاثوندیان با اشاره به آیه 143 سوره بقره که در ابتدای جلسه تلاوت شد، تاکید بر دوری از هر گونه تفرقه و نفاق بیان کرد: رنگ خدا رنگ وحدت و یکرنگی است این رنگ نشانگر اتحاد، همدلی و یکرنگی، بدون تعصب و تفرقه است .رنگ خدا به ما یادآوری می‌کند که با همبستگی و احترام به تفاوت‌های یکدیگر می‌توانیم جامعه‌ای بهتر بسازیم و زمانیکه به این یکرنگی برسیم درون انسان نیز تسلیم محض اوامر الهی خواهد شد و رضای خدا  سرلوحه امور او قرار خواهد گرفت . دوران جوانی بهترین زمان برای رشد و حفظ این خصیصه است، به دور از هر گونه شائبه و تعلقات، درون خود را برای این یکرنگی و تسلیم و مرید خداوند شدن و به معنی واقعی عبد و عابد بودن را  مهیا کنید .

رییس دانشکده  خطاب به دانشجویان با تاکید بر اینکه دوران دانشجویی دوره بسیار کوتاه اما ارزشمند و اثرگذار است، بیان کرد: از این فرصت بی‌بدیل باید نهایت استفاده را داشته باشید و از همان ابتدای دوره با برنامه ریزی دقیق و‌هدفمند در مسیر موفقیت و پیشرفت گام بردارید، بدانید که دوره دانشجویی موقعیتی برای یادگیری،  سوال کردن و مهارت اموزی است، در این دوران باید نقص‌های دانشی، نگرشی و آموزشی خود را برطرف کنید، یاد بگیرید، یاد بدهید و در مسیر پیشرفت حرکت کنید تا بتوانید در آینده در عرصه خدمت رسانی به جامعه، به عنوان یک فرد متخصص و حرفه ای ارایه خدمت کنید.

تمام مجموعه دانشکده در تلاش است که بستر مناسبی را برای ارتقاء سطح آموزشی پژوهشی و تربیتی شما فراهم سازد اما اگر در این بین نواقص یا ضعف‌هایی نمایان است می توانید با انتقاد آزاد و محترمانه به بهبود و‌رفع مشکلات و نواقص کمک کنید،  با ارائه‌ی نظرات سازنده می‌توان نقاط قابل بهبود را به نقاط قوت تبدیل کرد.

حجت الاسلام مصطفی شیر علی پور رابط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با بیان اینکه  علم و دانش باید با معنویت همراه باشد و دانش بدون معنویت کامل نخواهد بود به روایتی از امام صادق ع اشاره کرد و‌گفت : منْ تعلّم الْعلْم و عمل به و علّم للّه دعی فی ملکوت السّماوات عظیماً فقیل تعلّم للّه و عمل للّه و علّم للّه . هر که برای خدا علم را بیاموزد و بدان عمل کند و بدیگران بیاموزد در مقامهای بلند آسمانها عظیمش خوانند و گویند: آموخت برای خدا، عمل کرد برای خدا، تعلیم داد برای خدا .  علمی اثرگذار است که با معنویات همراه باشد و این دو به مثابه دو بال رشد و تعالی انسان است، اگر یکی از آنها نباشد پیشرفت اثربخشی حاصل نخواهد شد .  باید از همین ابتدا در مسیر علم آموزی، علم و تربیت را در کنار معنویات و امور الهی فرا بگیرید و اگر می خواهید در همه امور پیشرفت کنید و هم به ارامش درونی برسید و هم به مردم و جامعه خود خدمت کنید این دو رکن را باید با هم بکار ببندید و رضای خدا را در همه امور در نظر بگیرید.

دکتر شهزاد پاشایی پور معاون آموزشی دانشکده،  موفقیت دانشجویان برای ورود به بزرگترین و سرآمدترین دانشگاه کشور را تبریک گفت و بیان کرد: در مسیر خوبی قرار گرفته اید از فرصت های این مسیر در طی دوران تحصیل خود به نحو مطلوب بهره بگیرید و علاوه بر ارتقا مهارت های علمی و حرفه‌ای خود  لازم است همراستا با دانشگاه‌های نسل ۴ و نسل ۵ و فراتر از آموزش و پژوهش،کار آفرینی و توسعه حرفه‌ای خود حرکت کنید. در این مرحله باید آثاری از وظیفه مسئولیت اجتماعی خود بجا بگذارید وتحولی را در جامعه ایجاد کنید تا بعنوان سرمایه های ارزشمند دانشگاه در آینده رهبران رشته خود باشید و با نظاره به این اهداف بزرگ‌ و برنامه ریزی مطلوب در این مسیر، گام های موثری را بردارید.

معاون آموزشی دانشکده تاکید کرد: بعنوان دانشجویان تحصیلات تکمیلی از شما انتظار می رود که به فلسفه رشته و رسالت خود در این حوزه واقف باشید و در راستای مسئولیت اجتماعی ، ارایه خدمت به مردم و کاهش درد و رنج بیماران برای ارتقا سطح علمی و حرفه ای و مهارت آموزی خود تلاش کنید . همچنین همواره سعی کنید از نظر رفتاری، اخلاقی و حرفه ای الگویی برای دیگران باشید و با رعایت این اصول نه تنها به موفقیت‌های شخصی دست خواهیدیافت ، بلکه تاثیرات مثبتی بر جامعه و دیگران خواهید داشت.

دکتر آرپی مانوکیان معاون بین الملل، با بیان اینکه دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران یک فرهنگ غنی با قدمت بیش از ۸۰ سال را دارد که مایه مباهات است که در چنین جایگاهی خدمت یا تحصیل کنیم، گفت: این دانشکده در بین ۲۰۶ دانشکده پرستاری و مامایی کشور اولین جایگاه را به خود اختصاص داده و در سطح بین المللی نیز بر اساس رنکنیک تایمز در رتبه 600ـ501دانشگاه اول جهان است و‌در رتبه بندی شانگهای، جایگاه پرستاری با ارتقا ۱۰۰ پله ای به رده ۱۵۰ دانشکده اول جهان دست یافته که در طی ۲ سال متوالی این جایگاه ارزشمند را حفظ کرده است.

دکتر مانوکیان با بیان اینکه ظرفیت‌ها و بسترهای مناسبی در سطح بین المللی برای رشد و ارتقا  سطح علمی و حرفه ای دانشجویان فراهم است  گفت:  باید از این فرصت ها برای ارتقا سطح دانش و تعاملات بین المللی استفاده کنید، همچنین تعامل با دانشجویان بین‌الملل فرصت مناسبی برای شناساندن فرهنگ غنی کشورمان به آنسوی مرزهاست.

دکتر فاطمه حاجی بابایی معاون دانشجویی فرهنگی دانشکده بیان کرد: این حوزه تلاش کرده تا فضایی را برای توسعه فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و هنری دانشجویان فراهم کند تا بتوانند در این عرصه‌ها به خوبی بدرخشند. دانشجویان به حسب استعداد  و علاقه خود باید از این فرصت‌ها و ظرفیت‌ها استفاده کنند و با شرکت و حضور فعالانه در برنامه‌های مختلف استعدادهای خود را پرورش و رشد دهند.

 دکتر راستی ضمن اشاره به اهمیت پژوهش در مقاطع تحصیلات تکمیلی بیان کرد: دانشجویان باید از امکانات و ظرفیت های پژوهشی، گرنت های فناوری، منابع ارتباط با صنعت و... استفاده کنند و ایده‌های خود را به مراحل عملیاتی برسانند و تأثیرات مثبتی بر جامعه و نظام سلامت داشته باشند.

وی تاکید کرد: نباید تک بعدی عمل کنید، باید توانمندی های خود را در زمینه های پژوهش و فناوری ارتقا دهید و با نوآوری و خلاقیت های آموزشی و پژوهشی مشکلی از نظام سلامت را مرتفع سازید و به بهبود کیفیت و کارایی خدمات سلامت کمک کنید که برای این اهم لازم است بدنبال طرح های محصول محور باشید و بر اساس نیاز جامعه و رفع مشکلات آن پژوهش کنید.

دکتر زهرا بهبودی مقدم‌ مدیر دفتر توسعه اموزش ضمن معرفی و تشریح فعالیت های این دفتر، پژوهش و اموزش را دو جز جدایی ناپذیر خواند و تاکید کرد که  دانشجویان باید همواره بدنبال علم اموزی های به روز دنیا باشند و روش های نوین یادگیری و آموزشی را فرا گیرند.

  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,معاونت آموزشی
  • کد خبر : 281255
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات پس زمینه