• تاریخ انتشار : 1402/09/01 - 11:14
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1148
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

جشن روز پرستار در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر شهرزاد غیاثوندیان: دانشجویان پرستاری امروز، تضمین کننده آینده سلامت جامعه اند

به مناسبت ولادت حضرت زینب کبری(س) وگرامیداشت روز پرستار، بسیج دانشجویی با همکاری معاونت دانشجویی فرهنگی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران سه شنبه 30 آبان ماه 1402 جشن روز پرستار را با حضور هیئت رئیسه، رابط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، اساتید و دانشجویان دانشکده در سالن استاد دکتر مداح برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پرستاری و مامایی، در ابتدای این مراسم دکتر شهرزاد غیاثوندیان رئیس دانشکده سالروز میلاد بانوی نور و ایثار حضرت زینب کبری(س)و روز پرستار را به اساتید، همکاران و دانشجویان تبریک گفت و بیان کرد: حضرت زینب(س) اسوه تمام عیار صبر و استقامت است و نامگذاری این روز به نام روز پرستار، گویای جایگاه و شان والای پرستاران است که با منش زینب گونه و با ترک آرامش و آسوده طلبی ، آرامش و رفع درد و رنج بیماران را مهیا می سازند.

رئیس دانشکده با بیان اینکه رشته پرستاری، حرفه بسیارمقدسی است که به علم، تجربه، مهارت و هم به اخلاق، عطوفت ومهربانی مزین است، گفت: حرفه پرستاری و التیام‌بخشی، موهبتی است از سوی خداوند که آن را در فطرت مردان و زنان شایسته به ودیعه گذاشته؛ زیرا پرستاری هنری متعالی فراتر از شغل یا تخصص بوده که در آن ، آلام بیمار را مرهم می‌نهد و زخم‌های جسم و روح بیمار را بهبود می‌بخشد،  آرامشی که در چهره بیمار و همراهان بیمار در اثر مراقبت های پرستاری نمایان می شود، ناب ترین لحظات اجابت دعا را برای آن پرستار مهیا می سازد که باید قدراین لحظات را دانست و خدا را بابت این موهبت شاکر بود.

دکتر غیاثوندیان با بیان اینکه دانشجویان پرستاری امروز، تضمین کننده آینده سلامت جامعه اند، بیان کرد: پرستار دانش و مهارتی را که در دوران تحصیل خود می آموزد همچون امانتی در نزد اوست تا زمانیکه آن علم و توانمندی خود  را بدرستی بر بالین بیمار برای بهبودی و سلامتی او بکار گیرید و برای جامعه خود تاثیرگذار باشد.

 وی افزود: پرستاری با تمام عواطف، لطافت و نوعدوستی در درون خود، با مشقت ها، رنج ها و سختی هایی آمیخته شده است که اگر رضایت خدا را هدف والای خود قرار دهیم و چشمداشتی به تعلقات مادی نداشته باشیم می توانیم خالصانه و فداکارانه در مسیر سلامت جامعه نقش‌آفرینی کنیم. باید از اعماق وجود باور داشت که بازتاب این نیت و رفتار خداپسندانه در زندگی شخصی و حرفه امان بخوبی مشهود خواهد بود و برکات آن به میزان نیت و خلوص مان در ارائه خدمت به بیماران، در زندگی دنیوی و اخروی سرازیر خواهد شد،  اجر معنوی  مراقبت از بیمار  با هیچ یک از پاداش های مادی قابل قیاس نخواهد بود  .

در ادامه در فضایی شادی بخش و مفرح که شور و نشاط وصف نشدنی دانشجویان این لحظات را به یاد ماندنی تر کرد ، برنامه های متنوعی از جمله اجرای شعبده بازی، موسیقی زنده، مسابقه ،استندآپ کمدی و پخش کلیپ و... آذین بخش این مراسم بود.

در پایان مراسم به نفرات برتر CTA (همکاران و پرستارآموزش بالینی ) فعال در بیمارستان ها  به رسم یادبود لوح تقدیر اهدا شد و به برگزیدگان مسابقه خاطره نویسی از دوران خدمت یا کارآموزی پرستاری، مسابقات ورزشی دردانشکده نیز هدایایی اعطا شد.

  • گروه خبری : حوزه ریاست ,ویژه دانشگاه,معاونت دانشجویی فرهنگی
  • کد خبر : 252041
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی