• تاریخ انتشار : 1401/09/26 - 11:46
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 15
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

بزرگداشت هفته پژوهش در دانشکده پرستاری و مامایی و تجلیل از پژوهشگران برتر دانشکده

بزرگداشت هفته پژوهش در دانشکده پرستاری و مامایی و تجلیل از پژوهشگران برتر دانشکده با حضور رئیس مرکز استعدادهای درخشان برگزارشد.

گالری تصاویر
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ابتدای مراسم گرامیداشت هفته پژوهش که با حضور رئیس مرکز استعدادهای درخشان و سرپرست مرکز علمی پژوهش های دانشجویان دانشگاه، هیئت رئیسه، اساتید و دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی سه شنبه ۲۲ آذرماه ۱۴۰۱ در سالن شورای یک برگزار شد، دکتر نیکبخت نصرآبادی  ضمن اشاره به اهمیت پژوهش و تربیت پژوهشگران شایسته تاکید کرد: باید با تربیت پژوهشگران فاخر و نافع بتوانیم پرستاران و ماما های پژوهشگری را تحویل جامعه علمی دهیم که با پژوهش های مسئله محور بتوانند برای مشکلات و دغدغه های مراقبت و سلامت در جامعه  و در حوزه پرستاری و مامایی قدم های موثری را در این مسیر بردارند.
دکتر بهادر مکی آبادی رئیس مرکز استعدادهای درخشان و سرپرست مرکز علمی پژوهش های دانشجویان دانشگاه ضمن تقدیر از دانشجویان برگزیده و خلاق مرکز پژوهش های علمی دانشجویی دانشکده از پویایی و فعالیت های کم نظیر دانشکده و ظرفیت های موجود آن در راستای پژوهش های علمی ابراز خرسندی کرد.
وی ساختار مرکز پژوهش های علمی دانشگاه را دانشجویی دانست که مسئولان در این مرکز نقش تسهیل گری را برعهده دارند تا بتوانند با بسترسازی مناسب برای شکوفایی استعداهای دانشجویان و توانمند سازی پژوهشگران پرتلاش را فراهم کنند.
دکتر مهرناز گرانمایه معاون پژوهشی دانشکده ضمن تبریک هفته پژوهش بیان کرد: با سرلوحه قرار دادن انجام پژوهش های مفید در زندگی خود می توان برای دستیابی به آینده ای روشن و حل معضلات یک جامعه در مسیر شکوفایی گام برداشت و از طریق علم و توانایی تفکر می توان به شیوه ای صحیح برای حصول پاسخ صحیح به سوالات ذهن رسید و این تفکر مطلوب  و نتایج آن را در زندگی خود جاری و ساری کرد.
وی در ادامه گزارشی از فعالیت های این معاونت را در طول یک سال گذشته ارائه و تاکید کرد: در راستای ارتقای کیفیت دستاورد های حاصل از پژوهش باید اهتمام بیشتر ورزید و با افزایش انتشارات مقالات و قابل استناد بودن آنها در این مسیر تلاش مضاعف داشت.
وی بیان کرد: در طی سال ۲۰۱۸ - ۲۰۲۲ H-index ، تعداد مقالات بین المللی  دانشکده افزایش یافته که انتظار می‌رود جهش روز افزون در این امر بیش از بیش حاصل شود.
دکتر گرانمایه در خصوص طرح پایان نامه ها و طرح مستقل دانشکده در سال ۱۴۰۱ بیان کرد: در حدود ۲۸ طرح پایان نامه و ۱۳ طرح مستقل از طرح های ثبت شده در معاونت پژوهشی دانشکده می باشد و همچنین بررسی پروپوزال و طرح نامه های مشترک سازمانی بین دانشکده پرستاری و مامایی و دانشکده توانبخشی و مرکز تحقیقات برای دریافت کد اخلاق، حدود ۲۲۰ پروپوزال بوده که ۱4۴ پایان‌نامه و ۵۸ طرح کد اخلاق را دریافت کردند.
دکتر گرانمایه افزایش کیفیت و کمیت پژوهش ها با حمایت بیشتر دانشجویان و اعضای هیات علمی برای استفاده از گرنت ها، توسعه فرایند ارتباط با صنعت و جامعه از طریق شرکت های دانش بنیان،  ارتباط با نهادهای ملی و بین المللی، انجام پژوهش های مشترک در راستای افزایش تعمیق و کیفیت پژوهش ها و تسهیلات لازم برای انجام پژوهش های مشترک در سطح مراکز و دانشگاه های دیگر را از برنامه‌های آتی معاونت پژوهش بیان کرد.
وی همچنین به اهم چالش های این حوزه پرداخت و گفت: انجام پروژه های تحقیقاتی وسیع از نظر کیفی و کمی ، برقراری کار تیمی و تعاملات بیشتر و فراگیر با مراکز، اساتید، دانشجویان در سطح بین المللی و دسترسی به نمونه های پژوهشی به خصوص در بالین از چالش های مهم این معاونت می باشندکه با تلاش و حمایت های بیشتر باید در مرتفع ساختن آن گام های موثری را برداشت و همچنین نسبت به شناساندن توانمندی های بالقوه پژوهشی دانشکده جامعه و دیگران به وسیله تعاملات و شوق و انگیزه و کار تیمی باید اهتمام بیشتر ورزید.
در  پایان این جلسه با اهدای لوح از دانشجویان پژوهشگر برگزیده و گروه آموزشی پرستاری کودکان و NICU  به عنوان گروه پژوهشی برتردانشکده تقدیر شد.

  • گروه خبری : پرستاری کودکان و مراقبت های ویژه نوزادان,معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 249524
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *