• تاریخ انتشار : 1401/12/01 - 14:01
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 27
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

برگزاری یکصد وشصت و نهمین جلسه شورای آموزشی

یکصد وشصت و نهمین جلسه شورای آموزشی سه شنبه 25 بهمن ماه 1401 در سالن شورای یک برگزار شد.

گالری تصاویر
به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی، در ابتدای جلسه دکتر شهزاد پاشایی پور، معاون آموزشی دانشکده، ضمن تبریک اعیاد ماه رجب، انتخاب مجدد دکتر جمال الدین بگجانی در سمت مدیر گروه پرستاری کودکان و انتصاب دکتر نسرین نیک پیما بعنوان مدیر گروه سلامت جامعه و سالمندی را تبریک گفت. وی سپس به معرفی و خوش آمد گویی 4 نفر از اعضای هیئت علمی جدید دانشکده دکترها گلناز قانع، پروانه عسگری، سحر خوش کشت و محمدرضا کریمی راد پرداخت و برای آنان آرزوی موفقیت کرد.
در ادامه رئیس دانشکده دکتر نیکبخت نصرآبادی ضمن تشکر از زحمات چندین ساله دکتر پاشایی پور در سمت مدیر گروه سلامت جامعه به دکتر نیک پیما و دکتر بگجانی تبریک گفت. رئیس دانشکده خطاب به اعضای هیئت علمی جدید بیان کرد: باید قدرکرسی دانشگاه را دانست که جایگاهی بسیار ارزشمند است،  افراد باید اهداف بلند مدت داشته و هدف گذاری برای آینده خود داشته باشند و برای مبدل شدن به یک عضو فعال بین المللی و اثرگذار در جامعه پیرامون، برنامه ریزی کنند. اگر اساتید فعلی از ما فراتر نبوده اند، اشکال از ما بوده است و اگر بعد از این بهتر نباشند، اشکال از شماست. وی همچنین بر لزوم تقویت تمامی جنبه های حرفه ای تاکید و توصیه کرد که در کرسی دانشگاه باید اهدافی بالاتراز صرفا ارتقا شخصی داشت.
در ادامه دکتر پاشایی پور در خصوص اهمیت ارتقا کیفیت آموزش در بالین توضیحات مبسوطی ارائه داد و بیان کرد که طرح ارزشمند ادغام آموزش و بالین با هدف کاربردی شدن آموزش ها، آماده کردن دانشجویان برای حضوردر جامعه و استفاده از پتانسیل دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پرستاران شاغل در بیمارستان ها در آموزش دانشجویان در دانشکده تدوین و اجرایی گشته است که در حال حاضر نیاز به بازبینی برنامه وجود دارد.
در این جلسه دکتر صیادی مدیر گروه داخلی جراحی به حجم کارگروه و تعدد کارآموزی ها ی این گروه اشاره کرد و با توجه به مشکلات متعدد، خواستار نیروی حق التدریس ثابت در گروه شد که در ادامه اعضای شورا در مورد چالش های موجود در بالین بحث و گفتگو کرد.
سپس دکتر معصومه ایمانی پور، مدیر دفتر توسعه در خصوص چالش های آسکی به این دفتر، مهلت تحویل " طرح درس" (30 بهمن) و اولویت های توسعه چهارساله دانشکده مطالبی عنوان کرد. سپس میر عشق اله مسئول آموزش دانشکده موارد آموزشی از جمله ثبت نمرات و ... را توضیح داد.
فاطمه محمدی نژاد مسئول امور بالین نیز عنوان کرد که در ترم جاری به دلیل حجم کارآموزی ها، روز و ساعت کارآموزی متنوع است که در "برنامه بیلان روزانه" که به تمام اساتید تحویل داده شده، جزئیات بیان شده است.
همچنین در این جلسه با مرخصی تحصیلی تعدادی از دانشجویان موافقت شد.

مصوبات این جلسه در راستای ارتقا کیفیت بالین به شرح زیر است:
1- انسجام در یک سکشن کارآموزی وجود داشته باشد و تعداد روزهای CTA ، دانشجویان دکترا و مسئول کارآموزی مشخص باشد تا انسجام مطالب حفظ شده و امکان ارزشیابی دقیق دانشجومیسرشود. حتی الامکان تعداد روز های CTA  در هر دوره 2 روز برنامه ریزی شده و مشارکت اساتید مسئول لاین در کارآموزی ها پر رنگ تر شود.
2- مدیر گروه مسئولین لاین های بالین را دعوت کرده و شرح وظایف آنها را بر طبق شیوه نامه نظارت بر آموزش بالین تشریح کنند. ضروری است مسئول لاین نسبت به زمان، مکان، دانشجویان تحت پوشش،    CTA  یا دانشجوی دکترای مسئول بالین در هر دوره اشراف کامل داشته باشد و این وظیفه را برعهده مدیر گروه یا مسئول دفتر بالین نگذارد. بدیهی است در صورتیکه مسئول لاین به هر دلیل در رسیدن به این امور موفق نگردد، تغییر مسئول لاین ضروری است. 
3- مدیران محترم گروه ها تا هفته آینده گزارش کتبی چالش های موجود در بالین را ارسال نمایند و از این پس بصورت ماهیانه هر یک از گروه ها، گزارش وضعیت کمی و کیفی کارآموزی ها را درجلسلت شورای آموزشی دانشکده مطرح نمایند تا بتوان برای دفع موانع چاره اندیشی کرد.
4- از CTA ها و مترون های بیمارستان دعوت بعمل آید و از همکاری آنها تشکر و قدردانی شود. در این راستا  برای تقویت بنیه علمی  CTA باید از ظرفیت EDO دانشکده استفاده کرد.
5- مسئول لاین در هر ترم وضعیت عملکرد CTA  را به مدیران گروه اعلام نماید تا بتوان اقدامات لازم را مبذول دانست.
6- ارزشیابی بالین که از سوی دفتر نظارت و ارزشیابی ارسال می شود مورد توجه قرار گرفته و پس از بازخورد و بحث و تبادل نظر در گروه و لاین مربوطه، تصمیمیات اتخاذ شده در جهت رفع موانع کتبا گزارش شود.
7- دانشجویان دکترا در خصوص پوشش با کیفیت و منظم کارآموزی ها بر طبق نظر گروه توجیه شود.
8- لاگ بوک دانشجویان در هر دوره تکمیل و توسط مسئول لاین بررسی شود.

 

  • گروه خبری : معاونت آموزشی
  • کد خبر : 248586
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *