• تاریخ انتشار : 1403/02/05 - 10:17
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 139
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری سخنرانی آنلاین پروفسور محمدعلی چراغی، در دانشگاه لاهور پاکستان

پروفسور محمدعلی چراغی سخنران مدعو در دانشگاه لاهور پاکستان دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 بصورت آنلاین به معرفی نظریه خود تحت عنوان “Four-season/Chamber symphony in nursing”پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پرستاری و مامایی، این وبینار که در راستای توسعه ی روابط بین الملل با دانشگاه لاهور پاکستان و به دعوت آن دانشگاه صورت گرفت؛ پروفسور محمدعلی چراغی، استاد گروه آموزشی مدیریت پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی، به عنوان سخنران مدعو در دانشگاه لاهور پاکستان  به معرفی نظریه خود تحت عنوان “Four-season/Chamber symphony in nursing”پرداخت.

 ابتدا دکتر آرپی مانوکیان، معاون بین الملل دانشکده پرستاری و مامایی، ضمن تشکر از رئیس دانشکده پرستاری لاهور پاکستان برای برگزاری این وبینار و ابراز تمایل بر گسترش روابط بین الملل بین دو دانشگاه، بر اهمیت تمرکز بر نظریه های مبتنی بر بافتار شرقی در پرستاری تأکید کرد.

در ادامه دکتر محمدعلی چراغی در تبیین نظریه خود اظهار داشت که "نظریه چهارفصل سمفونی در پرستاری"، یک چارچوب مفهومی مبتنی بر دو ساختار اصلی متاپارادایم های پرستاری و ارکان پرستاری است که مشتمل بر چهار عنصر اصلی " خردمندی (Intellectuality)، معنویت (Spirituality)، اخلاق (Ethics) و زیبایی شناسی (Aesthetics) می باشد. نظریه مذکور بر برازش این چهارعنصر اصلی در متاپارادایم های پرستاری (شخص، محیط، سلامت، پرستاری) و در ارکان چهارگانه پرستاری شامل تعلیم و تربیت، مدیریت یا رهبری، خدمات بالینی و در عرصه و پژوهش متمرکز است تا در نهایت با ایجاد انسجام و یکپارچگی لازم بین ارکان و عناصر در قالب سمفونی پندار، گفتار و کردار معلم، مدیر، پرستار و محقق خردمند، معنوی، اخلاقی و دارای حس زیبایی شناسی محقق شود.

در پایان سخنرانی ضمن استقبال گسترده اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه لاهور، پیشنهاداتی برای گسترش همکاری های بین دانشگاهی در قالب پروژه های تحقیقاتی، تألیف کتاب و تدوین ابزار پژوهش برمحور نظریه مذکور ارائه شد.

  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,معاونت بین الملل
  • کد خبر : 264041
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی