• تاریخ انتشار : 1402/07/23 - 09:33
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 202
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری دومین کارگاه از مجموعه کارگاه های تامز آپ در فناوری و کارآفرینی در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران

دومین کارگاه از مجموعه کارگاه های تامز آپ در فناوری و کارآفرینی با حضور اعضای هیئت علمی و دانشجویان پنج شنبه ۲۰ مهرماه 1402 در سالن شورای یک دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پرستاری و مامایی، در ابتدای جلسه دکتر فاطمه بهرام‌نژاد ضمن قدردانی از حضور شرکت کنندگان، به معرفی یزدان عبدالمحمدی مدرس این جلسه از کارگاه پرداخت و گفت: ایشان با تحصیلات کارشناسی پرستاری و کارشناسی ارشد مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، مشاور شبکه‌ی اجتماعی لینکدین در ایران ، مدیر اجرایی لینکدین شبکه فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، عضو فدراسیون جهانی مخترعین و دارای مدال طلا و نقره مسابقات IFIA در ژنو، سوئیس، مدرس این جلسه کارگاه با عنوان ثبت اختراع و مالکیت فکری است.

در ادامه مفاهیم اولیه‌ی نوآوری و خلاقیت و اختراع مورد بررسی قرار گرفت و برای درک بهتر این مفاهیم تمریناتی به صورت عملی انجام شد که مورد استقبال حضار قرار گرفت. همچنین در مورد مقدمات ثبت اختراع و مالکیت فکری توضیحاتی ارائه شد و پس از آن پایگاه‌های مربوط به حیطه‌ی اختراع معرفی شد و مراحل نگارش و ثبت یک اختراع مورد بررسی قرار گرفت.

در قسمت کار گروهی مثال‌های ثبت شده‌ی اختراع در ایران مورد بررسی قرار گرفت و شرکت‌کنندگان با ادعانامه، توصیف‌نامه و نقشه‌ی فنی آشنا شدند و فرآیند ثبت پتنت، نحوه‌ی داوری آن و نحوه‌ی ایراد شکایت در صورت وجود مشابهت اختراع توضیح داده شد.

درپایان کارگاه نیز به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داده شد.

 

  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 248274
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *