متن مورد نظر خود را جستجو کنید
  • تاریخ انتشار : 1403/10/23 - 13:21
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 27
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بررسی چالش‌ها و برنامه‌ریزی‌های آموزشی در شورای آموزشی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران

جلسه شورای آموزشی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با هدف شناسایی چالش‌ها و ارائه راهکارهای اجرایی که نشان‌دهنده عزم دانشکده در بهبود کیفیت آموزشی و توسعه برنامه‌های تحصیلی بود، سه شنبه 18 دی1403 در سالن شورای یک داشکده برگزار شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پرستاری و مامایی در یکصد و هشتاد و دومین جلسه شورای آموزشی دانشکده، دکتر سریه پورتقی سرپرست معاونت آموزشی دانشکده با قدردانی از تلاش‌های ارزنده دکتر پاشایی‌پور در دوران مسئولیتشان در این معاونت، از خدمات شایسته ایشان تجلیل کرد و ضمن تشکر از قبول مسئولیت واحدهای مختلف این حوزه، به اعضای جدید شورای آموزشی دانشکده خیر مقدم گفت.

بررسی چالش‌های دوره کارورزی و بازنگری دستورالعمل‌ها

اعضای شورا به چالش‌های اخلاقی، تمرکز بیش از حد بر برخی بیمارستان‌ها و کیفیت آموزش بالینی در دوره کارورزی دانشجویان پرستاری اشاره کردند. در این راستا، دستورالعمل بازنگری‌شده کارورزی مورد تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد پس از اعمال اصلاحات و دریافت پیشنهادات، این دستورالعمل نهایی شده و برای مدیران گروه‌های آموزشی ارسال شود.
همچنین، برای بهبود کیفیت این دوره‌ها، تشکیل جلسات منظم و برنامه‌ریزی شده با مترون‌ها، سوپروایزرها و CTA‌ها در دستور کار قرار گرفت.

هماهنگی برنامه‌های آموزشی دانشگاه سبطین با دانشکده

چالش‌های مرتبط با هدایت برنامه‌های آموزشی دانشگاه سبطین و هماهنگی آن با برنامه‌های دانشکده از دیگر موضوعات مطرح‌شده بود. اعضای شورا تأکید کردند که اولویت با برنامه آموزشی دانشکده است و برنامه‌های دانشگاه سبطین باید به گونه‌ای تنظیم شود که تداخلی با برنامه‌های دانشکده ایجاد نکند.
پیشنهاداتی همچون بلوک‌بندی برنامه‌های آموزشی و تعیین سقف واحد جهت حضور اساتید ارائه شد و مقرر گردید این موارد با هماهنگی رابط دانشکده و دانشگاه سبطین بررسی و تصمیم‌گیری شود.

ملاک‌های جذب هیئت علمی و ارزشیابی دانشجویان دکتری

ملاک‌های جذب هیئت علمی از میان دانش‌آموختگان گروه‌های آموزشی دانشکده، در دو طبقه‌بندی موارد تسهیل‌کننده و موانع جذب بررسی شد و روش اعمال این ملاک‌ها در فرآیند جذب مورد تصمیم‌گیری قرار گرفت.
شورا همچنین بر ضرورت ارزشیابی دانشجویان دکتری که به عنوان TA همکاری می‌کنند، تأکید کرد تا معیارهای عملکردی این دانشجویان به دقت بررسی شود.

حضور تمام‌وقتی دانشجویان ارشد و نظارت دقیق بر فعالیت‌های آنان

حضور تمام‌وقتی دانشجویان ارشد در محیط‌های آموزشی و رعایت مقررات تحصیلات تکمیلی، از دیگر محورهای مورد بحث بود. مقرر شد نظارت دقیق‌تری بر برنامه‌ریزی و حضور این دانشجویان اعمال و پایش‌های مستمر انجام شود.
همچنین، مدیران گروه‌های آموزشی موظف شدند بیلان عملکرد دانشجویان تحصیلات تکمیلی را تنظیم و نظارت کامل بر وضعیت آموزشی این دانشجویان از ترم اول تا پایان تحصیل داشته باشند.

تصویب کوریکولوم‌ و راه‌اندازی رشته در دانشگاه سبطین

کوریکولوم 5 ساله پرستاری مراقبت های ویژه، کوریکولوم پرستاری انکولوژی و پرستاری کنترل عفوت برای راه اندازی در دانشگاه سبطین، مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.

در خصوص راه اندازی رشته DNP  در دانشکده توضیحات لازم ارائه شد و بر اساس نیازسنجی صورت گرفته مورد تصویب شورا قرار گرفت.

 

 
 
  • گروه خبری : معاونت آموزشی
  • کد خبر : 288442
سمیه عطایی
تهیه کننده:

سمیه عطایی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات پس زمینه