• تاریخ انتشار : 1401/09/14 - 13:12
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 6
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بررسی و تحلیل نتایج پژوهش دانشکده پرستاری و مامایی در نظام رتبه بندی بین المللی دانشگاهی

جلسه ی بررسی و تحلیل عملکرد پژوهشی دانشکده در نظام رتبه بندی بین المللی دانشگاهی با حضور مسئول واحد رتبه بندی معاونت بین الملل دانشگاه برگزار شد.

گالری تصاویر
به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی، جلسه ای در راستای تحلیل عملکرد پژوهشی دانشکده در نظام رتبه بندی بین المللی دانشگاهی با حضور دکتر مریم درخشان مسئول واحد رتبه بندی معاونت بین الملل دانشگاه، رئیس و معاونین و جمعی از اساتید دانشکده 12 آذر ماه 1401 در سالن شورای یک برگزار شد.
در این جلسه دکتر درخشان ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه نظام رتبه بندی بین المللی دانشگاه ها  بیان کرد که این نظام های رتبه بندی با استفاده از شاخص‌های گوناگون نظیر تعداد تولیدات علمی، تعداد استنادات، نسبت دانشجو به اعضای هیئت علمی، تعداد دانشجویان بین‌المللی، تعداد جوایز بین-المللی، تعداد پژوهشگران پراستناد، تعداد مقالات منتشر شده در مجلات … به صورت سالانه عملکرد دانشگاه‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.
وی اذعان داشت: نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی دانشگاه‌ها از اعتبار کارکردی چشمگیری برخوردار است و ایجاد بستر رقابتی دانشگاه ها در سطح ملی و بین المللی نیاز شناسایی دانشگاه های برتر را برای رشد اقتصادی و نوآوری، کیفیت انتخاب دانشجویان ، توانمندی اعضای هیئت علمی ، افزایش اعتبار بین المللی دانشگاه ها و اجرای پروژه های تحقیقاتی مشترک تأثیرگذار را فراهم می سازد.
دکتر درخشان ضمن اشاره به  معیارها و شاخص های نظام رتبه بندی های شانگهای، کیو اس، یورپ به تحلیل بهره وری پژوهشی ، سرانه سالانه مقالات اعضای هیئت علمی، مقالات مشترک بین المللی ، رتبه بندی موضوعی پرستاری و جایگاه دانشکده و.... در این نظام ها پرداخت.
وی منتشر شدن مقالات در نشریات و کسب جوایز مرتبط با رشته مرتبط با رشته پرستاری با شاخص Q1 را یکی از فعالیت های پژوهشی تاثیرگزار در ارتقا جایگاه دانشکده ها برشمرد.
در این جلسه اعضا سوالات و ابهامات خود را مطرح و درباره آنها بحث و تبادل نظر شد، همچنین پیشنهادات و نظرات و راه کارهای خود را درباره ارتقا جایگاه دانشکده در نظام های رتبه بندی را بیان کردند.

  • گروه خبری : معاونت بین الملل
  • کد خبر : 249668
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *