• تاریخ انتشار : 1402/11/18 - 15:42
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 279
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

با حضور معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه برگزار شد

بحث و بررسی پیرامون عملکرد پژوهشی و فناوری دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران

در نشست هم اندیشی مسئولان و مدیران پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشکده پرستاری و مامایی، بر تقویت و ارتقا شاخص های پژوهشی ونزدیک تر شدن به شاخص های ملی وفرا ملی تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پرستاری و مامایی، در ابتدای این نشست که با حضور دکتر علی اکبری ساری معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه و مسئولان و مدیران پژوهشی دانشگاه و دانشکده 18 بهمن 1402 در سالن شورای یک برگزار شد، دکتر کبیری از اعضای حوزه پژوهش دانشگاه، گزارشی از شاخص‌های عملکردی پژوهش و فناوری دانشکده با رویکرد تحلیلی  و مبتنی بر آمارها و ارقام ارائه داد و شاخص‌های پژوهشی دانشکده در ۶ سال اخیر در بانک اطلاعاتی اسکوپوس ، نتایج آماری و مقایسه ای کشوری و دانشگاهی، موضوع مقالات  منتشر شده درسال های اخیر، H-index مقالات، مشارکت دانشکده  واعضای هیئت علمی در پژوهش‌های دانشگاه  و درصد استناد  به مقالات دانشکده را تشریح کرد.

وی  در ادامه روند نزولی انتشارات مقالات دانشکده را محسوس برشمرد و بر آسیب شناسی آن و ارائه راهکار و حل مسئله این وضعیت تاکید کرد تا بتوان وضعیت موجود را به سمت مطلوب شدن سوق داد. با اینکه میزان همکاری‌های بین رشته‌ای و بین‌المللی دانشکده پایین تر  از شاخص های کشوری و دانشگاهی است اما میزان رشد ارتباط با صنعت دانشکده با 1.4 درصد بالاتر از شاخص کشوری و دانشگاهی با  میزان 0.8 درصد و 1.2 درصد به دست آمده که از نقاط قوت دانشکده محسوب می شود.

وی با اشاره به قرار گرفتن ۹۱ مقاله ( 7.8 درصد) در بین ۱۰ درصد مقالات پر استناد برتر جهان  بیان کرد: بر روی الگوی انتشار مقالات باید اهتمام بیشتری داشت و نباید قسمت اعظم آن محدود به انتشار در مجلات داخلی باشد. نزدیک به ۱۰ هزار خبر در مدیا آنلاین  از خبرهای تولید شده از دانشگاه در عرصه بین المللی منتشر شده است که برای حرکت صعودی برای رسانه ای شدن دستاوردهای علمی وفناوری، باید مشارکت های  فرادانشگاهی و بین‌المللی را گسترش داد  تا بتوان در آن سوی مرزها نیز حضور پر رنگ و تاثیرگذار داشته باشیم.

 

در ادامه دکتر اکبری ساری با نگاهی به عقبه دانشکده در حوزه پژوهش و فناوری بیان کرد: در طول زمان دانشکده در این حیطه روند رو به رشدی داشته است و با وجود مشکلات گام های موثری را در پژوهش برداشته که امیدواریم با هم‌اندیشی و مشورت‌های کاربردی و ارائه راهکار در راستای تسهیل و تسریع رفع موانع و مسائل این حوزه، اقدامات لازم و دو جانبه از سوی دانشکده و دانشگاه صورت گیرد تا رشد کاهشی  که در برخی از شاخص های پژوهشی ایجاد شده است را با آسیب شناسی برطرف کنیم و با تدوین شیوه نامه ها و تفاهم نامه ها حل این مشکلات را سهل تر کنیم.

دکتر ساری با تاکید بر همکاری‌های فرادانشگاهی و بین المللی در حوزه تحقیقات و پژوهش گفت : برای نزدیک شدن به شاخص‌های دانشگاهی و جهانی لازم است که سطح تعاملات پژوهشی خود با سایر دانشکده ها و دانشگاه های ملی و فرا مرزی را بیش از پیش ارتقا دهیم و از امکانات و موقعیت ها و گرنت های بین رشته ای و بین سازمانی برای این امر بهینه استفاده کنیم.

دکتر شهرزاد غیاثوندیان رئیس دانشکده ضمن ابراز خرسندی از حضور مسئولان پژوهش دانشگاه در این نشست بیان کرد: از سال های اخیر محدودیت‌ها، مشکلات و موانعی در مسیر پژوهش در دانشکده جاری است که توانسته بر روند کاهشی برخی از شاخص های این حوزه تاثیرگذار باشدکه امیدواریم با حمایت های مسئولان دانشگاه و ایجاد قوانین و شرایط مطلوب این مسائل مرتفع شود تا بیش از پیش اثربخشی دستاوردهای این حوزه را در جامعه و دانشگاه نظاره گر باشیم.

 در این نشست مدیران پژوهش و فناوری دانشکده به بیان چالش ها و ارائه پیشنهادات خود در راستای تسریع در امور پژوهشی پرداختند.

Top of Form

  • گروه خبری : حوزه ریاست ,ویژه دانشگاه,معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 258902
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی