• تاریخ انتشار : 1402/11/04 - 10:41
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 65
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

اولین جلسه چالش های سالمندی و توانبخشی بیماری های مزمن در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

اولین جلسه ی چالش های سالمندی و توانبخشی بیماریهای مزمن با حضور دکتر پاشایی پور معاون آموزشی، دکتر گرانمایه معاون پژوهشی، دکتر راستی معاون و دکتر ظریفرفتار مشاور مرکز رشد فناوی سلامت دانشکده پرستاری و مامایی، مهندس ربیعی مدیر عامل شتابدهنده ی سکو، دکتر نیک پیما و دکتر صیادی مدیران گروههای آموزشی سلامت جامعه و داخلی جراحی و اعضای هیات علمی منتخب دانشکده برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پرستاری و مامایی، در ابتدای  این جلسه که 4 بهمن ماه 1402 در سالن شورای یک برگزار شد، دکتر راستی ضمن تبریک ولادت  حضرت علی (ع) بیان کرد:هدف از این جلسه که با حضور متخصصین حوزه ی کارآفرینی در سلامت برگزار می شود، همفکری با اساتید متخصص در حوزه ی سالمندی در مورد چالش های این حوزه است که امیدواریم با همفکری و هم افزایی بتوانیم گام های موثری درفرهنگ سازی توسعه ی فناوری با رویکرد ارتقای شاخص های سلامت و خدمت به میهن اسلامی مان برداریم.

 دکتر راستی با اشاره به چالش های فناوری، کارآفرینی وهدایت پایان نامه ها به سوی حل مشکلات واقعی نظام سلامت گفت: به دلیل اهمیت موضوع سالمندی و روند روبه رشد جمعیت سالمندان در ایران، این جلسات برای اولین بار بصورت بین رشته ای با همکاری دانشکده های مرتب با موضوع و صاحبنظران فنی برگزار می شود.

دکتر راستی گفت: با رایزنی های انجام شده حمایت های مادی از ایده های خوب در این رویداد توسط مدیریت توسعه ی فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه انجام خواهد گرفت و تیم های منتخب جهت تکمیل مدل کسب و کار راهنمایی خواهند شد و علاوه بر امکان استقرار در مراکز رشد دانشگاه ، امکان بهره مندی از گرنت فناوری دانشگاه تا سقف 2 میلیارد ریال بدون محدودیت در تعداد و آموزش تهیه ی طرح کسب و کار (Business Model)را خواهند داشت. وی ابراز امیدواری کرد که با بهره مندی از پتانسیل های فراوان دانشجویان نخبه، خلاق و علاقمند در کنار تجربه و دانش تخصصی اساتید زمینه های ایده پردازی و تیم سازی  بهتری با کمک متخصصین فنی در این رویداد فراهم شود و شاهد شکل گیری استارپهای با رویکرد حل مساله در محورهای رویداد باشیم.

سپس دکتر راستی گفت: فرایند بررسی چالش های سالمندی با توجه دیدگاه  تخصصی اساتید صاحبنظر دانشکده و پژوهش های مرور نظام مند با بررسی دکتر فاطمه ی بهرام نژاد انجام شده است و نهایتا  این چالش ها توسط دکتر نسرین نیک پیما مدیر گروه سلامت جامعه طبقه بندی شده است که شامل چالش های سالمندان در حیطه های سلامت جسمی، سلامت روانی، سلامت اجتماعی، سلامت معنوی،نیازهای مراقبتی/حمایتی، و چالش های مربوط به فناوری می باشد. همچنین چالش های مراقبین سالمندان نیز تهیه شده است.  

مهندس ربیعی؛ با تایید برنامه ی رویداد گفت: از دیدگاه سرمایه گذاران در حوزه ی سلامت آنچه ضامن موفقیت تیم های استارتاپی است برخورداری از روحیه ی کارتیمی، تلاش و پشتکار است و با توجه به ضروریات حرکت دانشگاه به سمت نسل پنجم و دانشگاههای کارآفرین برگزاری این رویدادها می تواند گام مهمی در فرهنگ سازی کار تیمی و راه اندازی پلتفرمهای حوزه ی سلامت و تعریف دوره های کارآموزی در صنعت در حوزه ی سلامت برای دانشجویان باشد. وی افزود یکی از راهکارهای توسعه ی کارآفرین بکارگیری تجربیات و همفکری و همکاری با متخصصین این حوزه است که از مسرهای تعریف شده قابل دستیابی است.

در ادامه اساتید نقطه نظرات خود در مورد چالشهای سالمندان را ارائه دادند. همچنین مقرر شد که امتیاز بندی و اولویت بندی چالش ها به منظور طرح در جلسات ایده پردازی با حضور اساتید و دانشجویان دانشکده انجام شود.

  • گروه خبری : معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 257923
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی