• تاریخ انتشار : 1402/10/30 - 10:01
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 94
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

آغاز به کار کمیته ی اجرایی رویداد ملی کارآفرینی، فناوری در سالمندی و توانبخشی بیماریهای مزمن در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران

اولین جلسه ی تیم اجرایی رویداد ملی کارآفرینی، فناوری در سالمندی و توانبخشی بیماری های مزمن با حضور دکتر آرزو راستی و دکتر مژگان ظریفرفتار معاون و مشاور مرکز رشد فناوی سلامت دانشکده پرستاری و مامایی و جمعی از دانشجویان دانشکده های پرستاری و مامایی، پیراپزشکی و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران در سالن شورای یک برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پرستاری و مامایی در ابتدای جلسه دکتر آرزو راستی معاون مرکز رشد فناوی سلامت دانشکده، ضمن اشاره به ضرورت نقش پیشگامی دانشگاه در پژوهش و فناوری بیان کرد:  با عنایت به اسناد بالادستی، ارزش ها و مسئولیت اجتماعی و در راستای نیازهای جامعه و بویژه نظام سلامت و رویکرد دانشگاه مبنی برحمایت از ایده ها و طرح ها فناورانه با تاکید بر ارتقای شاخص های سلامت، این مرکز، اولین رویداد ملی کارآفرینی، فناوری سالمندی و توانبخشی بیماری های مزمن را برگزار می کند.

 وی افزود: این رویداد برای اولین بار بصورت بین رشته ای و با همکاری دانشکده پرستاری و مامایی، پزشکی، پیراپزشکی، علوم تغذیه و رژیم شناسی، توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران و با همکاری و حمایت مالی مدیریت توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه برگزار می شود که هدف از این رویداد ایده پردازی در زمینه ی سالمندی و توانبخشی بیماریهای مزمن بر اساس چالش های این حوزه ها و سوق دادن ایده ها به سمت تشکیل تیم های استارتاپی با رویکرد تبدیل ایده به محصول می باشد.

دکتر راستی با اشاره به مشکلات دسترسی به متخصصین فنی و تیم سازی شکل گیری ایده ها، بیان کرد: در زمینه ی فنی با پژوهشکده فضای مجازی و مرکز نوآوری دانشکده علوم ریاضی دانشگاه شهید بهشتی و مرکز نوآوری دانشکده علوم ریاضی دانشگاه شهید بهشتی و مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان و مدیریت ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیر کبیر رایزنی شده است و از حمایت های ایشان در تمام مراحل رویداد بهره مند خواهیم شد.

وی در ادامه گفت: جهت حمایت مادی برای ادامه ی روند ایده تا محصول مرکز نوآوری های دیجیتال بانک ملت ، شتابدهنده های پل وینو و سکّو اعلام آمادگی کرده اند و امکان بهره مندی از خدمات منتورینگ صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، بنیاد توسعه ی علم و فناوری خوارزمی وجود دارد.

دکتر راستی ابراز امیدواری کرد که با بهره مندی از پتانسیل های فراوان دانشجویان نخبه، خلاق و علاقمند  در کنار تجربه و دانش تخصصی اساتید زمینه های ایده پردازی و تیم سازی  بهتری با کمک متخصصین فنی  در این رویداد فراهم شود و شاهد شکل گیری استارتاپ های با رویکرد حل مساله در محورهای رویداد باشیم.

در این نشست دکتر ظریفرفتار با تاکید بر توجه به چالش های نظام سلامت و پاسخگویی به نیاز گیرندگان خدمات به عنوان مشتری نیازمند آموزش های لازم هستیم و در این راستا از اوایل بهمن کارگاه هایی در رابطه با بررسی چالش های موجود در رابطه با محورهای مرتبط با رویداد (سالمندی، توانبخشی و بیماریهای مزمن) همراه با روش های ایده پردازی جهت آشنایی بیشتر علاقمندان جهت حضور در رویداد در دانشکده ها برگزار خواهد.

سپس جزئیات برنامه برای حاضرین شرح داده شد و دانشجویان ضمن معرفی خود پیشنهاداتی جهت برگزاری بهتر رویداد ارائه دادند  و مقرر شد که کار تیم اجرایی با تشکیل گروه در شبکه ی مجازی و تکمیل فرم توانمندی ها جهت تقیسم کارها انجام شود .

توضیح اینکه مهلت ارسال ایده ها: تا پایان 29 اسفند 1402 خواهد بود و بزودی اطلاع رسانی کامل درمورد برنامه ی آموزشی پیش از رویداد و فرایند کامل برگزاری رویداد به اعضای هیات علمی ودانشجویان دانشگاه اعلام خواهد شد.

 

  • گروه خبری : معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 257054
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی