سه شنبه 26 تیر 1403
لوگو

دانشکده پرستاری و مامایی

دانشگاه علوم پزشکی تهران

  • تاریخ انتشار : 1403/04/20 - 11:57
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 101
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

جلسه هیئت رئیسه دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور رئیس مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه برگزار شد

جلسه هیئت رئیسه دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور دکتر اصغر نژاد رئیس مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه 19 تیر ماه 1403 در دفتر ریاست دانشکده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پرستاری و مامایی، در ابتدای جلسه دکتر شهرزاد غیاثوندیان به لزوم فراهم سازی چتر حمایتی همه جانبه دانشجویان در فاز اول و بعد کارکنان در حیطه های مختلف آموزشی، ، رفاهی، اجتماعی، خانوادگی، درمانی، بهداشتی و...، با اشاره و  بر ارتقای سطح سلامت روان در محیط‌های دانشجویی و پیشگیری از شیوع آسیب‌های روانی و اجتماعی بین دانشجویان تاکید کرد. ارتباط منظم و مستمر دانشجویان با  مشاور تخصصی می تواند بر افزایش سلامت روان، انگیزه و روحیه مشارکت دانشجویان در ارتقا مهارت‌های اجتماعی و تاب آوری آنان موثر باشد. باید از ظرفیت های دانشکده و دانشگاه در این امر استفاده بهینه کرد. با شروع  فعالیت کلینیک دانشکده و تخصیص دادن فضایی برای  مشاوره تخصصی، می توان برای سلامت روان و غربالگری دانشجویان گام های عملی بیشتری برداشت.

در ادامه دکتر اصغرنژاد با اشاره به ضرورت  نیاز به مشاوره و حمایت های روانی افراد جامعه، بیان کرد: 35-50 درصد افراد جامعه به مشاوره و آموزش در سطوح تحصیلی، خانوادگی ، شغلی، تربیتی و....  نیاز دارند تا بتوانند براحتی حل مسئله و مدیریت بحران کنند.در این راستا نیز  باید آسیب هایی که دانشجویان در دوران دانشجویی با آن مواجهه هستند را جدی بگیریم و با یک آسیب شناسی و نیاز سنجی دقیق و کارآمد بتوان از حوادث ناگوار پیشگیری کرد، باید حتی از کمترین امکانات و منابع موجود استفاده بهینه کرد و با همفکری و هم افزایی بتوان در رفع، پیشگیری و بهبود سلامت روان دانشجویان بطور مطلوب عمل کرد.

دکتر اصغر نژاد بر همکاری و تعامل لازم و بکارگیری افراد متخصص در زمینه روانشناسی اعلام آمادگی کرد که با برنامه ریزی منجسم بتوان هم از ظرفیت های دانشکده و هم از افراد متخصص و حرفه ای برای غربالگری سلامت روان دانشجویان استفاده کرد.   

در این جلسه در خصوص تعطیلات تابستانی دانشکده، زمان شروع و پایان آن، چگونگی حضور کارکنان در برخی از واحدها تصمیم گیری و مقرر شد هرگونه امور فارغ التحصیلی، پایان نامه، مکاتبات، درخواست ها و... تا قبل از آغاز تعطیلات انجام گیرد و در صورت دورکاری و حضور برخی از کارکنان در طی تعطیلات تابستانی می‌بایست لیستی از فعالیت‌های انجام شده  را  به واحد مربوطه ارائه دهند.

در این جلسه در مورد پیگیری‌های لازم در خصوص چالش‌ها، مشکلات و اقدامات لازم  برای رشته پرستاری در دانشگاه سبطین بحث و بررسی شد، همچنین بر اساس درخواست دانشگاه سبطین برای درج چارت سازمانی و فضای مورد نظر برای دپارتمان های رشته پرستاری تصمیم گیری و مقرر شد دانشگاه سبطین مجوز ۱۰ گروه مصوب را با ۵ گرایش کودکان، بهداشت، روان، داخلی جراحی و مامایی ثبت و ۵ گرایش آن بر اساس نیازهای  آتی منطقه‌ای عراق مانند گرایش های عفونی، اونکولوژی و... مصوب و بی نام پیش بینی شود.

همچنین درخواست افزایش هزینه‌های تکمیل فرم‌های لاتین معاونت بین الملل دانشکده که از سال ۹۵ هیچگونه افزایش هزینه‌ای نداشته است با محاسبه ۳۰ درصد افزایش هزینه از دیگر موارد مصوب در این جلسه بود.

در این جلسه بر اجرای دوره‌های کوتاه مدت تابستانه  fundamental معاونت بین الملل در تابستان امسال اشاره شد که این دوره ها می تواند باعث جذب بیشتر دانشجو خارجی شود.

برای افزایش کیفیت سطح ارزیابی دانشجویان، طرح الکترونیکی شدن فرم ارزیابی دانشجویان عرصه ۱ در بالین و تکمیل آن توسط سرپرستاران بخش و همچنین تکمیل فرم نظرسنجی الکترونیکی توسط دانشجویان عرصه 2  که با هدف ارزیابی کم و کاست های موجود در بالین و رفع مشکلات آنان از دیگر موارد مطروحه در این جلسه بود.

از دیگر مصوبات در این جلسه هماهنگی‌ و برنامه ریزی لازم برای انجام آزمون عملی فاینال برای دانشجویان پرستاری طبق کریکولوم ۱۴۰۱ رشته پرستاری بود که مقرر شد برای تسهیل در امورفارغ التحصیلی دانشجویان و پیشگیری از افزایش سنوات تحصیلی ، آزمون عملی در پایان عرصه 1 انجام گیرد تا در صورت لزوم دانشجویان بتوانند نهایتا در صورت مردود شدن بدون استفاده از سنوات، در عرصه ۲  این آزمون را  مجدد داده و دوره را به پایان برساند که لازم است در این راستا پیش نویس اولیه آزمون تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۳ توسط معاون آموزشی و بالینی طراحی و نهایی شود.

  • گروه خبری : حوزه ریاست ,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 271032
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی