بررسی راهکارهای ارتقا آموزشی، تقویت همکاریهای بینبخشی و پیشبرد اهداف در جلسه شورای آموزشی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران
یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورای آموزشی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران 24 تیر 1404 در سالن شورای یک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پرستاری و مامایی، در ابتدای نشست، دکتر سریه پورتقی معاون آموزشی دانشکده ضمن قدردانی از تلاشهای ارزشمند اساتید دانشکده در طول نیمسال گذشته به اعضای هیأت علمی جدید که از طریق فراخوان جذب در گروههای آموزشی دانشکده پذیرفته شدهاند، خیرمقدم گفت.
همچنین خانم دکتر پورتقی از اعضای جوان هیأت علمی خواست در برنامههای دفتر مشاوره تحصیلی و منتورینگ دانشکده مشارکت فعال داشته باشند. وی بار دیگر بر اهمیت حضور فعال اساتید در دانشکده تأکید کرده و در ادامه، با یادآوری نامه پیشین دفتر معاونت آموزشی، خواستار ثبت مرخصی در صورت عدم حضور در محل کار شدند.
دکتر هومن شهسواری رئیس دانشکده نیز با خیرمقدم به اعضای تازه وارد، ابراز امیدواری کردند که حضور این اساتید موجب تقویت هرم هیأت علمی شود. ایشان بر اهمیت حفظ ارتباطات انسانی سالم، مراقبت متقابل، تقویت جو مثبت سازمانی، حمایت از دانشجویان و ایفای نقش الگو (Role Model) توسط اساتید در فرآیندهای آموزشی تأکید کرد.
دکتر شهسواری به اهمیت و جایگاه گروههای آموزشی در ساختار علمی دانشکده و ضرورت تعامل مؤثر و سازنده میان اعضای هیأت علمی و گروهها جهت تحقق اهداف فردی و سازمانی اشاره کرد.
رئیس دانشکده در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اهمیت حفظ کیفیت آموزشی، به موضوع عدالت در توزیع مسئولیتهای تدریس میان اساتید و ضرورت توجه به آن در برنامهریزی آموزشی دانشگاه سبطین اشاره کرد.
سپس دکتر راضیه معصومی با اشاره به برگزاری موفق کارگاه اخیر در حوزه هوش مصنوعی و استقبال خوب از آن، از تشکیل کمیته هوش مصنوعی در دانشکده خبر دادند و تأکید کرد افراد علاقهمند در گروههای آموزشی شناسایی و برای مشارکت در این حوزه معرفی شوند.
در بخش دیگری از جلسه، به نحوه ارائه دروس دانشگاه سبطین پرداخته شد. خانم دکتر فرنام، معاون پژوهشی، گزارشی از فرایند برنامهریزی و تقسیم کار در گروهها ارائه کرد.
در ادامه جلسه، سرکار خانم دکتر سحر خوشکشت، مسئول دفتر ارتقا برنامه بالینی دانشکده، گزارشی جامع از برنامهریزی حوزه بالینی پرستاری ارائه کرد. ایشان بر اهمیت نقش مسئولان لاینهای کارورزی، کارآموزی و ارزشیابی اعضای هیأت علمی در حوزه بالینی تأکید کرد.
وی همچنین به تغییرات بهوجودآمده در شیوه ارائه واحدهای بالینی اشاره کرد که در پی تغییر کوریکولوم و آرایش دروس ایجاد شده است. با توجه به آنکه این اصلاحات در راستای بهبود مدیریت آموزشی بالینی انجام شدهاند، به تصویب شورای آموزشی رسیدند.
مدیران گروههای آموزشی نیز به چالشهای موجود در فرایند تقسیم و برنامهریزی دروس دانشگاه سبطین پرداختند. در این راستا مقرر شد بهمنظور تحقق عدالت در توزیع واحدهای درسی و بهرهبرداری بهینه از تخصصهای اعضای هیأت علمی، اساتید نظر خود را درخصوص تمایل یا عدم تمایل به مشارکت در تدریس دروس معادل (که هماکنون در تهران بهعهده دارند) اعلام کنند.
همچنین مقرر گردید مسئولیت تأیید صلاحیت فرد جایگزین استاد، بر عهده استاد مسئول درس در دانشکده پرستاری و مامایی تهران باشد. پس از تکمیل برنامه توسط گروههای آموزشی، معاونت آموزشی آن را مورد بررسی قرار داده و در صورت نیاز، اصلاحات لازم را اعمال خواهد کرد.
در ادامه جلسه، موضوع بازنگری فرم ارزیابی پایاننامه دانشجویان کارشناسی ارشد مطرح شد و با استناد به مصوبه شورای آموزشی دانشگاه، تغییرات لازم در شیوه نمرهدهی بررسی و به تصویب رسید.
در پایان ضمن اشاره دکتر ذاکریمقدم نیز به مصوبات جدید انتشارات دانشگاه واطلاع رسانی موارد مطروحه به اساتید ، دیگر موارد ارجاعی دانشجویان مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
ارسال نظر