سه شنبه 26 تیر 1403
لوگو

دانشکده پرستاری و مامایی

دانشگاه علوم پزشکی تهران

  • تاریخ انتشار : 1402/11/11 - 09:47
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 171
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

دفتر توسعه آموزش دانشکده پرستاری و مامایی

کارگاه روش های تدریس فعال: یادگیری مبتنی بر تیم "TBL" برگزار شد

در راستای توسعه و بهره برداری عملی از رویکردهای آموزشی نوین توسط اساتید،"کارگاه روش های تدریس فعال: یادگیری مبتنی بر تیم (TBL) توسط دفتر توسعه آموزش دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران با مشارکت اعضای هیئت علمی از گروه های آموزشی مختلف دانشکده 9 بهمن 1402 در سالن شورای یک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پرستاری و مامایی، در ابتدای این کارگاه دکتر معصومه ایمانی پور، مدیر توسعه آموزش دانشکده، مبانی تدریس به روش TBL و نکات عملی کاربردی در این حیطه را بیان کرد، سپس کارگاه عملا به روش یادگیری مبتنی بر تیم اجرا شد که بخشی از محتوای آموزشی قبل از کارگاه در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفته بود. اساتید ابتدا در آزمون آمادگی فردی که اولین گام روش تدریس TBL است شرکت کردند و سپس در قالب گروه های کوچک به انجام فعالیت مربوط به گام دوم روش تدریس یادگیری مبتنی بر تیم که مرحله tRAT نام دارد، پرداختند.

مرحله آخر روش تدریس TBL در قالب تمرین های کاربردی (Application Exercise) توسط گروه های متشکل از اساتید شرکت کننده انجام و نتایج فعالیت های گروهی به بحث گذاشته شد.

توضیح اینکه این کارگاه دارای 2 امتیاز توانمندسازی آموزشی برای اعضای هیات علمی بود و در آن یکبار مراحل TBL به طور کامل اجرا و تمرین شد. 

.   

  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,دفتر توسعه آموزش
  • کد خبر : 258134
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی