• تاریخ انتشار : 1401/04/25 - 12:57
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 6
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

دکتر غیاثوندیان: با دیدباز و نگاهی به‌ آینده رشته پرستاری را انتخاب کنید

مدیر گروه آموزش پرستای داخلی جراحی با اشاره به این که افق رشته پرستاری روبه‌ تعالی است، به متقاضیان انتخاب رشته توصیه کرد: رشته پرستاری در آینده بیش از امروز در عرصه‌های مختلف سلامت و پاسخگویی اجتماعی جایگاه خودش را پیدا خواهد کرد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در حاشیه نشست رئیس دانشگاه با مدیران گروه‌های آموزشی که به‌منظور بررسی و تبادل نظر در زمینه مهم‌ترین برنامه‌های آموزشی 15 تیر 1401 در تالار دارالفنون برگزار شد، دکتر شهرزاد غیاثوندیان ، مدیر گروه پرستاری داخلی، جراحی دانشگاه، با بیان اینکه این گروه یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین گروه‌های مصوب در دانشگاه علوم پزشکی تهران است گفت: طبعا با تعداد استادانی که در اختیار داریم، هرم هیئت‌علمی ما قوی است به جهت اینکه داشتن چندین استاد تمام، دانشیار و استادیار از گروه‌هایی هستیم که بار زیادی از مقطع کارشناسی پرستاری توسط گروه ما هماهنگ می‌شود.

مدیرگروه آموزش پرستاری داخلی جراحی گفت: با توجه به اینکه حدود پنجاه و هفت واحد برنامه‌های آموزشی در قسمت تئوری و کارآموزی به عهده گروه داخلی و جراحی است، دو رشته کارشناسی ارشد مصوب نیز در گروه داریم، یکی رشته کارشناسی ارشد آموزش داخلی، جراحی و دیگری کارشناسی ارشد رشته اورژانس که به‌صورت مشترک با یکی دیگر از گروه‌ها مدیریت این مقطع را به عهده داریم.
وی افزود: همچنین تعدادی دانشجوی دکترا داریم که البته دکترای پرستاری مختص گروه نیست ولی ما به‌صورت همکاری فی‌مابین گروه‌های آموزشی و اساتید، در تدریس‌ها و هدایت پایان‌نامه‌ها و پروژه‌های دانشجویان این مقطع کمک می‌کنیم.
دکترغیاثوندیان تصریح کرد: باتوجه‌به سطح گروه ما و انتظاری که در مأموریت سازمانی ما در دانشگاه است باید هم به فکر دانشگاه خودمان باشیم و هم رسالت کشورمان را انجام دهیم؛ طبعاً نسبت به تربیت دانشجویان مقطع کارشناسی به‌صورت ویژه حساسیت‌های خاص خودمان را داریم چه در بحث آموزش تئوری در کلاس‌های درس و چه در بحث آموزش بالینی که از شیوه‌های مختلف چه آموزش بالینی و چه روش‌های ارزشیابی آموزش بالینی برخوردار هستیم و استفاده می‌کنیم.
مدیرگروه آموزش پرستاری داخلی، جراحی ادامه داد: در این مسیر شیوه‌های نوین ارزشیابی را به کار می‌گیریم، تمام این اقدامات برای این است که بتوانیم به آن رسالت دانشگاهی و کشوری‌مان که تربیت دانش‌آموختگانی باکیفیت و کفایت و شایستگی کافیست برسیم و آنها بتوانند در هرکجا از این مملکت عزیزمان  که مشغول به کار می‌شوند نقش‌آفرینی کنند.
وی در خصوص برنامه‌ها و افق آینده گروه گفت:  ما بیشتر به سمتی حرکت خواهیم کرد که کارهای بین‌رشته‌ای را تقویت کنیم، پروژه‌های دانشجویی دوره دکتری و ارشد که یک موضوع و مشکلی از نظام سلامت را مورد خطاب قرار دهد تا پایان پروسه با هدایت مناسب و نظارت بهینه برای راهکار حل آن جدی هستیم و امیدواریم بتوانیم همان نگاه مسئله‌محور را داشته باشیم.
دکتر غیاثوندیان به دانشجویانی که قصد انتخاب رشته پرستاری را دارند، توصیه کرد: با آگاهی و چشم‌باز همه جوانب این رشته را تا انتها که چه افقی تا مقطع لیسانس در انتظار آنها است و عرصه بازار کار این رشته چگونه است را بسنجند.
مدیرگروه آموزش پرستاری داخلی جراحی خاطرنشان کرد: با وجود تعاملات داخلی و خارجی افق رشته پرستاری روشن و روبه‌رشد و رو به تعالی است و دوستانی که می‌خواهند این رشته را انتخاب کنند، توصیة من را به‌عنوان منبعی ببینند که در آینده بیش از امروز در عرصه‌های مختلف سلامت و حل مسائل مختلف و پاسخگویی اجتماعی جایگاه خودش را پیدا خواهد کرد.

  • گروه خبری : پرستاری داخلی جراحی و علوم پایه
  • کد خبر : 250380
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *