• تاریخ انتشار : 1402/03/10 - 12:50
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 54
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

نشست هم اندیشی مسئولان دانشکده پرستاری و مامایی و مدیران پرستاری بیمارستان های دانشگاه پیرامون ارتقای آموزش بالین دانشجویان

جلسه هم اندیشی شورای تلفیق آموزش و بالین با حضور مدیران پرستاری بیمارستان های دانشگاه و مسئولان آموزشی دانشکده بمنظور بحث و تبادل نظر درباره چالش ها و مشکلات پیشرو در آموزش بالین و ارائه راهکارها برای ارتقا کیفیت آموزش بالینی دانشجویان، دوشنبه 8 خرداد ۱۴۰۲ در سالن شورای یک دانشکده برگزارشد.

گالری تصاویر
به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی، دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی رئیس دانشکده، بر اهمیت ارتقای وضعیت آموزش بالینی دانشجویان و حفظ کیفیت آموزش تاکید کرد و گفت:  دانشکده تا کنون توانسته 15 هزار دانش آموخته متخصص و حرفه ای را تربیت کند که بعد از فارغ التحصیلی با مهارت های حرفه ای  خود برای ارائه خدمات با کیفیت در داخل و خارج از کشور مفید واقع شوند، اما در حال حاضر کیفیت آموزش بالینی دانشجویان رضایت بخش نیست که برای این مشکل باید راه حلی اندیشید و به گونه ای برنامه ریزی و آمادگی ایجاد کنیم تا دانشجویان بتوانند  شایستگی های لازم حرفه ای را کسب کنند تا در ارائه خدمات مراقبتی در شرایط مختلف به خوبی ایفای نقش کنند.
وی تاکید کرد: باید چالش های پیش روی دانشجویان در بالین مرتفع شود و نگاه به دانشجو مانند یک همکار باشد تا احساس رضایت و احترام حاصل شود هم چنین با ارتقا کیفیت آموزشی بالینی و تعاملات بهتر، انگیزه دانشجویان برای جذب در بیمارستان های تابعه دانشگاه فراهم شود، وی در ادامه اضافه کرد انتخاب همکاران آموزش بالینی باید توسط مترون ها و  سوپروایزرهای های بیمارستان ها انجام شود تا همکاری‌های لازم برای ارائه آموزش بهینه آنان فراهم شود.
دکتر شهزاد پاشایی پور معاون آموزشی دانشکده بیان کرد: نشست های مستمر و برنامه ریزی دانشکده با مسئولان آموزش بالینی می تواند فرصتی  را برای بیان چالش ها و مشکلات بالین و ارائه راهکارها به منظور رفع موانع ها و جریان‌سازی بهتر آموزش بالینی فراهم کند.
معاون آموزشی دانشکده ضمن تاکید بر همکاری دو جانبه بین دانشکده و بیمارستان اذعان داشت: با تشکیل یک تیم آموزشی مشترک بین مدیران بالین و مسئولان آموزشی دانشکده،  می توان با هم افزایی و تعاملات نزدیک تر مشکلات پیش رو را مرتفع و در مسیر ارتقا کیفیت آموزش بالینی پیشرفت کرد تا دانشجویان با توانمندی های شایسته  بتوانند در بالین بطور مستقل، مراقبت مستقیم یک بیمار را بر عهده بگیرند تا دانشکده نیز به رسالت خود که تربیت دانش آموختگانی با شایستگی تخصصی و حرفه‌ای مطلوب است . دست یابد.
همچنین فاطمه محمدی نژاد مسئول ارتقای آموزش بالینی دانشکده نیز به بیان چالش ها و انتظارات دو طرفه در ارتقای آموزش بالینی  پرداخت. وی همچنین به کمرنگ شدن فعالیت موثر دانشجویان در بالین و کاهش مسئولیت پذیری و تعلق خاطرداشتن دانشجویان نیز اشاره کرد که برای رفع آن و ایجاد انگیزه بیشتر در دانشجویان باید اهتمام ورزید.
در ادامه سوپروایزهای های بیمارستان های تابعه دانشگاه نیز چالش ها و مشکلات بین دانشکده و بیمارستان ها در آموزش بالینی دانشجویان را مطرح کردند و همچنین درباره امکانات و تسهیلات رفاهی دانشجویان در بالین و نحوه مرتفع نمودن آن بحث و تبادل نظر شد.آنان همچنین خواستار حضور فعال تر اعضای هیئت علمی در بالین شدند تا با ایجاد هم افزایی و همکاری‌های دو جانبه بین دانشکده و بیمارستان، بتوان در مسیر اعتلای خدمات بهینه به بیماران و ارتقای توانمندی دانشجویان به خوبی قدم برداشت.
در این جلسه به موضوعات توانمندسازی همکاران بالین، مهارت ارتباطی و تعاملات مطلوب بین پرستاران، همکاری های دانشکده و بیمارستان ها در ارائه طرح های پژوهشی مشترک، تغییرات لازم در انتخاب همکاران آموزش بالینی، نحوه ارزشیابی دانشجویان در بالین پرداخته شد.
https://pr.tums.ac.ir/ZyV3o

  • گروه خبری : حوزه ریاست ,معاونت آموزشی
  • کد خبر : 246361
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *