اعضاء هیات رییسه دانشکده پرستاری و مامایی

رییس دانشکده 
دکتر شهرزاد غیاثوندیان

 

 
معاون دانشجویی و فرهنگی
دکتر فاطمه حاجی بابایی
معاون آموزشی
دکتر شهزاد پاشایی پور
معاون پژوهشی
دکتر مهرناز گرانمایه
معاون بین الملل
دکتر آرپی مانوکیان
معاون اداری و مالی
دکتر شهرزاد غیاثوندیان
  • تاریخ انتشار : 1402/08/25 - 21:45
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 258
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

آیین تجلیل از پرستاران دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر قناعتی: پرستاران، افتخار کشور و رکن اصلی دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند

دکتر قناعتی در سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار و آیین تجلیل از پرستاران دانشگاه گفت: پرستاران، افتخار کشور و رکن اصلی دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند.

گالری عکس

 به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، آیین 24 آبان 1402، با پخش دو کلیپ از غزه و گرامیداشت یاد شهادت فرزندان، مادر و تعدادی از دیگر اعضای خانواده دکتر ایاد شغورا، دانش آموخته فلسطینی دوره PhD رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و مدیر یکی از بیمارستان های غزه آغاز شد.

در این مراسم دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، با تبریک روز پرستار، پرستاران را افتخار کشور و رکن اصلی دانشگاه دانست و گفت: در این دو سال بیش از آنچه از اهداف و برنامه های دانشگاه انتظار داشتیم افتخاراتی را کسب کردیم و این موفقیت میسر نمی شد مگر با همدلی، رفاقت، صمیمیت، محبت و احساس تعلق خاطر تک تک همکاران دانشگاه.
رئیس دانشگاه با اشاره به حمایت دانشگاه از پرستاران گفت: اگرچه نتوانستیم آنچه به لحاظ مالی شایسته شماست را فراهم کنیم اما باتوجه به بودجه و بضاعت دانشگاه و کشور تلاش کردیم اصلاحاتی را  ایجاد کنیم.
دکتر قناعتی با تاکید بر شفافیت فرآیندهای مالی دانشگاه گفت: قطعا این اعتماد در بین همکاران دانشگاه وجود دارد اما فرایندهای مالی دانشگاه از شفافیت لازم برخوردار و قابل نظارت است.
رئیس دانشگاه با بیان اینکه راه طولانی و پرافتخار دانشگاه ادامه دارد گفت: در این مدت پروژه های نیمه کاره ای که بعضا 20 سال متوقف شده بود از سر گرفته شد. بیمارستان اسلامشهر، مرکز بین المللی علوم اعصاب ایرانیان، بیمارستان های شریعتی 2، فارابی، روزبه و پروژه 600 تخت انستیتوکانسر نمونه ای از اقداماتی است که در این مدت پیگیری شده است. در عرصه های آموزشی، پژوهشی و نرم افزاری نیز برنامه های متعددی درحال انجام است.
دکتر قناعتی دانشگاه علوم پزشکی تهران  را سرآمد علوم پزشکی کشور و الگوی حرکت دیگر دانشگاه ها دانست و گفت: با همکاری شما حرکت پویا و روبه پیشرفت دانشگاه ادامه می یابد.

 


اصلاح فرآیندهای بیمارستانی در راستای افزایش رضایتمندی بیماران
سیمین رنجبران مدیر پرستای دانشگاه، بر ارتقا کیفیت خدمات پرستاری تاکید کرد و گفت: محور اصلی بیمارستان بیمار است و همه فرایندهایی که توام با علم، دانش و مهارت کادر درمان در بیمارستان انجام می شود در راستای ارتقا رضایتمندی و بهبودی بیمار است.  
مدیر پرستاری دانشگاه با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای ارتقا کیفیت خدمات پرستاری افزود: با اصلاح فرایندهای مجتمع بیمارستانی امام خمینی این مرکز موفق شد عنوان بیمارستان الگو (پاسخگو به نیاز مردم  در دریافت خدمات پرستاری باکیفیت) را حفظ کند. در این طرح 16 دانشگاه کاندیدا شدند که 6 بیمارستان به مرحله بعد راه یافتند و هنوز کار ادامه دارد و امیدواریم بیمارستان های دیگر نیز به این مجموعه اضافه شوند.   
رنجبران ایجاد پرونده الکترونیک را از دیگر اقدامات دانشگاه در راستای کیفیت خدمات پرستاری دانست و گفت: برای اینکه پرستاران مدت زمان بیشتری در بالین بیماران باشند این طرح به صورت پایلوت در بیمارستان بهارلو درحال انجام است.  
مدیر پرستاری دانشگاه با اشاره به اجرای طرح پرستار پیگیر در بیمارستان های دانشگاه گفت: به منظور بررسی شرایط بیمار پس از ترخیص این طرح در 11 بیمارستان دانشگاه و بخشی از بیمارستان های غیردولتی آغاز شده است. در این طرح بیمار پس از ترخیص فالواپ می شود و نتایج به پزشک مربوطه اعلام و در صورت نیاز به بیمارستان ارجاع داده می شود.
 رنجبران انتخاب بیمارستان بهرامی به عنوان نمونه کشوری، اجرای طرح لباس بیمار در بیمارستان شریعتی و ساماندهی وضعیت هزار و 100کمک پرستاران دانشگاه را از دیگر اقدامات موثر در حفظ کیفیت خدمات و افزایش رضایتمندی بیماران برشمرد و گفت: صبوری، مهربانی و پشتکار و پاسخگویی مناسب جزو ماهیت کادر پرستای است و با رعایت این ویژگی ها، اعتماد بیمار به کادر درمان بیشتر شده و رضایتمندی بیشتری حاصل می شود.

پرستاران فرشتگان رحمت
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین میرمجید سید قریشی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه، پرستاران به عنوان فرشتگان رحمت توصیف کرد و گفت: پاسداران امنیت و پرستاران به عنوان پاسداران سلامت، دو گروهی هستند که نقش موثر و حیاتی در جامعه دارند.
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه، پرستاران را جزو گروه محبوب جامعه دانست که همواره به نیکی از آنان یاد می شود و افزود: از انجا که پرستاران در شرایط حساس و در زمان نیاز مردم به کمک آنان می آیند جزو گروه های نادری هستند که مردم عاشقانه دوستشان دارند و همیشه دعاگویشان هستند.
حجت الاسلام قریشی با اشاره به اهمیت انتخاب الگو در تعیین ارزش ها و مسیر زندگی انسان، سروده ای از  مولانا «از جهان دو بانگ می‌آید به ضد ** تا کدامین را تو باشی مستعد**  آن یکی بانگش نشور اتقیا ** وان یکی بانگش فریب اشقیا» را تفسیر کرد و گفت: ما در دنیای تضاد الگوها زندگی می کنیم. عده ای الگوهای ناثواب و نادرست را به جامعه تزریق و عده ای دیگر الگوی محبت و سلامت جسم و روان را ترویج می کنند. حضرت زینب (س) نیز به عنوان الگو و زینت نشور اتقیا شناخته می شود و  در این جمع اضداد ما نیاز داریم معیارهای خوب را بشناسیم و در مسیر درست حرکت کنیم.

پرستاران مایه سرافرازی کشور
دکتر سعید ناطقی معاون درمان دانشگاه، با قدردانی از زحمات کادر پرستاری که در روزهای سخت همه‌گیری کرونا و تنگناهای مالی، محکم و استوار ایستادگی می‌کنند و باعث سرافرازی کشور می‌‌شوند گفت: در این دو سال تلاش کردیم فرآیندهای دانشگاه در راستای تامین منافع پرستاران و احقاق حقوق آنان اصلاح شود.  
دکتر ناطقی برقراری قانون بهره‌وری برای کمک پرستاران را از جمله اقدامات اصلاحی دانست و گفت:  با همکاری مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه، باوجود بار مالی قانون بهره‌وری، این امکان برای کمک پرستاران فراهم شد.
معاون درمان دانشگاه از رییس دانشگاه در حمایت از کادر درمان قدردانی کرد و گفت: امیدوارم با تداوم این حمایت‌ها شرایط کادر درمان در آینده بهبود یابد.

فلسفه پرستاری مراقبت عالمانه توام باعشق
در ادامه دکتر عباس عبادی معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تبریک روز پرستار فلسفه پرستاری را دانش و مهارت توام با عشق دانست و گفت: اغلب دانشجویان پرستاری به صورت اگاهانه و از روی عشق و برخی دیگر برحسب شرایط وارد این حرفه می‌شوند و مهم است که به مرور این عشق را در خود پرورش دهند.
دکتر عبادی با اشاره به دلیل اهمیت عشق پرستار به خدمت گفت: دکتر مداح مادر پرستاری نوین از پرستاری به عنوان مراقبت عالمانه و توام با عشق یاد می‌کند زیرا یک پرستار اگر نتواند با روح بیمار ارتباط برقرار کند نمی‌تواند مراقبت عالمانه‌ای داشته باشد.

https://pr.tums.ac.ir/ZJBoo

  • گروه خبری : حوزه ریاست
  • کد خبر : 251460
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی