• تاریخ انتشار : 1400/09/03 - 12:32
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 6
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

طرح چالش ها و فرصت های سرمایه پذیری در جلسه شورای محیطی ارتباط با صنعت و جامعه ی دانشکده پرستاری و مامایی

جلسه شورای محیطی ارتباط با صنعت و جامعه دانشکده ، با حضور دکتر امیرعسگری مدیرعامل بنیاد بین المللی توسعه علم و فناوری خوارزمی یکشنبه 30 آبان ماه 1400برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی، جلسه شورای محیطی ارتباط با صنعت و جامعه دانشکده با حضور دکتر امیرعسگری مدیرعامل بنیاد بین المللی توسعه علم و فناوری خوارزمی و اعضای شورا یکشنبه 30 آبان ماه 1400 بصورت مجازی برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر امیرعسگری مدیرعامل بنیاد بین المللی توسعه علم و فناوری خوارزمی، چالش ها و راهکارهای جذب سرمایه جهت تبدیل ایده به محصول  را مطرح کرد و اعضای شورا ضمن بحث و تبادل نظر پیشنهادات خود را بیان کردند.
در ادامه دکتر عسگری ، درمورد مفهوم ، مقدمات ،پیشرا ن و تسهیلگرهای سرمایه پذیری توضیحاتی را ارایه داد.
وی تاکید کرد کسب و کار یک چرخه است و برای اینکه یک ایده موفق جذب سرمایه شود باید فرایند اعتبار سنجی و بلوغ ایده را طی کند که با توجه به شتاب تغییرات در حوزه ی فناوری سلامت و قابلیت سرمایه گذاری، دانشگاه ها ضمن شناخت ظرفیت های درونی و مشکلات ومسایل پپرامونی  Gap analysis انجام دهند و بتوانند با اعلام آمادگی در حوزه های فناوری سلامت وارد شوند.
دکتر عسگری افزود : درحال حاضر امکان جذب سرمایه برای ایده های نوآورانه در حوزه ی سلامت از طریق معاونت علمی ریاست جمهوری و موسسات حامی وجود دارد ولی شاهد ارائه ی ایده های سرمایه پذیرقابل توجه از سوی دانشگاه های علوم پزشکی نیستیم.
وی برضرورت پیاده سازی زیست بوم نوآوری و کارآفرینی در دانشکده و شهرت سازمانی و معرفی پتانسیل های درونی و ایده های قابل توسعه به خارج سازمان تاکید کرد.
مدیرعامل بنیاد بین المللی توسعه علم و فناوری خوارزمی بیان کرد: راهکارهای زیادی برای جذب سرمایه به منظور ساخت پروتوتایپ اولیه وجود دارد و موسسات بین المللی برای ایده های برگزیده حاضر به پرداخت بلاعوض سرمایه جهت Minimum viable product (MVP) هستند و باید از این فرصت ها بصورت بهینه استفاده کرد، همچنین با انتقاد از نحوه ی ارائه ی واحد کارآفرینی خواستار استفاده از این فرصت جهت شبکه سازی و جذب سرمایه ی به منظور تبدیل ایده ها به محصول شد.
دکتر راستی معاون مرکز رشد فناوری سلامت شعبه ی دانشکده، ضمن تایید صحبت های دکتر عسگری، توجه به حوزه ی فناوری سلامت را ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد که با تغییر نگرش و فرهنگ سازی در این زمینه بتوانیم به بهره مندی از اساتید صاحب تجربه وبا انگیزه و دانشجویان نخبه بتوانیم در این زمینه اقدامات موثری را شروع و پایه گذاری کنیم.
در ادامه وی 5 طرح  خدماتی ارتباط باصنعت را ارائه کرد که در شورا به تصویب رسید. 
در پایان دکترعسگری به سئوالات اعضای شورا در زمینه ی چالش های موجود در سرمایه پذیری پاسخ داد و مقرر شد وبینارهایی در خصوص نیازسنجی، رصد نیازهای جامعه و بازار خدمات پرستاری و مامایی و مدیریت ریسک برگزارشود.

  • گروه خبری : معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 253353
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی