• تاریخ انتشار : 1398/09/15 - 15:01
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

جلسه کمیته فعالیت های دانشجویی و فرهنگی بین المللی دانشکده پرستاری و مامایی با حضور معاون دانشجویی بین الملل دانشگاه

جلسه کمیته فعالیت های دانشجویی بین المللی دانشکده پرستاری و مامایی با حضور معاون دانشجویی و فرهنگی بین الملل دانشگاه، معاون بین الملل دانشکده،‌ سرپرست مرکز پژوهش های دانشجویی و اعضای کمیته فعالیت های دانشجویی بین المللی و اعضای مرکز پژوهش های دانشجویی روز چهارشنبه ۱۳ آذرماه برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی، در این جلسه محمد علی رضا زاده، دانشجوی کارشناسی پرستاری، معاون بین الملل مرکز پژوهش های دانشجویی و دبیر کمیته فعالیت های دانشجویی بین المللی دانشکده به توضیح فعالیت های مرکز پژوهش ها در سال گذشته پرداخت و از کسب اطلاع از وضعیت زبان فارسی دانشجویان بین الملل، برگزاری مدرسه تابستانی، جذب دانشجویان برای تدریس زبان های خارجی، برگزاری کلاس های زبان آلمانی، اسپانیایی، ترکی استانبولی، انگلیسی و ...، پیگیری پروژه M8، جستجوی مسائل و مشکلات دانشجویان بین الملل و ... به عنوان مهم ترین فعالیت های این مرکز نام برد.
دکتر خاطره سیلانی، معاون بین الملل دانشکده با تقدیر از دانشجویانی که با این کمیته فعالیت می کنند از وجود 5 زیر گروه در کمیته نام برد و از امکان عضویت دانشجویان بنابر استعداد و سلایق فردی در این زیرگروه ها سخن گفت و خواستار جذب دانشجویان جدید در این کمیته ها شد.
وی با اشاره به موقعیت های موجود برای تبادل دانشجو از طریق معاونت بین الملل؛ ابراز امیدواری کرد که اعضای فعال این کمیته ها بتوانند از این موقعیت استفاده کنند.
وی با تشکر از دکتر راستی، سرپرست مرکز پژوهش های دانشجویی دانشکده، وی را انسانی خوش فکر توصیف کرد و از وی به خاطر معرفی کردن دانشجویان خوش فکر و منحصر به فرد به این کمیته ها قدردانی کرد. 
دکتر آرزو راستی، سرپرست مرکز پژوهش های دانشجویی نیز در ابتدا ضمن توضیح نحوه تعامل مرکز پژوهش ها و معاونت بین الملل دانشکده برای تشکیل کمیته فعالیت های دانشجویی، هدف از تشکیل این کمیته مشترک را توانمندسازی دانشجویان در حیطه های مختلف و ایجاد و توسعه زمینه های همکاری مشترک و پروژه های مشترک سازمانی و بین المللی عنوان کرد.
وی شناسایی راه های اعزام و تبادل دانشجو، بررسی و انتخاب دانشگاه و فیلدهای پژوهشی اساتید آن ها و ایجاد پروژه های بین المللی و برگزاری مدرسه تابستانی از جمله اهداف این کمیته دانشجویی دانست و بر تمرکز کمیته بر روی کشور آلمان در گام اول و برقراری ارتباط با دانشگاه های این کشور خبر داد.
دکتر راستی وجود نیروهای علاقه مند و مستعد در دوره کارشناسی را از برتری های دانشکده پرستاری و مامایی دانست. 
وی همچنین تدوین دفترچه راهنما برای دانشجویان بین الملل، تدوین مرجع فرایندهای مورد نیاز دانشجویان ایرانی و بین المللی و شناسایی فرصت های بین الملل برای دانشجویان را از جمله موارد مورد نیاز دانست.
دکتر متوسلی، معاون دانشجویی و فرهنگی معاونت بین الملل دانشگاه با ابراز خرسندی از حضور و علاقه دانشجویان پرستاری و مامایی، دوران دانشجویی را زمان و فرصتی مغتنم برای انجام فعالیت های منحصر به فرد دانست و گفت: در هر کاری که دانشجویان وارد می شوند،‌ آن کار بسیار بهتر انجام می شود. ایده های دانشجویان گاهی بسیار بهتر و منحصر به فردتر از ایده هایی است که مسئولین و هیات علمی ها می دهند.
وی در توضیح فعالیت های معاونت دانشجویی و فرهنگی معاونت بین الملل دانشگاه اظهار داشت: در حوزه معاونت بین الملل یک معاونت دانشجویی و فرهنگی داریم و یک سری کمیته های دانشجویی فعالیت های بین المللی دارد و در چندین دانشکده فعالیت می کند و اساسنامه اش تدوین شده است.
وی از دانشجویان خواست تا با پیوستن به کانال اطلاع رسانی کمیته ضمن مطالعه اساسنامه و اهداف آن، با مجمع و نحوه انتخاب افراد اصلی و گروه های دانشجویی دیگر آشنا شده و در جریان کارها و فعالیت های انجام شده در سایر دانشکده ها نیز قرار گیرند.
وی همچنین برگزاری کلاس های زبان در دانشکده پرستاری و مامایی را اقدامی منحصر به فرد دانست و از دانشکده ها خواست تا با معاونت دانشجویی و فرهنگی معاونت بین الملل در ارتباط بوده و فعالیت های دانشجویی انجام گرفته را گزارش دهند.
دکتر متوسلی همچنین از برگزاری جلسه مشترک با دبیران کمیته های فعالیت های دانشجویی با معاون بین الملل دانشگاه درآینده نزدیک خبر داد.

 
  • گروه خبری : معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 257257
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی