• تاریخ انتشار : 1402/10/23 - 11:46
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 188
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری نشست ادواری هم اندیشی اساتید در دانشکده پرستاری ومامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران

نشست ادواری هم اندیشی اساتید در دانشکده پرستاری ومامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور رئیس و معاونان و جمعی از اساتید دانشکده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پرستاری و مامایی، در ابتدای این جلسه که چهارشنبه 20 دی 1402 در سالن شورای یک برگزار شد، دکتر شهرزاد غیاثوندیان رئیس دانشکده  با اشاره به بسترسازی تشکیل گفتمان و هم اندیشی اساتید در دانشکده در راستای شناسایی آسیب ها ،چالش ها وارائه راهکار و رفع آنها در حوزه های مختلف، بر برگزاری منظم و مستمر این نشست‌ها تاکید و بیان کرد: همه ما وظیفه داریم به گفتمان‌سازی و هم‌اندیشی‌ بیشتر اهتمام ورزیم چرا که گفتگو در فضای غیر رسمی علاوه بر اینکه می تواند در انتقال تجارب و رفتار حرفه‌ای بین اساتید کمک کننده باشد، می تواند با نیازسنجی و آسیب شناسی موضوعات، سبب دریافت راه حل مقابله با  چالش‌ها و مشکلات موجود ‌شود و همچنین سطح همگرایی و وحدت رویه را در فضای دانشگاهی افزایش دهد.
در ادامه دکتر غیاثوندیان ضمن تاکید بر اهمیت و رعایت پوشش حرفه‌ای در سطح دانشکده اظهار داشت: همراستا با  ابلاغ ضوابط پوشش حرفه‌ای، ما می‌توانیم از این قوانین به عنوان فرصت استفاده کنیم و با ایجاد محیطی امن برای تعلیم و تربیت، دانشجویان را در مسیر درست هدایت و راهنمایی کنیم که برای این مهم لازم است که تبیین پوشش حرفه‌ای در ما نیز نهادینه شده باشد تا بتوانیم بدون ابهام تعاملات دوستانه و حمایتی با دانشجویان داشته و در راستای روشنگری آنان اثرگذار باشیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید نسبت به ناهنجاری‌ها بی‌تفاوت باشیم و به بدرفتاری‌ها پاداش بدهیم،  بیان کرد: با آنکه نباید نگاه منفعلانه به اتفاقات و رویدادها داشته باشیم، باید با دید آموزشی و تربیتی دانشجویان را در مسیر درست هدایت کنیم.
سپس دکتر علی کریمی رابط هم‌اندیشی اساتید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشکده با اشاره به اینکه هر یک از اساتید جایگاه ویژه‌ای دارند و می‌توانند به عنوان یک مرجع اثرگذار برای دانشجویان الگو باشند گفت: با نشست های هم‌اندیشی می‌توان موضوعات روز و بحران‌های جامعه دانشجویی و دانشگاهی را از قبل پیش بینی و یا آسیب شناسی کنیم و با گفتمان و ارایه راهکار به صورت تخصصی به رفع آن مسائل بپردازیم.

 وی درادامه بیان داشت: اساتید در تعاملات با دانشجویان بایددر نحوه گفتگوی خود برای اثرگذاری بیشتردقت نظر داشته باشند چرا که نسل امروز تفاوت های زیادی با نسل گذشته دارد و با تحکم و تهدید پیش نخواهند رفت. موضوع پوشش حرفه ای و مهاجرت از موضوعات مهم و فراگیر در بین دانشجویان است که باید بصورت کارشناسانه و با درایت تبیین شوند.

دراین نشست اساتید دیدگاه ها و نظرات خود را بیان کردند و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,معاونت آموزشی,معاونت دانشجویی فرهنگی
  • کد خبر : 256496
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی