• تاریخ انتشار : 1401/01/28 - 11:48
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 6
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

برگزاری مراسم افطار دورهمی همراه با تشکیل حلقه های هم اندیشی دانشجویی در دانشکده پرستاری و مامایی

دکتر حسین قناعتی: تبلیغ اخلاق الهی و روش درست زندگی کردن به بیماران و همراهان از وظایف خطیر کادر درمان خصوصا پرستاران است.

گالری تصاویر
به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی مراسم افطار دورهمی دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی به همت بسیج دانشجویی  و شورای صنفی، معاونت فرهنگی دانشجویی و دفتر نهاد رهبری دانشکده 27 فروردین ماه 1401در شب میلاد باسعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) با حضورهئیت رئیسه و اساتید و دانشجویان دانشکده برگزار شد، رئیس و معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه و تعدادی از مدیران این حوزه نیز در این برنامه شرکت داشتند.
دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان و ولادت امام حسن مجتبی(ع) به فرصتی ارزشمند در رشته پرستاری اشاره کرد و گفت: پرستاران علاوه بر وظایف حرفه‌ای خود وظیفه خطیری برعهده آنان است که مفهوم والاتری در آن نهفته شده و آن تبلیغ اخلاق الهی و روش های درست زندگی کردن به بیماران و همراهان آنان است.
دکتر قناعتی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) "کونوا دعاة للناس بغیر السنتکم" که با غیر از زبان تان یعنی با رفتار خود دعوت کننده مردم باشید ادامه داد و گفت: حقیقتاً آنچه که نمود دارد عمل و رفتار یک انسان است که مصادیقی از انسان های بزرگ در تاریخ وجود دارد که تجلی و تمثیلی از اولیای خدا بودند که با رفتار و عمل خود بر آحاد جامعه تاثیر گذار بودند.
رئیس دانشگاه در ادامه با اشاره به موضوع مهاجرت در یکی از حلقه های دانشجویی مراسم دورهمی گفت: با اینکه اگر مهاجرت برای پیشرفت و در مسیر رشد و تعالی دین باشد قابل قبول است اما با تمام این تفاسیر بهترین مهاجرت مهاجرت الی الله است که با اشاره به روایتی از حضرت علی علیه السلام ادامه داد:  مسیر بین تولد و مرگ برای انسان بسیار زودگذر است و هر که در این مسیر کوتاه برای هر عمل خود رضایت خدا را جلب کند در مسیر مهاجرت الی الله قرار گرفته است و رستگار خواهد بود.
وی در تکمیل این بخش از سخنان خود با اشاره به آیه ۶۹ سوره عنکبوت بیان کرد: "و الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا" کسانی که در راه ما با نفس خود جهاد کردند به یقین آنها را به راه‌های وصول به مقام قرب به خود راهنمایی می کنیم،  کسانی که از غرور و تکبر و رذایل ناپسند دوری گزینند و به دنبال خود سازی بروند خداوند متعال نیز مسیر تعالی را به آنان نشان خواهد داد که در واقع راهنمای انسان را قرآن و اهل بیت قرار داده است  و هر که در این مسیر تعالی حرکت کند زندگی دنیوی و سختی های آن نیز شیرین خواهد شد.
دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی رئیس دانشکده نیز در این مراسم ضمن تبریک ولادت باسعادت امام حسن مجتبی (ع) و خیر مقدم به حاضرین، حضور دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه را برای اولین بار در این برنامه مغتنم شمرد و بر تداوم همراه با ارتقاء این برنامه در سال‌های آتی به عنوان یک سنت حسنه تاکید کرد و همچنین گزارش اجمالی از روند تشکیل و تداوم این برنامه دورهمی بیان کرد.
در این مراسم به رسم سنوات گذشته دانشجویان در4 حلقه با عناوین مهاجرت، آینده شغلی در پرستاری، آینده شغلی در مامایی و ازدواج  شرکت کردند که هر حلقه با راهنمایی اساتید هدایت شد، در حلقه مهاجرت دکتر میرباقری، حلقه ازدواج حجت الاسلام واحدی و فاطمه رحیمی کیان، حلقه آینده شغلی مامایی دکتر سیده طاهره میر مولایی، دکتر مهرناز گرانمایه و دکتر مریم نکولعل تک در حلقه آینده شغلی پرستاری دکتر نسرین رسول زاده، دکتر فاطمه حاجی بابایی و دکتر زهرا عباسی به عنوان استاد راهنما، هدایت مباحث را برعهده داشتند.
در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از دانشجویانی که در دو سال گذشته ازدواج کردند تجلیل شد و همچنین به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) به دانشجویانی که نام حسن و حسنی داشتند نیز هدایایی  اهدا شد.
با اقامه نماز جماعت و افطاری دورهمی دانشجوئی این مراسم پایان یافت.

 

  • گروه خبری : حوزه ریاست ,معاونت دانشجویی فرهنگی
  • کد خبر : 252852
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی