• تاریخ انتشار : 1399/10/23 - 12:02
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 2
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

دکتر نیکبخت نصرآبادی: صیانت از حقوق مراجعین وظیفه ذاتی رشته های پرستاری و مامایی است

ارزیابان دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات دانشگاه برای ششمین سال متوالی روز دوشنبه ۲۲ دی ماه ۹۹ از دانشکده پرستاری و مامایی بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پرستاری و مامایی،  فاطمه علیزاده کارشناس ارزیابی عملکرد و  مهندس ابراهیمی روز دوشنبه ۲۲ دی ماه ۹۹ با حضور در دانشکده پرستاری و مامایی در جریان فعالیت های انجام شده در حیطه شاخص های صیانت حقوق شهروندی در سال ۹۹ قرار گرفتند.

دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی، رئیس دانشکده پرستاری و مامایی در ابتدای جلسه بر اجرای صیانت از حقوق شهروندی به عنوان یک فرایند مداوم در دانشکده تاکید کرد و گفت: صیانت از حقوق شهروندی در دانشکده ما به یک فرایند مداوم تبدیل شده که در تمام سال ساری و جاری است. این فرایند در دانشکده به زمان انجام ارزیابی محدود نمی شود.
رئیس دانشکده پرستاری و مامایی تصریح کرد: رشته های پرستاری و مامایی یک مفهوم محوری مرکزی به نام مراقبت دارد؛ مراقبت از دیگران جز ذات این دانشکده هست و این دانشکده ماهیتا جز ذات خودش صیانت و مراقبت از دیگران را دارد؛ این صیانت هم از دانشجویان و مراجعین هست و هم از همکارانمان. تمرکز ما روی ارزیابی و کسب نمره نیست. ما نظرسنجی های متعدد دوره ای انجام می دهیم و همکاران و دانشجویان مدام به ما فیدبک می دهند و با ما در تماس مستقیم و بی واسطه هستند.
رئیس دانشکده پرستاری و مامایی با اشاره به ارائه گزارش دانشکده براساس فرم خوداظهاری گفت: باید به جایی برسیم که مجموعه ها با انجام خوداظهاری خودشان اشکالاتشان را به دانشگاه گزارش کنند و برای تدوین پروژه بهبود از دانشگاه کمک بگیرند.
در ادامه شیماسادات عطری، مسئول روابط عمومی و دبیر کمیته صیانت از حقوق شهروندی دانشکده پرستاری و مامایی گزارشی مستند از فعالیت های انجام شده در راستای اجرایی سازی شاخص های صیانت حقوق شهروندی و در محورهای ارائه شده دفتر بازرسی دانشگاه ارائه کرد.
عطری در ادامه با اشاره به پاندمی کووید ۱۹ در سال ۹۹ از فعالیت های شاخص دانشکده در این زمینه سخن گفت و جای این مبحث را در محورهای اعلامی صیانت از حقوق شهروندی خالی دید.
وی خاطر نشان کرد: امسال کل کشور و به طور خاص دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشکده پرستاری و مامایی نیز با این مسئله درگیر بودند و تمرکز دانشکده روی بحث کرونا بود.
وی با اشاره به ساماندهی فعالیت های دانشکده در مبارزه با کرونا و تشکیل ۵ کارگروه تامین نیرو و آماده سازی آنها، کارگروه آموزش عمومی و مشاوره، کارگروه جذب منابع مالی، کارگروه مستندسازی علمی و کارگروه ارتباط برون سازمانی (اینجا)؛ از ارسال نیروی پرستار داوطلب دانشجو به بیمارستان ها در کارگروه تامین نیرو، جذب خیرین و توزیع بسته های بهداشتی به کودکان کار(اینجا)، کودکان استثنایی سندوم داون (اینجا) و ارسال تجهیزات مورد نیاز به بیمارستان های دانشگاه و سایر استان های کشور (اینجا) و (اینجا) سخن گفت.
مسئول روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی تهران همچنین ایجاد صفحه کرونا در وب سایت دانشکده، برگزاری وبینارهای آموزشی، راه اندازی مشاوره واتس اپی (اینجا) صدای پرستار و صدای ماما (اینجا)، صدای پرستار سلامت روان( اینجا) ، صدای سوگیاران(اینجا) ، راه اندازی خط مشاوره کووید ۱۹ برای دانشجویان (اینجا) و راه اندازی Help line برای اساتید، کارکنان و دانشجویان (اینجا)را از فعالیت های منحصر به فرد دانشکده در شرایط پاندمی کووید ۱۹ عنوان کرد و از ارائه خدمت اعضای هیات علمی دانشکده در قالب مشاوره پرستاری و مامایی به سراسر کشور خبر داد.
ارزیابان صیانت از حقوق شهروندی دانشگاه در ادامه از ساختمان فضاها و امکانات موجود برای ارباب رجوع و میز خدمت الکترونیک دانشکده بازدید کردند.
در این دیدار دکتر هومن شهسواری معاون آموزشی، دکتر حسن برکتی معاون دانشجویی و فرهنگی، دکتر محمدرضا شهبازی معاون اداری و مالی، مجید حاتمی مدیر امور عمومی، فاطمه غنودی مسئول آموزش کارکنان و مسئول اتوماسیون اداری، پریسا یزدانی مسئول میز خدمت و حسن خرمی مسئول خدمات دانشکده نیز حضور داشتند.

  • گروه خبری : حوزه ریاست
  • کد خبر : 255841
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی