• تاریخ انتشار : 1400/04/12 - 13:12
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 4
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

یکصد و پنجاهمین جلسه شورای آموزشی

جلسه شماره 150 شورای آموزشی ۸ تیرماه با حضور اعضای شورا به صورت مجازی برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر سریه پورتقی، مدیر امور آموزشی دانشکده از همکاری های ارزشمند اساتید، مدیران محترم گروه های آموزشی و مسئولین محترم واحدهای مختلف آموزشی در طول سال تحصیلی تشکر و قدردانی کرد.

دکتر ایمانی پور مدیر دفتر توسعه آموزش نیز در خصوص فراخوان اعلام شده برای ارائه طرح های توسعه در آموزش در سال 1400و تغییرات ایجاد شده در فرآیند ثبت طرح های توسعه ای توضیحات لازم را ارائه داد و بر لزوم اطلاع رسانی و تلاش در جهت طراحی و اجرای این طرح ها در قالب اولویت های توسعه آموزش که در گروه های آموزشی تعیین شده است تأکید کرد و گفت: فرصت ارسال طرح ها به مرکز مطالعات دانشگاه تا 20 تیرماه و ثبت در سامانه نصر تا 30 تیرماه است. در صورت نیاز به دریافت مشاوره در تدوین پروپوزال پژوهش در آموزش، دفتر توسعه آموزش آمادگی لازم را در این خصوص دارد.
در این خصوص مقرر شد اولویت های طرح های توسعه آموزش و فراخوان نصر توسط مسئول دفتر توسعه آموزش جهت بارگزاری در وب سایت دانشکده ارسال شود.
همچنین وی در خصوص برنامه ریزی های صورت گرفته توسط این دفتر جهت برگزاری دوره های آموزشی در خصوص موضوعات مرتبط با آموزش بالینی برای CTA ها و دانشجویان کارشناسی ارشد که به عنوان TA در امر آموزش بالینی همکاری می کنند، در دوره تابستان نیز توضیحات لازم را ارائه داد و مقرر شد لیست اسامی به روز شده CTA و TA ها، توسط واحد ارتقای آموزش بالینی در اختیار این دفتر قرار گیرد.
مدیر امور آموزشی نیز ضمن اشاره به آغاز فرآیند خودارزیابی درونی در راستای اعتبار بخشی دوره آموزشی پرستاری و هماهنگی های انجام شده با مسئول محتوایی وب سایت بر لزوم به روز رسانی وب سایت دانشکده تأکید کرد و از مدیران گروه ها و مسئولین واحدهای مختلف خواست که اطلاعات موجود در سایت در صفحه مربوط به خود را بررسی و اطلاعات لازم را جهت بارگزاری در سایت در اسرع وقت ارسال نمایند.

در ادامه دکتر دامغانیان معاون آموزشی گروه آموزشی مامایی وسلامت باروری لاگ بوک دانشجویان دکتری گروه را که طی یک فرآیند اقدام پژوهی طراحی و مورد بازنگری قرار گرفته است را ارائه داد و به توضیح اجزای فعالیت های آموزشی، پژوهشی و اجرایی که در لاگ بوک برای دانشجویان دکتری در نظر گرفته شده است پرداخت. 
دکتر پورتقی از زحمات ارزشمند گروه مامایی در تدوین لاگ بوک و تعیین ریز فعالیت های آموزشی، پژوهشی و اجرایی که به حل مشکلات مربوط به واحدهای موظفی دانشجویان دکتری در سطح گروه کمک کرده و موجب شده که با برنامه ریزی مناسب و مطلوب از پتانسیل دانشجویان دکتری استفاده شود تشکر و قدردانی کرد. 
در ادامه دکتر علیرضا نیک بخت نصرآبادی رئیس دانشکده نیز از اقدامات صورت گرفته در راستای طراحی لاگ بوک و استفاده از پتانسیل اعضای هیأت علمی و دانشجویان دکتری گروه و همچنین برگزاری وبینار ها و خدمات اجتماعی مانند صدای ماما که می تواند به عنوان الگوی موفق برای دانشکده و سایر دانشگاه ها می تواند مطرح شود، تشکر و قدر دانی کرد. 
وی در ادامه برلزوم توجه به پوشش واحدهای کارآموزی توسط دانشجویان دکتری در قالب 3 واحد موظفی و تأثیر آن بر میزان حق التدریس گروه تأکید کردند. ایشان همچنین اشاره کرد که لازم است حداقل 75% از واحدهای موظفی دانشجویان در جهت دستیابی به هدف تربیت اعضای هیات علمی بالینی با واحدهای کارآموزی پوشش داده شود تا نیاز دانشجو، گروه و دانشکده تامین شود. 
 دکتر میر مولایی مدیر گروه مامایی و سلامت باروری ضمن قدردانی  از اعتماد و همراهی مسئولین و علی الخصوص ریاست دانشکده در راستای طراحی لاگ بوک و حمایت وی از گروه مامایی و سلامت باروری و نوآوری های صورت گرفته، براین موضوع تأکید کرد که گروه تمام تلاش خود را در جهت پوشش واحدهای بالینی و استفاده از پتانسیل کامل دانشجویان دکتری به کار می گیرد و اولویت اصلی گروه عدم آسیب به آموزش بالینی دانشجویان است.
وی ادامه داد:  گروه مامایی و سلامت باروری به رشد همه جانبه داشجویان دکتری در گروه توجه کامل دارد و اجرای لاگ بوک باعث رشد و شکوفایی دانشجویان و ایجاد حس مثبت  شده  است.
وی از این موضوع به عنوان  بزرگترین دستاورد اجرای لاگ بوک یاد کرد. 

  • گروه خبری : معاونت آموزشی
  • کد خبر : 254243
کلمات کلیدی
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی