• تاریخ انتشار : 1401/12/03 - 13:35
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 19
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

هم اندیشی مسئولان طرح استاد همیار دانشکده پرستاری و مامایی و دبیر شورای طرح استاد همیار دانشگاه

نشست مسئولان طرح استاد همیار دانشکده پرستاری و مامایی با دکتر زینالو دبیر شورای طرح استاد همیار دانشگاه در راستای ارائه عملکرد و روند پیشرفت طرح استاد همیار در دانشکده 2 اسفند ماه 1401 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی، در ابتدای این جلسه دکترعلیرضا نیکبخت نصرآبادی رئیس دانشکده، ضمن خیر مقدم به حاضرین، دکتر معصومه ذاکری مقدم را به عنوان استاد مسئول اساتید همیار معرفی و ابراز امیدوراری کرد که با توجه به سوابق اجرایی و تجربیات خوب ایشان در طرح های مشابه گذشته و همچنین حمایت های اساتید بتوان در راستای اجرایی شدن مطلوب طرح استاد همیار در دانشکده قدم های موثری را برداشت و با تربیت دانشجویان اخلاق‌مدار، متعهد و متخصص بتوان در مسیر پیشرفت جامعه و خدمت رسانی موثر به اقشار مردم حرکت کرد.
دکتر نیکبخت نصرآبادی تاکید کرد: این طرح با فراهم کردن تعامل صمیمانه و حس رفاقت بین دانشجو و استاد می تواند چالش های آموزشی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دانشجویان را تا حد زیادی مرتفع سازد و هدایت برنامه ریزی شده ای را برای دانشجویان فراهم سازد.
وی در ادامه ضمن اشاره به اهمیت این طرح اذعان داشت: با فراهم کردن دسترسی اساتید همیار به سامانه‌های شعاع ، سیپاد و اتوماسیون اداری در حقیقت اساتید می توانند بازخوردی از کار خود را نظاره گر باشند و همچنین بدانند که توسط دانشگاه نیز دیده می شوند و زحمات و فعالیت های موثرشان ازدیده ها پنهان نخواهد ماند.
زینالو مشاور رئیس دانشگاه و دبیر شورای طرح استاد همیار دانشگاه، ضمن تشکر از حضور پررنگ اساتید دانشکده در کارگاه آموزشی در خصوص طرح استاد همیار، بیان کرد: دانشکده پرستاری و مامایی تا کنون در زمینه ی فعالیت های مشارکتی پیشتاز بوده و امیدواریم که با وجود چنین پتانسیلی بتوان این طرح را به طور هدفمند و تاثیرگذار پیش برد و با هدایت مسیر فکری مناسب و تبیین دانشجویان در خصوص شبهات و ابهامات بتوان گروه جوان کارآمدی را تحویل جامعه داد.
وی در ادامه ضمن اشاره به شاخص های ارزیابی استاد همیار در آیین نامه گفت : برای ارزشیابی موثرتر اساتید همیار بر طبق شاخص های آیین نامه، نیاز به یک نشست تخصصی با اساتید دارد تا با بررسی های دقیق تری بتوان خلاهای موجود در آیین نامه را مرتفع ساخت و با بکار گیری محورهای پیشنهادی و اجرایی برای ارزشیابی، سطح آیین نامه را ارتقا داد.
وی همچنین بر لزوم برگزاری جلسات منظم در راستای آشناسازی مطلوب استادان همیار و بررسی روند این طرح تاکید کرد و در ادامه گفت: تمام طرح ها و عناوین با نام های مختلف در قالب طرح استاد همیار قرار می‌گیرند و موازی کاری در این راستا وجود نخواهد داشت و اساتید همیار باید دانشجویان همتایار را که از دانشجویان سال های بالاتر انتخاب شده اند را با اهداف این طرح آشنا کنند تا بتوان همراه این اساتید بهترین بهره وری را در این مسیر به همراه داشته باشند.
دکتر معصومه ذاکری مقدم مسئول استاد همیار دانشکده ضمن توضیح روند اجرایی این طرح در دانشکده خاطر نشان کرد که آغاز این طرح در مراسم معارفه دانشجویان نوورود بهمن ۱۴۰۲ عملیاتی شد که با استقبال اساتید و دانشجویان همراه بود.
دکتر شهزاد پاشایی پور معاون آموزشی دانشکده تاکید کرد : برای ارزیابی دقیق و موثرتر اساتید همیار باید شرح وظایف آنان به صورت کامل و جامع مشخص شود تا بتوان در شیوه ارزشیابی نیز از این معیارها  استفاده کرد تا هیچ گونه حقی ضایع نشود.
دکتر فاطمه حاجی بابایی معاون دانشجویی فرهنگی دانشکده بیان کرد: دانشجویان با ورود به دانشگاه نباید رها شوند و این طرح استاد همیار می تواند این چالش بزرگ را برطرف نماید، در جامعه کنونی و با توجه به نسل جدید، نقش الگو مداری بسیار کم رنگ شده است  که همراهی یک استاد با دانشجو می تواند علاوه بر یک الگوی مطلوب ، دانشجویان را درسطح آموزشی ارتقا داده و در حوزه های دیگر نیز ابهامات آنان را تبیین و روشنگری کن

  • گروه خبری : معاونت آموزشی,معاونت دانشجویی فرهنگی
  • کد خبر : 248580
سمیه عطایی
تهیه کننده

سمیه عطایی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *